Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Du!! jeg mener det! du må jo bare bli forfatter elns :w00t: , du kommer der med dine sjuke avslutninger og ideer, mens jeg ikke engang kan finne på noe sånn selvom om hadde brukt flere uker på det :confused: herremin! om du ikke får en toppkarakter på denne eksamenen, så vet ikke jeg hva den sensoren har spist ass :wee:

 

Tusen takk! Nå ble jeg virkelig rørt. :wee:

 

Åå, tusen takk! Kjempebra skrevet :D

 

Takk, takk og atter takk. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Vil bare meddele at jeg har brukt noen timer på å gjennomgå hele forberedelsesheftet og utarbeidet linkeoversikt og endel kommentarer til de enkelte delene av heftet. Håper det kan være til nytte for de av dere som skal opp til eksamen torsdag og fredag - lykke til!

 

Se http://www.runenikol...13-heilt-helt/.

dette her er kjempebra! kunne du ha tenkt deg å hjelpe oss som har kommet opp i engelsk også. :dribble: vi skal få forberedelseshefte neste tirsdag. :)

Endret av ja takk
Lenke til kommentar

Hei dere! har bladd gjennom alle kommentarene, og denne siden er virkelig til hjelp. Jeg hadde tenkt å være litt yolo, og skrive et kåseri. Tror det er det jeg kan få best resultater på. Men jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg ved å finne humoristisk eller ironiske setninger med temaene :

Supermann , Kongen , bloggere , Fotballspillere, overgangsalderen , 30 årene , Fjortizz perioden og barndommen. Sånne ting som ofte er typisk for dette.

 

Hadde vært super hvis dere kom på noen flere helter som en kan vri litt om på skrivingen! Sier takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Hva bruker dere dagen i dag til? :)

 

I dag leser jeg det sammendraget, Rune la ut. I tillegg skal jeg skrive to disposisjoner til artikkelen. Jeg vet jo ikke hva oppgavene blir. Jeg skal også kopiere internettsider på et word-dokument og også kildnene med nedlastningsdato. :wee:

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Har noen ideer om hva oppgavene kan bli?? :hm:

 

En av våre lærere som nettopp har vært på sensor samling for ante gang (norsksensor) som ofte har greid å gjette seg fram til oppgavene ved flere anledninger (pga erfaring og kunnskap) sa at det å vite klart hva helt og antihelt er blir helt sentralt for oppgavene. Likhetstrekk og ulikheter. Også øyeblikkshelter og hverdagshelter bør man vite litt om.

I tillegg er det kanskje lurt å finne litt fakta om en helt som tilhører alle disse fire forskjellige heltegruppene, i tilfelle vi skulle få en utdypningsoppgave om en helt innenfor en av de fire heltegruppene. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En av våre lærere som nettopp har vært på sensor samling for ante gang (norsksensor) som ofte har greid å gjette seg fram til oppgavene ved flere anledninger (pga erfaring og kunnskap) sa at det å vite klart hva helt og antihelt er blir helt sentralt for oppgavene. Likhetstrekk og ulikheter. Også øyeblikkshelter og hverdagshelter bør man vite litt om. I tillegg er det kanskje lurt å finne litt fakta om en helt som tilhører alle disse fire forskjellige heltegruppene, i tilfelle vi skulle få en utdypningsoppgave om en helt innenfor en av de fire heltegruppene. Lykke til!

 

Det er ganske så nærliggende å tenke seg disse emnene ja. Å skrive noe om helt/antihelt kan nok være vanskelig, så dersom det dukker opp muligheter for å skrive noe om hverdagshelter, vil kanskje det være en passende redningsplanke for dem som ikke satser på toppkarakter.

Lenke til kommentar
Det er ganske så nærliggende å tenke seg disse emnene ja. Å skrive noe om helt/antihelt kan nok være vanskelig, så dersom det dukker opp muligheter for å skrive noe om hverdagshelter, vil kanskje det være en passende redningsplanke for dem som ikke satser på toppkarakter.

 

Tror nok det vil være mulig å få toppkarakter, selv om man skriver om hverdagshelter. :wee:

Lenke til kommentar

En av våre lærere som nettopp har vært på sensor samling for ante gang (norsksensor) som ofte har greid å gjette seg fram til oppgavene ved flere anledninger (pga erfaring og kunnskap) sa at det å vite klart hva helt og antihelt er blir helt sentralt for oppgavene. Likhetstrekk og ulikheter. Også øyeblikkshelter og hverdagshelter bør man vite litt om.

I tillegg er det kanskje lurt å finne litt fakta om en helt som tilhører alle disse fire forskjellige heltegruppene, i tilfelle vi skulle få en utdypningsoppgave om en helt innenfor en av de fire heltegruppene. Lykke til!

 

kkan noen gi meg en god forklaring på hve en helt, antihelt, hverdagshelt og øyeblikkshelt er? :D

Lenke til kommentar

Tror nok det vil være mulig å få toppkarakter, selv om man skriver om hverdagshelter. :wee:

 

Selvsagt. Enhver besvarelse -. uavhengig av emne - kan oppnå toppkarakter. Samtidig sier min erfaring at det kan være greit å "skille seg ut fra massen". Når en sensor retter 100-150 eksamensbesvarelser, er det ikke alltid like lett å se skogen for bare trær.

Lenke til kommentar

I dag leser jeg det sammendraget, Rune la ut. I tillegg skal jeg skrive to disposisjoner til artikkelen. Jeg vet jo ikke hva oppgavene blir. Jeg skal også kopiere internettsider på et word-dokument og også kildnene med nedlastningsdato. :wee:

 

Hvilket sammendrag?:) Og hva mener du med at du skriver disposisjon til artikkel? Hørtes smart ut, uten at jeg helt skjønte hva det var, hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...