Gå til innhold

Chess data: pptp-vpn blokkert


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bytte til chess (fra onecall) fordi onecall ikke tilbyr datamengde over 5gb (selv med "full pakke" og dobbel, setter onecall ned hastigheten etter 5gb, enda man da har betalt for 6gb!) og One call ikke tilbyr datatvilling (vanlig tvilling funker ikke i usb modemet), og fri data hos chess kan skrus på de dagene man trenger det (mens one call ikke slås på før månedsskiftet.)

 

Men jeg er skeptisk til netcoms dekning. Derfor fikk jeg tak i et simkort for å teste dekning. Dekningen har vist seg å være langt bedre enn dekningskartet (3G) skulle tilsi, så foreløpig ikke noe stort problem der. Men jeg får ikke koblet opp PPTP-baserte VPN-forbindelser til diverse kontorer. Er det noen som har noen triks for dette?

 

Chess kundeservice har ikke peil på hva PPTP er.

One Call fikk samme problem etter en oppgradering de gjorde. Da var løsningen å endre instillingene for accesspunkt.

 

Det merkelige er at pptp til Mikrotik routere fungerer, men ikke til noen andre routermodeller.

 

(Ang dekningstest: Jeg har satt begge telefoner (låst til 3G) i samtale med ventemusikk når jeg har kjørt bil. Chess har brutt forbindelsen flere ganger, mens one call har ikke hatt et eneste dropp.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har dårligere dekning enn telenor+network norway. NwN har 3G veldig mange steder hvor telenor kun gir edge.

OneCall og chess har norden inkludert i de inkluderte minuttene. Jeg ringer endel til sverige og danmark. Derfor blir djuice endel dyrere til mitt bruk. Om man kjøper en ekstra datapakke hos djuice får man heller ingen varsel når pakka nærmer seg oppbrukt. Dermed kan djuice bli VELDIG dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å bytte til chess (fra onecall) fordi onecall ikke tilbyr datamengde over 5gb (selv med "full pakke" og dobbel, setter onecall ned hastigheten etter 5gb, enda man da har betalt for 6gb!) og One call ikke tilbyr datatvilling (vanlig tvilling funker ikke i usb modemet), og fri data hos chess kan skrus på de dagene man trenger det (mens one call ikke slås på før månedsskiftet.)

 

Chess On-Flex har mulighet for ubegrenset databruk, uten struping over 6GB, Bruker dette selv, med et simkort til telefonen, og et data-sim til ruteren :)

Har også brukt PPTP VPN til Geosurf fra telefonen. Usikker på hvilke rutere de bruker da:P

 

De ahr ikek On-Flex på forsiden, men man finner det om man søker: https://www.chess.no/abonnement/chesson-flex/chesson-flex/

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Chess On-Flex har mulighet for ubegrenset databruk, uten struping over 6GB, Bruker dette selv, med et simkort til telefonen, og et data-sim til ruteren :)

Har også brukt PPTP VPN til Geosurf fra telefonen. Usikker på hvilke rutere de bruker da:P

 

De ahr ikek On-Flex på forsiden, men man finner det om man søker: https://www.chess.no...x/chesson-flex/

Skulle gjerne hatt det samme selv, men det er ikke mulig å bestille det lengre.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Dette er en gammel tråd, men har du fortsatt samme problem ? Og hvordan koblet du deg opp mot Internett ?

 

Jeg har samme problem når jeg kobler meg opp via Huawei E589 modemet (PPTP fungerer ikke) men går jeg via en iPhone 5s med Internet-deling så fungerer PPTP slik det skal.

 

Bruker samme APN oppsett på begge (APN = Internet med user/password = <ingenting>)

 

Dette er på NetCom sitt nett. Har sendt spørsmål til NetCom så får vi se hva de sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...