Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] <Hjemmebygd PC> Tastaturet reagerer ikke i BIOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger en recap her nå...du starter maskinen, og hva skjer videre? Får du et pip fra den? Får du POST? Begynner Windows loadingen?

 

Hvis du drar ut alt av USB-enheter, inkludert mus og tastatur og så starter maskinen, hva skjer da?

Jeg begynner å lukte en BIOS-issue, men det er egentlig over mitt kompetansenivå...

 

Har ikke windows på maskinen, hvis jeg drar ut alle usb enheter er ikke nå annerledes. Bios skjermen kommer forsatt opp uansett, ikke noe pip eller noe, den starter fint

Lenke til kommentar

Kjører du med 3 minnebrikker?

Er det supportert?

Prøv med to minnebrikker i slot 1 og 2 ELLER 3 og 4, eller enda bedre les hva som står i manualen!

 

EDIT: Rapporterer BIOS riktig mengde minne?

 

Har prøvd minnebrikke i slot 1,2 og 3, har ikke tilgang til slot 4 pga cpu vifta.

 

Rammen er: http://www.dustinhome.no/product/5010621945/corsair-16gb-ddr3-dominator-quad-1600mhz-cl7-4x4gb/ og såvidt jeg vet er den kompitabel

Lenke til kommentar

Forslag: Ta ut strømmen til PC og ta ut/inn BIOS-batteriet. Du vil da resette BIOS, og ofte fremtvinge en stopp ved neste start, der du blir bedt om å gå inn i BIOS. Hadde en PC med defekt BIOS-batteri, og fikk ofte denne "feilmeldinga".

 

Ellers: Er de PS2-tastaturene rene PS2, eller en kombinasjon PS2/USB?

Lenke til kommentar

Så det å spamme Del under oppstart fører deg ikke til BIOS?

 

Hva mener du med "Bios skjermen"? Har du et kamera så du kan poste et bilde av skjermen der ting stopper?

Er maskinen formatert - skal du ha inn Windows? Får du bootet på en Windows USB-stick (et image av en Windows-CD - CDer synes å være vel "dodgy" nå: USB synes å være enklere)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...