Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har noen som helst anelse om hvordan oppgavene kan bli formulert, så skrik ut! Personlig tror jeg det iallefall blir oppgave om å skrive en artikkel (?) om hvordan Amundsen slo Scott ''så'' lett på veien i kappløpet om å nå pol-platået først. :hmm: Håper at udir for en gangs skyld ka være litt greie med oppgavene, men det skjer nok ikke mens jeg lever. :wee:

 

Eg trur vi får ei oppgåve der vi skal skrive kven vi meina er ein ekte helt. Prøva sjølv å finne ut kva typer oppgåve vi evt. kan få :)

 

Kanskje noko om rollemodellar og gløymde heltar også

Endret av forberedning123
Lenke til kommentar

Er det noen som har noen som helst anelse om hvordan oppgavene kan bli formulert, så skrik ut! Personlig tror jeg det iallefall blir oppgave om å skrive en artikkel (?) om hvordan Amundsen slo Scott ''så'' lett på veien i kappløpet om å nå pol-platået først. :hmm: Håper at udir for en gangs skyld ka være litt greie med oppgavene, men det skjer nok ikke mens jeg lever. :wee:

 

Tror det kommer til å bli noe om hvordan man skiller en helt med en vanlig person

Lenke til kommentar

Heisann

Norge i dag har en velferdsstatus. Men er det virkelig det? 40 000 til 60 000 voksne og barn lever under fattiggrensen, men vi har råd til å gi penger til Tyskland til veier når de har veier i verdensklasse, konkluder selv. Vi ansetter 1500 fuglepassere i polen som er lønnet på fult uten i ha noe mening, konkluder selv der å. Staten og regjeringen har blitt så flinke på å være så snillistiske som det blir kalt nå til dags. Det er 40 000 000 mennesker i Europa som bare kan be oss om en eller annen form for pengestøtte så får de det. Hvorfor tenker du sikkert nå? Jo, det er rett og slett lagt opp sånn. Hvor kommer pengene fra? Pengene kommer fra oss selv.

Det som vi betaler i skatt skal gå til helsevesen, skoler etc. noe gjør det men det skal ikke være noe. Nesten alt blir sendt til utlandet så de får nyte av det uten at vi vet det, for de fleste stemmer AP som bare en vane og henger ut FrP fordi de er så radikale og er bare feil. Vi tar inn fult av asylsøkere og innvandrere. Noen er her for å jobbe, og resten er her for å utnytte NAV og slikt. Hvordan greier de såkalt fattige fra andre land som ikke har noen plass å bo, å få seg hit til Norge uten penger og når de kommer hit så får de fult av kontakt støtte og fult av pengestøtte av alle mulige vis? Bare det provoserer noe i Hælvette! De som har greid veien hit til Norge, og når de har penger som de får, da skal de sende ned penger til familiene sine som sitter i hjemlandet. De reiser ned til hjemlandet sitt å kriger der vi sender penger, konkluder selv. De uføre eller de som ikke jobber men som har en jobb, kan så enkelt å si: Jeg har vondt i skuldra. Ja bare bli hjemme det å spille å dritt. De pengene de får når de er hjemme er det vi som betaler for,hæ? Konkluder slev. Det som må til er en karantene frist på 2 dager. Da får de ikke penger og da skal du se at det blir mye mindre uføre med en gang, men da må lønnigene gå ned, men det er den byrden vi må leve med får å få folket til å jobbe å ikke utnytte Nav

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genial tråd dette her, hjelper meg nokk opp minst en karakter, og ekstra takk til deg rune, som har tatt deg tid til å hå igjennom hefte! imorgen er det jo hovedmål sakprosa, føler jeg er litt meg stuck her, kunne jeg fått høre hva noen av dere planlegger, for jeg trenger inspirasjonen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...