Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

'

 

jeg tror det har noe med at samfunnet kan endres være som The giver i framtiden. er ikke sikker :(

 

kan noen andre komme med tanker om hva var bra og hva var dårlig i the givers verden? jeg tror at vi skal garantert få en oppgave der vi skal sammenligne de to verdenene :)

Angående den tghe giver teksten.. læreren min sa at det egentlig er en annen historie som fortelles, med denne historien o.O men jeg skjønte det ikke :S

Lenke til kommentar

Kanskje vi får en oppgave om hvilke forandringer som har hendt siden Jama reiste fra Asia til England? Og om det hadde vært lettere for han å reise idag enn den gang, og hvilke forandringer som har skjedd som gjør det enklere? :p

 

jeg bare tenker høyt nå altså x)

Endret av Johanne K
Lenke til kommentar

Kanskje vi får en oppgave om hvilke forandringer som har hendt siden Jama reiste fra Asia til England? Og om det hadde vært lettere for han å reise idag enn den gang, og hvilke forandringer som har skjedd som gjør det enklere? :p

 

det kan godt hende at en av oppgavene blir som du sa :)

hva skulle du ha skrevet da på den oppgaven? :hmm: har det blitt lettere eller vanskeligere å reise til et annet land?

Lenke til kommentar

Her kommer det (tydeligvis) etterlengtede sammendraget! Dere grammar-nazis - vær så snill å ta en liten ferie når dere leser sammendraget, vet det er mange skrivefeil.

 

 

Utgangspunktet til at jeg skrev dette sammendraget var at i min klasse har vi et par med dysleksi, og de sliter med å lese gjennom hele det tunge heftet. Derfor endte jeg opp med å tilby meg å skrive, og å gå tilbake på løfter gjør jeg aldri! :)

 

Håper det hjelper noen av dere, og kommentarer tas mot med takk! :cool:

 

~Lea

 

Tusen takk. Nå skjønte jeg så mye mer av tekstene!! Tusen takk! :) :) :)

Lenke til kommentar

hva kan vi skrive om påvirkningen av Facebook andre lignende sosiale medier i livet vårt?

hvordan har de "changed" samfunnet? har dere noen tanker rundt dette?

tusen takk på forhånd :)

 

Noen som vet om man kan ha med gamle stiler på eksamen?

du kan ha med gamle tentamenbesvarelsene dine. men spør helst læreren din for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

 

Angående den tghe giver teksten.. læreren min sa at det egentlig er en annen historie som fortelles, med denne historien o.O men jeg skjønte det ikke :S

 

Hmm... Må jo nesten se på titlen litt, the giver. Hva er det han gir? Kan det være noe annet enn akkuratt minnene han får fra den gamle mannen?

Lenke til kommentar

Hmm... Må jo nesten se på titlen litt, the giver. Hva er det han gir? Kan det være noe annet enn akkuratt minnene han får fra den gamle mannen?

Ja, men jeg klarer ikke å se det :p skal studere det mer ^^

 

kan du ikke bare spørre læreren din om det i morgen? jeg skjønte ikke heller :(

Jo, skal gjøre det om jeg husker :)

 

Er det lurt å finne noen kilder på noe? Hva kan det være nyttig å ha med? :)

Det er veldig lurt å ha med kilder på ting.. Hmm godt spørsmål :)

Lenke til kommentar

Hei , laget en bruker for denne tråden. Hjelper masse, kjempelurt!

 

Jeg lurte på om det er en mulighet for at langsvarsoppgaven blir knyttet opp mot A delen?

For i feks A1 står det om han nerden som fant ut at det var noe mer i verden enn skole, da han oppdaget det å bli forelsket. Det handler jo om 'people that changes other people's lives'. Altså jenta han ble forelska i, forandra livet hans.

Kunne vi fått en lignende oppgave som kanskje handlet om 'someone that made me open my eyes' eller noe?

Lenke til kommentar

hva kan vi skrive om påvirkningen av Facebook andre lignende sosiale medier i livet vårt?

hvordan har de "changed" samfunnet? har dere noen tanker rundt dette?

tusen takk på forhånd :)

 

 

du kan ha med gamle tentamenbesvarelsene dine. men spør helst læreren din for sikkerhetsskyld.

Da jeg var barn, var vi mye mer ute å lekte enn dagens unger gjør.

Nå lærer de seg nesten å bruke iPad/data før de lærer å sykle..

Vi går mye mindre til hverandre, sitter bare i hvert vårt hjem og skriver til hverandre.

Vi er mer offentlige, alle vet noe om deg, og gjør de det ikke kan de bare søke på google liksom.

 

Og litt sånne ting :p Var noe mer jeg skulle si, men husker ikke nå :S korttidshukommelse.no :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei , laget en bruker for denne tråden. Hjelper masse, kjempelurt!

 

Jeg lurte på om det er en mulighet for at langsvarsoppgaven blir knyttet opp mot A delen?

For i feks A1 står det om han nerden som fant ut at det var noe mer i verden enn skole, da han oppdaget det å bli forelsket. Det handler jo om 'people that changes other people's lives'. Altså jenta han ble forelska i, forandra livet hans.

Kunne vi fått en lignende oppgave som kanskje handlet om 'someone that made me open my eyes' eller noe?

 

det kan godt hende :)

Lenke til kommentar

Hei , laget en bruker for denne tråden. Hjelper masse, kjempelurt!

 

Jeg lurte på om det er en mulighet for at langsvarsoppgaven blir knyttet opp mot A delen?

For i feks A1 står det om han nerden som fant ut at det var noe mer i verden enn skole, da han oppdaget det å bli forelsket. Det handler jo om 'people that changes other people's lives'. Altså jenta han ble forelska i, forandra livet hans.

Kunne vi fått en lignende oppgave som kanskje handlet om 'someone that made me open my eyes' eller noe?

Det er fullt mulig ja. Og skal jeg si min mening, syns jeg akkurat den teksten hadde passet bedre i part b enn i a :p

Lenke til kommentar

Da jeg var barn, var vi mye mer ute å lekte enn dagens unger gjør.

Nå lærer de seg nesten å bruke iPad/data før de lærer å sykle..

Vi går mye mindre til hverandre, sitter bare i hvert vårt hjem og skriver til hverandre.

Vi er mer offentlige, alle vet noe om deg, og gjør de det ikke kan de bare søke på google liksom.

 

Og litt sånne ting :p Var noe mer jeg skulle si, men husker ikke nå :S korttidshukommelse.no :p

 

Tusen takk! :) du kan bare legge det du glemte, når du husker den :p

 

Det er fullt mulig ja. Og skal jeg si min mening, syns jeg akkurat den teksten hadde passet bedre i part b enn i a :p

det syns jeg også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...