Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere har vi hatt en oppgave hvor vi skal gi tilbakemeldinger til magasinet, kanskje det kommer i noe sånt i morgen, så har dere noen positive og negative tanker om magasinet?

Synes egentlig at bladet var ganske kjedelig. Synes at bladet skulle ha inkuldert flere artikler, ikke skjønnlitteratur. .

Lenke til kommentar

Synes egentlig at bladet var ganske kjedelig. Synes at bladet skulle ha inkuldert flere artikler, ikke skjønnlitteratur. .

Er helt enig! Dessuten er det vanskelig å finne noe lurt å finne fakta om på del B.

Er rett og slett trøtt og lei av forberedelsene nå, og føler ikke at jeg har kommet noe lenger enn for 3 timer siden..

Lenke til kommentar

jeg synes det var digg å komme opp i engelsk, men at forberedelsesdelen er altfor svær. focus magazine er og blir tørt for min del.

 

øv på grammatikk, les et par engelske tekster, og les igjennom forberedelsesheftet, så er du klar for eksamen imorgen :)

 

Du også mac c:

Lenke til kommentar

Jeg tror alltid det er lurt å klare å drøft hvorfor det du skriver om er viktig for deg, hvordan det har påvirket deg etc. Dette gjelder da sikkert mest i de to første oppgavene, som ofte har vist seg å handle om at du skal si hva du syntes om denne utgaven av Focus Magazine og kanskje at du skal drøfte hvordan en av personene i utgaven har påvirket dagens verden eller lignende.

 

Fikk toppkarakter på begge de siste tentamene hvor vi brukte Focus Magazine. Kan godt legge ut min siste tentamen hvis det er ønskelig for noen? (Dette var oppgaven hvor vi skulle skrive en historie om Katniss Everdeen og Nelson Mandela)

Endret av Anna97
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror alltid det er lurt å klare å drøft hvorfor det du skriver om er viktig for deg, hvordan det har påvirket deg etc. Dette gjelder da sikkert mest i de to første oppgavene, som ofte har vist seg å handle om at du skal si hva du syntes om denne utgaven av Focus Magazine og kanskje at du skal drøfte hvordan en av personene i utgaven har påvirket dagens verden eller lignende.

 

Fikk toppkarakter på begge de siste tentamene hvor vi brukte Focus Magazine. Kan godt legge ut min siste tentamen hvis det er ønskelig for noen? (Dette var oppgaven hvor vi skulle skrive en historie om Katniss Everdeen og Nelson Mandela)

 

Det hadde vært veldig fint, slik at vi får innblikk i hva vi bør gjøre ect. :)

Lenke til kommentar

jeg leser gjennom heftet og lurer på noen av de tingene :)

har dere noen forslag til hva kan være negative virkningene av en mobil i samfunnet? :hmm: (spør ikke positive virkninger, fordi jeg har nok argumenter for den :D)

mobilen kan bli spora opp og mobilen sender og tek imot stråling som kan forårsake litt forskjellig. utenom det så er det vel at ein bryr seg meir om mobilen enn det som skjer rundt oss. Det var ein gong eg skulle hjelpe til med komfirmantar og det me blei enige om var at om dei ikkje fulgte beskjedar så tok eg mobilen.
Lenke til kommentar

noen som har noen tips på hvordan man kan skrive en bra historie :)

det er mange ting som kan hjelpe på ein god historie. ein ting som eg alltid gjør når eg får ei oppgåve om å skrive ein historie er å ta inspirasjon fra musikk. historiar og hendingar frå sangtekstar kan bli til gode historiar. ein anna ting kan vere å skrive noko som kan ver inspirert på kva du sjølv har opplevd eller korleis du tenker :) men alt spørs litt på kva person du er då og korleis du likar å skrive.
Lenke til kommentar

noen som har noen eksempler på hvorfor man valgte enten A1 eller A2? i mitt tilfelle valgte jeg A1 så hadde vært bra om noen hadde kommet med forslag til hvorfor akkurat A1. Har hørt at det er lignende oppgaver som kommer :)

 

Jeg greide vell egentlig ikke å bestemme meg... :hmm:

Så har lest litt på begge :wee:

 

Men jeg tenkte litt at siden det ofte er oppgaver som handler om å referere til en person eller hendelse i tekstene valgte jeg å lese litt eksta på A1 tekstene, siden jeg synes de virker enkelere å referere til :)

Lenke til kommentar

Jeg greide vell egentlig ikke å bestemme meg... :hmm:

Så har lest litt på begge :wee:

 

Men jeg tenkte litt at siden det ofte er oppgaver som handler om å referere til en person eller hendelse i tekstene valgte jeg å lese litt eksta på A1 tekstene, siden jeg synes de virker enkelere å referere til :)

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...