Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det sånn at dere heller ikke får lov til å ta med USB-penn og utskrifter fra internett? Forresten veldig bra tråd! Hvordan forbereder man seg? Leser saktekster og skjønnlitterære?

 

Vi får ha med utskrifter fra nett osv.. egentlig alt vi vil bare ikke internett og mobil ;)... vet ikke med USB, men regner litt med det, siden vi får ha med utskrifter ;)

Lenke til kommentar

Vi får ha med utskrifter fra nett osv.. egentlig alt vi vil bare ikke internett og mobil ;)... vet ikke med USB, men regner litt med det, siden vi får ha med utskrifter ;)

 

På vår skole får vi ta med alt vi vil på minnepenn. Før så skulle sensor kontrollere minnepinnen, men det gjør de ikke nå lenger, men spør norsklæreren din for sikkerhetsskyld i morgen!

Lenke til kommentar

Er det sånn at dere heller ikke får lov til å ta med USB-penn og utskrifter fra internett? Forresten veldig bra tråd! Hvordan forbereder man seg? Leser saktekster og skjønnlitterære?

 

Det jeg ville gjort, er å bestemme meg for hvilke sjangre du skal skrive. Etter at du har gjort det, burde du skrive ned alle sjangertrekkene til disse sjangrene og passe på at du bruker dem på eksamensdagen. Du kan også skrive noen tekster før eksamensdagen og spørre de andre i gruppen din om dere kan ha en slags responsgruppe. Man lærer av hverandre! . Siden vi ikke får forberedelsesheftet før tirsdag kl 13:00, i følge vår eksamensveileder. :)

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Noen som har noen som helt ideer om hva tema kan bli iår? .. er jo veldig vanskelig å vite, men kanskje noen har gjort seg noen tanker rundt det? :)

 

Tenker kanskje tema kan være noe med valg og konsekvenser, siden det aldri har vært det temaet på eksamen før. Dette er bare min tanke da.

Lenke til kommentar

Er det lurest å stappe inn mest mulige sjangertrekk i tekstene altså? Hvor mange sider holder egentlig på en eksamen? Jeg har pleid å skrive 2-4 sider på tentamener og likevel fått mellom 5 og 6. Og sånn btw, har noen en oversikt over hvordan sensor vurderer eksamen?

 

Nei, kan du sjangertrekk så kan du det. Jeg pleier å skrive like mye som deg, og har aldri fått kommentar på lengden. Får du 5 og 6 så er det vel ikke så mye å gjøre. :) Da kan jo du det du skal kunne. Jeg har spurt læreren om eksamensveileding og han skulle se om han kan finne den og skal spørre læreren på skolen som har laget oppgavene i morgen.

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...