Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Vet noen om hvis man bruker en setning som står på engelsk på internett og gjør om til nynorsk. Blir det da plagiat?

 

Har hørt at det kan bli plagiat ja, men hvis du skriver setningen'' hun solte seg i glansen'', som for øvrig er klisje, så blir jo ikke det plagiat. Finner de én setning som er lik på nettet, skal det mye til hvis de gir deg stryk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen sa det til meg :( Kanskje jeg får pluss for det :) Neida

 

Det kommer jo an på om det var kun var du som ikke leverte med navn, eller om hele klassen leverte med navn. Er du den eneste, så virker det litt spesielt at læreren har informert alle unntatt deg. :wee:

Lenke til kommentar

Skrevet 23. mai 2008 - 13:10

"Jeg har en onkel som er norsksensor, og som pleier å rette sidemålsoppgaver (altså mest nynorsk) hvert år, og jeg snakket litt med han i går om vurderingen. Og i følge han ser de MYE på rettskrivingen, og de som ikke behersker f. eks grammatikken jeg har skrevet ned, verb/substantiv ++ og selvfølgelig mer grammatikk (har ikke skrevet ned alt) får som regel ikke bedre enn 3. Da må i såfall stilen være svært god. Så setter man seg ned noen timer og prøver å forstå reglene og, noterer dem ned på arket i en kortfattet form slik at man selv forstår dem, kan man gå opp en karakter eller mer Det skal ikke mye til for å oppnå bedre sidemålskarakter om man har skrevet en grei tekst og har fått bort mange av grammatikkfeilene. Det er jo dumt å ødelegge en sidemålskarakter pga grammatikken, hvis man har bra innhold og skriver bra, men bare ikke behersker nynorsken."

Dette innlegget har blitt redigert av conolo: 23. mai 2008 - 13:10

 

 

Fant dette på en annen diskusjonside. Best å pugge grammatikk ja.. :)

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på om det var kun var du som ikke leverte med navn, eller om hele klassen leverte med navn. Er du den eneste, så virker det litt spesielt at læreren har informert alle unntatt deg. :wee:

Uff :( Snart får jeg en melding av sensor på facebook: "Hei, jeg har rettet din tekst på eksamen! HVordan føler du at det gikk? :D" ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller blir oppgavene bare verre og verre for hvert år som går? Valgte Oppgave 3 og skrev egentlig relativt bra, men ser nå at det er uhyre mange som har valgt Oppgave 6, så kjenner jeg får litt kalde føtter :)

Så sant, så sant

føler det samme, men er en av de som valgte oppgave 6 :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller blir oppgavene bare verre og verre for hvert år som går? Valgte Oppgave 3 og skrev egentlig relativt bra, men ser nå at det er uhyre mange som har valgt Oppgave 6, så kjenner jeg får litt kalde føtter :)

Mange som valgte Oppgave 4 og 2 hos oss.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller blir oppgavene bare verre og verre for hvert år som går? Valgte Oppgave 3 og skrev egentlig relativt bra, men ser nå at det er uhyre mange som har valgt Oppgave 6, så kjenner jeg får litt kalde føtter :)

 

Føler det jeg også, i 2011 var det vel ord som var tema? I 2012 var det løgn og sannhet, litt vanskeligere men likavel lett. I år var bare alt vanskelig syntes jeg.

Lenke til kommentar

Vil en besvarelse uten oppgavenummer trekke veldig ned?

 

Selv tror jeg kanskje det. Sensor vet jo ikke hvilken oppgave han retter. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok kontaktet skolen. Gjorde samme feilen som deg idag, leverte inn på udir og fant senere ut at jeg hadde levert inn uten oppgave nummer. Fikk gå inn igjen, slå på pcen og legge oppgaven inn på en minnepenn. Gidde den til læreren min og han leverte den inn på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...