Gå til innhold

Piratene bruker mer på innhold enn vanlige folk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si dette til musikk-og filmbransjen og de vil si at "kildene er ikke troverdige". Som om deres egne kilder er noe mer troverdige, de kan ikke en gang regne..

 

Jo de kan regne, det kalles "Copyright math" og siden det er såpass utbredt så burde det være gyldig på en eventuell eksamen også...

Klager fra lærere kan sendes til MAFIAAen :D

Endret av 007CD
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Si dette til musikk-og filmbransjen og de vil si at "kildene er ikke troverdige". Som om deres egne kilder er noe mer troverdige, de kan ikke en gang regne..
Jo de kan regne, det kalles "Copyright math" og siden det er såpass utbredt så burde det være gyldig på en eventuell eksamen også...Klager fra lærere kan sendes til MAFIAAen :D

Copyright math:

50 * 100kr + 10000 * 0kr = TAP!

 

(50 lovlige kjøp, 10000 ulovlige nedlastinger, om det var noen som lurte)

 

Lenke til kommentar

Merkelig overskrift. For det første så er vel folk flest pirater i følge lovene som er betalt av mediebransjen (noen her som ikke har vært på youtube eller aldri har linket til et bilde de ikke har rettigheter til?), og for det andre så kan vel ikke dette være overraskende hver bidige gang noen gjør en lignende undersøkelse?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lasted ned noe ulovlig på 5 år siden jeg har jobb men den fullstendig elendige supporten og kvaliteten på spill og filmer de siste årene har fått meg til å vurdere å laste ned spill og prøve dem før jeg kjøper dem

 

Hadde man kunnet fått penger tilbake ved kjøp av elendige spill(Simcity, Aliens colonial marines er det værste eksemplene og jeg kjøpte spechull edition av dem fordi jeg er en idiot) slik som ved dårlig mat eller en bil som ikke er den bilen de reklamerte for, så hadde jeg ikke vurdert det en gang.

 

Men intil de grådige idiotene med makta blir borte så håper jeg på for mye :p TIME FOR PIRACY!

Lenke til kommentar

Er ikke overraskende. Jeg laster ned ganske mye, men jeg bruker også endel penger på spill, film og musikk. Har forsåvidt ikke lastet ned musikk på noen år nå. Jeg hadde ikke brukt mer penger på underholdning dersom jeg ikke kunne lastet ned filmer og tv serier. Kjøper det meste av spill også. De jeg laster ned kjøper jeg ofte ved en senere anledning når de har sunket litt i pris.

Lenke til kommentar

Merkelig overskrift. For det første så er vel folk flest pirater i følge lovene som er betalt av mediebransjen (noen her som ikke har vært på youtube eller aldri har linket til et bilde de ikke har rettigheter til?), og for det andre så kan vel ikke dette være overraskende hver bidige gang noen gjør en lignende undersøkelse?

 

Å se på YouTube filmer gir deg ikke piratstatus.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Å se på YouTube filmer gir deg ikke piratstatus.

Selv om du kun streamer musikk eller video på youtube så blir filene lastet ned på datamaskinen din, akkurat som om du hadde lastet det ned på en hvilken som helst fildelingsside. Selv om vanlige brukere stort sett ikke vet hvordan de skal få tak i disse filene som blir lagret på datamaskinen din så betyr ikke det at det ikke er ulovlig nedlasting.

 

Å se en video av fleksnes på youtube er faktisk piratkopiering i følge disse fantastiske lovene våre.

Endret av Lolwut
Lenke til kommentar

Selv om du kun streamer musikk eller video på youtube så blir filene lastet ned på datamaskinen din, akkurat som om du hadde lastet det ned på en hvilken som helst fildelingsside. Selv om vanlige brukere stort sett ikke vet hvordan de skal få tak i disse filene som blir lagret på datamaskinen din så betyr ikke det at det ikke er ulovlig nedlasting.

 

Å se en video av fleksnes på youtube er faktisk piratkopiering i følge disse fantastiske lovene våre.

 

Fantastisk, da blir det å se på NRK nett-tv også piratkopiering da.

 

Vi laster det ned.

Lenke til kommentar

Fantastisk, da blir det å se på NRK nett-tv også piratkopiering da.

 

Vi laster det ned.

Nei. I det tilfellet er det NRK selv som er rettighetshaver og har valgt å publisere innholdet på nettsidene sine slik at hvem som helst kan få laste det ned gratis. Det blir ikke det samme i det hele tatt. Det er selvsagt ikke ulovlig å se en film på youtube dersom det er rettighetshaveren selv som laster det opp.

Lenke til kommentar

Nei. I det tilfellet er det NRK selv som er rettighetshaver og har valgt å publisere innholdet på nettsidene sine slik at hvem som helst kan få laste det ned gratis. Det blir ikke det samme i det hele tatt. Det er selvsagt ikke ulovlig å se en film på youtube dersom det er rettighetshaveren selv som laster det opp.

 

Nettopp. Vi bør vel ikke stilles til ansvar for det *andre* gjør.

 

På samme måte bør vi ikke stilles til ansvar for at *andre* laster opp ulovlige filer på TPB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...