Gå til innhold

Salg av LP's


rolfen

Anbefalte innlegg

Jeg har en god del LP's jeg vil kvitte meg med, og lurer på om det er noen som har erfaring med å selge slikt via nettet. Mesteparten er skrammel, men jeg lurer på om jeg har noen som er verdt noen kroner. Jeg vil helst ikke gi alt til Fretex.

Jeg holder til i Bergen da, og muligens det finnes en bruktbutikk som har peiling på LP's?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Discogs er veldig ålreit. Der finner du ca hvilken pris LPene dine blir solgt for. Har kun gode erfaringer derfra, handlet mye på den siden.

 

edit: Legg gjerne ut listen din over hva du har. Med pressing info etc.

 

Høres bra ut. Men hvordan finner jeg ut dette med pressing etc. Står det noe plass på platen?

Lenke til kommentar

Ja, det står nesten alltid hvilken label som har gitt ut og årstall albumet er presset. Litt forskjellig hvor det står, du må bare lete. Det er viktig å vite for å se hvor mye platene er verdt. En random utgivelse av Pink Floyd kan være verdt 50kr, mens en utgave fra Japan eller førsteopplaget kan gå for mange hundre kroner.

Lenke til kommentar

Ikke ante jeg at LP's var in igjen, men det var det visst! Jeg registrerer min lp'samling på discogs nå, og poster linken til den her når jeg er ferdig. Men jeg advarer om at jeg er oppvokst på 70-80 tallet, så endel Michael Bolton og Pet Shop Boys eksemplarer må medregnes! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...