Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil bli bedre kjent med jente, tør ikke


Anbefalte innlegg

Hei folkens, gutt 17 her.

Det er en jente på skolen min (vgs) som jeg vil bli bedre kjent med. Har egentlig aldri snakket med henne, men henne er venninnen til ei i klassen min. Hun virker som en veldig jordnær og snill person.

 

Problemet er at jeg er en ganske "beta" person. Virker liksom litt dumt å bare gå bort å snakke med henne når jeg ikke kjenner henne i det hele tatt.

 

Har vurdert å snakke til henne på facebook, og f.eks komplimentere mopeden hennes (for å få i gang samtalen.)

 

Har dere sosiale genier en måte å ta kontakt med henne uten å virke som den ekle creepen? Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236 Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236 Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sikreste måten å åpne en samtale på, er å møte henne med et smil, og si hei, og eventuelt si hva du heter. Du vil etter all sannsynlighet få et smil og et hei tilbake fra henne. Deretter er det vel egentlig bare å føre en samtale. Det høres såklart lettere ut enn det er, for det krever baller. Men uten baller, får du sjelden jenter.

Lenke til kommentar

Jeg husker var i samme situasjon som deg. Jeg var en sosial amøbe, sosiale antenner var noe jeg viste eksisterte og var klar over at jeg ikke hadde de. Jeg likte ei jente og hadde lest noe sånne greier på nettet om at du måtte være selvsikkert, å uredd.

 

Så modig(ikke alltid en god ting..) som jeg er mannet jeg meg opp gikk bort til hun, satt meg ved siden av hun en god arm lengde i fra og sa "Hei". Helt uten videre mens hun satt å gjorde lekser. Hun svarte hei, å spurte hva skjer. "Ikke noe spess" svarte jeg, Så spurte jeg hva hun het, og jeg sa navnet mitt. Derett spurte jeg hvilke lekser hun gjorde, Matte var svaret.

 

Så ble det en pinelig stillhet.. Kjempe pinelig stillhet. Som resulterte i at jeg dro opp telefonen latet som jeg leste og skrev meldinger mens jeg satt ved siden av hun helt til friminuttet var over. MEGA KLEINT og anbefales ikke(ikke hadde jeg vett til å stikke vekk med halen mellom beina heller, hadde jo lest at ekte alfar ikke "backer down" :- P).

 

Det som gikk gjennom hodet mitt var at nå var jeg en åpenbar sosial retard som var lamslått av sosial angst mens jeg prøvde noe jeg åpenbart ikke var vandt med var blitt det underholdene midtpunktet i det aldeles kjedlige friminuttet.

 

Trøsten var at hun mest sannsynlig tenkte "Å nei, huff nå er jeg en slik retard manget for tapere som han.. Når skal han gå.." Hun ble i allefall kalt "retard manget" i ettertid pga situasjonen xD.

 

Moralen er at du bør finne en måte å tilnærme deg målet ditt på en normal fremgangsmåte. Ikke kjør noe brute-force sjekking ved mindre du digger pinlige situasjoner eller er en sjekkemester.

 

Resultat var av det jeg gjorde endte derimot ganske bra, ble friendsona istedet for venneløs. Haha.

Endret av Hardrocktarzan
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Trøsten var at hun mest sannsynlig tenkte "Å nei, huff nå er jeg en slik retard manget for tapere som han.. Når skal han gå.." Hun ble i allefall kalt "retard manget" i ettertid pga situasjonen xD.

 

Sannsynligvis tenkte hun "For en tulling. Hva gjør han her? La meg gjøre leksene mine i fred!" Den siste setningen er virkelig ikke noe positivt.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis tenkte hun "For en tulling. Hva gjør han her? La meg gjøre leksene mine i fred!" Den siste setningen er virkelig ikke noe positivt.

Det kan sikkert stemme det. Dette er lenge siden, Pc med facebook, I en bråkete åpen sone og mattebok betyr nødvendigvis ikke at man er dedikert. Min erfaring er at vg1 elever bryr seg lite om studiene og mer om omgivelsene. At jeg var tulling og hva jeg gjorde der var nok deffinitivt noe som er sannsynlig. Matteoppgavene derimot.. mulig, men tvilsomt xD

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å komplimentere mopdene hennes så ofte du kan! Hvor fin den er, hvor fin lyd, farge,hvor raskt den går osv! Da kommer du til å sjarmere hun i senk :)

 

*sniff sniff* Lukter litt sarkasme her. Det å komplimentere mopeden tenkte jeg mer på som en icebreaker... :hmm:Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236 Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236

Lenke til kommentar

Hvis du vil være veldig forsiktig i starten så er det bare å smile til henne når dere møtes i gangene etc. Bare ett smil. Sier hun "hei", eller spør om noe, så svarer du, og da er du i gang. Blir det kleint, så finn på en unnskyldning, og stikk.

Dersom hun ikke sier noe kan du gjøre det. Begynn å si "hei". Ikke noe mer. Og deretter kan du tenkte deg hva du skal gjøre. Snakke mer.

 

På denne måten slipper du å måtte hoppe i det, og du risikerer ikke kjempekleine situasjoner. Det tar litt lengre tid, men det kan være likegreit.

Lenke til kommentar

*sniff sniff* Lukter litt sarkasme her. Det å komplimentere mopeden tenkte jeg mer på som en icebreaker... :hmm:Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236 Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236

 

 

Ja, var veldig mye sarkasme fordi jenter hater tøffler og hvis du skal sitte å kommentere mopeden hennes vært endte sekund stikker hun. Tja, kan være en grei icebreaker men finnes sikkert bedre ting å si. F.eks ting i nuet.

 

Sett deg ned ved henne hvis dere har ett sted på skolen hvor folk pleier og samles. Også sier du Hei :) Jeg heter jørn og ligner på en bjørn.

Lenke til kommentar

Trådstarter her. I dag fikk jeg denne perfekte sjansen til å snakke med jenta jeg liker, hun satt seg på samme bord som meg med jenta i klassen min.

 

Jeg bare mannet meg opp og sa hei og tok det derfra. Hun virket veldig hyggelig og holdt samtalen gående. Skulle gjerne ha snakket mer men det ringte inn :nei:

 

Så nå skal jeg snakke mer med henne når jeg får sjansen, men ikke på en for masete måte. :w00t:Anonym poster: adf66e0d363f391dee5ea9521ec67236

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...