Gå til innhold

[Løst] Skal kjøpe min første stasjonær, hjelp!


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om haswell kommer til å være kompatibel med socket-1155?

 

Og om det er verd å vente på 700 serien eller light versjonen av titan?

Har hørt at Nvidia 7-serien kommer til å støtte DirectX 12 (gjeldende versjon er 11). Dette er jo lurt å tenke litt på med tanke på framtida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg kan med andre ord ikke kjøpe dette hk'et hvis jeg skal ha haswell?

http://www.komplett....ku=760429#extra

 

Men er haswell verd det? er ikke det en CPU som er beregnet bærbare pc'er? den trekker jo så lite strøm...

 

 

Nå blir jeg borte til mandag btw, får se om jeg har flere spørsmål da :cool:

 

nei du kan ikke bruke haswell prossessor på det hovedkortet.

 

det også snakk om ca 10% i ytelse økning iforhold til ivy bridge.

og NEI haswell er ikke bare bergenet for laptoper.

Lenke til kommentar

nei du kan ikke bruke haswell prossessor på det hovedkortet.

 

det også snakk om ca 10% i ytelse økning iforhold til ivy bridge.

og NEI haswell er ikke bare bergenet for laptoper.

Samme som han fyren her sier; Haswell vil bli generelt sterkere/raskere/bedre enn gjeldende arkitekturer. At den drar mindre strøm behøver ikke bety at den utelukkende er ment for bærbare. Så når en ny og bedre prosessorserie er på vei, kan det være verdt det å vente den lille måneden det tar (tar vel enda litt tid før Haswell prosessorer og kompatible hovedkort er på det kommersielle markedet, men, men...) :)

Endret av wassup
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme som han fyren her sier; Haswell vil bli generelt sterkere/raskere/bedre enn gjeldende arkitekturer. At den drar mindre strøm behøver ikke bety at den utelukkende er ment for bærbare. Så når en ny og bedre prosessorserie er på vei, kan det være verdt det å vente den lille måneden det tar (tar vel enda litt tid før Haswell prosessorer og kompatible hovedkort er på det kommersielle markedet, men, men...) :)

pytt pytt.
Lenke til kommentar

Tror dere andre komponenter synker i pris når haswell og 7-serien kommer?

 

Hva tror dere er best av å kjøpe de nye(dyre) komponentene, eller de gamle (som sikkert blir billigere)... :hmm:

 

good question. når IVY kom ut i fjor, så vart ikke Sandy noe særlig billigere syns eg

 

Om nvida kommr til å redusere prisene på 600 serien, er uvistt, men nesten logisk at dem gjør.

 

Spørsmålet om hva som blir best å kjøpe, må man nesten vente til å se hvordan 700 serien er prisa, og tester :)

 

så gjenstår det å spør seg selv om hva slags behov/ønske man har til spill :) kjøre alt på ultra/high/medium :)

Lenke til kommentar

good question. når IVY kom ut i fjor, så vart ikke Sandy noe særlig billigere syns eg

 

Om nvida kommr til å redusere prisene på 600 serien, er uvistt, men nesten logisk at dem gjør.

 

Spørsmålet om hva som blir best å kjøpe, må man nesten vente til å se hvordan 700 serien er prisa, og tester :)

 

så gjenstår det å spør seg selv om hva slags behov/ønske man har til spill :) kjøre alt på ultra/high/medium :)

 

målet er ultra :p

 

vertfall med 15k som budjett

Lenke til kommentar

målet er ultra :p

 

vertfall med 15k som budjett

 

Ultra kan du sikkert kjøre dei "fleste" spilla på akkurat nå. men kommer stadig nye :)

eg er spent på hvor mye maskinvare juice Battlefield 4 vil trenge :) føler meg trygg på at eg skal klare å kjøre på HIGH vertfall, men vi får se :) bf3 er gøyt, spesielt for meg som jakter på snipere som camper, med sniper rifle :p xD

Lenke til kommentar

Settings på ultra gjør musa laggy og du pusher bare maskina ekstra for så ekstremt lite, hvis du ser mer på eyecandy enn spillet, da gjør du noe feil btw.

Man kan dra de fleste spill på ultra med rimelig laber maskinvare, det bare spørs på om du vil ha 60fps eller 6fps.

 

Uansett, ting vil neppe bli billigere, det blir enten lik pris eller det motsatte, joda, de kan jo kanskje noen ganger pushe litt nedsatte priser på "gamle" CPU/GPUer, men de vil ligge rimelig likt i pris inntil de er solgt ut ifra lagret eller noe sånt.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvorfor de ikke har begynt å selge 1150-sockets enda? o.O

 

Er det slik at alle de nåværende hovedkortene kommer med 1150 når haswell kommer? Eller kommer det nye hk modeller med 1150 senere?

 

Eller har de begynt å selge 1150-sockets :p Jeg er ikke så oppdatert...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvorfor de ikke har begynt å selge 1150-sockets enda? o.O

 

Er det slik at alle de nåværende hovedkortene kommer med 1150 når haswell kommer? Eller kommer det nye hk modeller med 1150 senere?

 

Eller har de begynt å selge 1150-sockets :p Jeg er ikke så oppdatert...

Nye hovedkort kommer vel når prosessoren er lansert. Ikke før, det hadde blitt forvirrende for de som ikke er helt oppdatert på dette. De kommer sikkert til å lage hovedkort med sokkel 1150 tilsvarende de vi har i dag. Mulig de bare "kopierer" hovedkortene med ny sokkel, til og med. Men forhåpentligvis får vi se noe nytt på hovedkortfronten også... ;)

Lenke til kommentar

Ultra kan du sikkert kjøre dei "fleste" spilla på akkurat nå. men kommer stadig nye :)

eg er spent på hvor mye maskinvare juice Battlefield 4 vil trenge :) føler meg trygg på at eg skal klare å kjøre på HIGH vertfall, men vi får se :) bf3 er gøyt, spesielt for meg som jakter på snipere som camper, med sniper rifle :p xD

 

(Ms)aa, af, tesselation osv. krever ofte mer av komponentene enn high kontra ultra.

 

Du ser sjeldent forskjell i mange spill.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvorfor de ikke har begynt å selge 1150-sockets enda? o.O

 

Er det slik at alle de nåværende hovedkortene kommer med 1150 når haswell kommer? Eller kommer det nye hk modeller med 1150 senere?

 

Eller har de begynt å selge 1150-sockets :p Jeg er ikke så oppdatert...

 

Hva mener du?

Det kommer jo så klart nye HK med nye chipsets.

Lenke til kommentar

Så 780 kom ut i dag...

 

Tror dere jeg klarer å presse dette inn i budjettet?

Det blir jo 2k dyrere! :S

 

Kansje jeg skal kutte ned på SSD og PSU :hmm:

 

 

Jeg har jo også hørt at det skal komme billigere versjoner av 780. Lurer på om disse har en overkommelig pris...

Noen som har hørt noe mer om disse?

Endret av Espen778
Lenke til kommentar

Så 780 kom ut i dag...

 

Tror dere jeg klarer å presse dette inn i budjettet?

Det blir jo 2k dyrere! :S

 

Kansje jeg skal kutte ned på SSD og PSU :hmm:

 

 

Jeg har jo også hørt at det skal komme billigere versjoner av 780. Lurer på om disse har en overkommelig pris...

Noen som har hørt noe mer om disse?

Tar vel litt tid før kommersielle versjoner kommer på det norske markedet. Men dette er jo helt nytt, så det er vanskelig å si noe som helst om pris på andre versjoner og sånn. Vurdert 7970?

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...