Gå til innhold

Returnere ebøker etter kopiering


Anbefalte innlegg

Da jeg begynte i ny jobb ifjor, så hadde jeg et akutt behov for å skaffe meg bøker, pronto.

 

Bøker er så jævlig dyrt, kan koste flere tusen per bok. Jeg tjener dårligere enn en heismontør, bare så det er sagt.

 

Jeg har lastet ned det jeg kan finne av bøker gratis fra nettet, men dessverre er det ikke så lett å finne alle sære bøker jeg trenger.

 

Nå ser jeg at det er sleipe måter man kan fjerne DRM på.

 

Amazon tillater at jeg returnerer bøker for refundering av beløpet.

 

Jeg tviler på at amazon vil la meg holde på sånn i evigheter, så spm er hva de kommer til å gjøre? De kan neppe bevise at jeg kopierer noe, med mindre purken gjør razzia på dropboxen min. De kan utestenge meg og kredittkortet mitt.

 

Burde jeg da låne penger i banken og av pappa, laste ned bøker for et par hundre tusen, så det holder i en 5-10 år framover på en gang? Eller er det lurere å ta en spansk en nå og da, ispedd fortsatt videre kjøp?

 

Hva er strategisk sett det beste?

Endret av antih3lt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du kjøpe bøker for 5-10 år fremover, jeg kjøper ikke mat for 5-10 år.

 

Dersom du går den lovlige veien med bøkene, foreslår jeg at du kjøper en bok eller to om gangen, og så kjøper nye bøker når du er ferdig.

 

Tenk hvor dumt det hadde sett ut om ebøkene fikk sin spotify, eller netflix til neste år, og du har hostet opp hundretusener?

Lenke til kommentar

Jeg leser på nettet at amazon utestenger brukere for å returnere.

 

Jeg kan ikke skjønne at dette er god butikk for amazon, dersom de utestengte brukerene også kjøper dyre bøker.

 

Denne helgen gikk det også med et par tusen spenn i bokhandelen deres. Det virker veldig fristende å kopiere og returnere.

Lenke til kommentar

Visse fagbøker burde du da kunne laste ned gratis på en mindre lovlig måte? Jeg hadde en side hvor jeg fant slikt som sparte meg for 10.000 kr i pensumbøker, men som jeg ikke lenger har nå. Burde likevel kunne være mulig å finne en sånn side igjen for den slags bøker du trenger. Siden du allerede er inne på det å kopiere bøker fra Amazon for så å returnere dem ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...