Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller at heile noreg hadde berre eit skriftspråk... (nå kan dokker sjå kor dårleg eg er i nynorsk :blush: )

 

 

Den eneste feilen jeg ser nå, er at du skrev Noreg med liten bokstav, og at nå=no på nynorsk. Eller så er det riktig. Det er ikke ut som om du er dårlig i nynorsk, for å si det sånn. :wee:

 

Men viss Noreg, berre skulle ha eit skriftsrpåk, skulle eg ynskje at det eine skriftspråket var nynorsk!

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Den eneste feilen jeg ser nå, er at du skrev Noreg med liten bokstav, og at nå=no på nynorsk. Eller så er det riktig. Det er ikke ut som om du er dårlig i nynorsk, for å si det sånn. :wee:

 

Men viss Noreg, berre skulle ha eit skriftsrpåk, skulle eg ønskje at det eine skriftspråket var nynorsk!

Dersom du kan seie "eitt einaste xxxxx" (I dette tilfellet eitt einaste skriftspråk) så skal det vere eitt og ikkje eit på nynorsk :)
Lenke til kommentar

Den eneste feilen jeg ser nå, er at du skrev Noreg med liten bokstav, og at nå=no på nynorsk. Eller så er det riktig. Det er ikke ut som om du er dårlig i nynorsk, for å si det sånn. :wee:

 

Men viss Noreg, berre skulle ha eit skriftsrpåk, skulle eg ønskje at det eine skriftspråket var nynorsk!

 

Vi får lov til å velge mellon no/nå når vi skriver, men men. :D det er iallefall det lærereren våres sier..

Endret av GlemskeGullfisk
Lenke til kommentar

Noen viktige ord som er lurt å ta med når man skal skrive en artikkel:

Drøfte

Diskutere

Jeg skal ta for meg ulike sider ved…

Mange mener at…

Jeg henviser til et leserinnlegg i

På den ene siden…

Jeg oppsummerer/konkluderer med… Eg oppsummerer/konkluderer med…

Sett fra mitt ståsted.. Sett fra min ståstad..

Noen forskerer mener at… Nokre forskarar meiner at…

Dessuten, imidlertid, i tillegg til.

På bakgrunn av…

Nyere forskning viser at…

For det første, for det andre…

Det viktigste

Nesten like viktig

Mindre betydning…

En årsak til dette er

En konsekvens av dette er

Derfor

Fordi

Men

Derimot

Før/nå

I motsetning til

Imidlertid

Likevel

 

http://www.linksidene.no/Minskole/vormedal/pilot.nsf/ntr/97A1FDD7DB89417BC12579C0003DF2BC/$FILE/Artikkel_kjemnnetgn_oppbygging.pdf

Lenke til kommentar

Vi får lov til å velge mellon no/nå når vi skriver, men men. :D det er iallefall det lærerern våres sier..

Dersom eg hadde skrevet nå på ein nynorskstil med min lærar, så hadde det blitt feil... Dette har nok med å gjere at eg har nynorsk som hovudmål, og at læraren min er ein tilhengar av den "gamle" nynorsken, der nå ikkje er lov å skrive :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Ett skal anvendes i sammenhenger hvor dere hadde skrevet én, men hvor altså intetkjønn er det korrekte å anvende.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...