Gå til innhold

[Løst] Skal kjøpe min første stasjonær, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også valgt en 120/144hz skjerm. (Bedre spillopplevelse)

Selv om du ikke klarer å få mer enn 60-70fps i enkelte spill, blir det en

"smoothere" opplevelse mtp inputlag.

 

Men dette var det kanskje en diskusjon på tidligere i tråden.?

 

Høyere frekvens betyr ikke lavere input lag!

Lenke til kommentar

Høyere oppdateringsfrekvens har ingenting med inngangsforsinkelse, nei, men det er sant at disse skjermene har utrolig lav forsinkelse på inngangen. Panelene har også lav forsinkelse, men det kan 60 Hz-skjermer også ha. Det som uansett er fint er at du ikke blir begrenset til 60 bilder i sekundet, så hvis du har 80 fps, ja da får du 80 fps på skjermen.

 

Skjermen er uansett satt til 120 Hz, og dette merker du bare du beveger musepekeren, noen ser det bedre enn andre. For meg er forskjellen stor.

 

 

EDIT:

Sjekket priser nå, og du får nå 144 Hz-skjermen fra Asus med 3D Vision inkludert for 3999,-. For et par hundre kroner under får du 120 Hz-modellen. Til litt over tre tusen får du 144 Hz-modellen uten 3D Vision. Skal du ha dette så er det billigest å kjøpe pakkeløsningen. :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Jeg hadde også valgt en 120/144hz skjerm. (Bedre spillopplevelse)

Selv om du ikke klarer å få mer enn 60-70fps i enkelte spill, blir det en

"smoothere" opplevelse mtp inputlag.

 

Men dette var det kanskje en diskusjon på tidligere i tråden.?

Har hørt(og lest) at det ofte blir mer flyt i bildet på en 120hz monitor på

f.eks 60fps, kontra en 60hz monitor.

 

Om jeg har rett, hva heter det i såfall.? ms.?

Høyere oppdateringsfrekvens har ingenting med inngangsforsinkelse, nei, men det er sant at disse skjermene har utrolig lav forsinkelse på inngangen. Panelene har også lav forsinkelse, men det kan 60 Hz-skjermer også ha. Det som uansett er fint er at du ikke blir begrenset til 60 bilder i sekundet, så hvis du har 80 fps, ja da får du 80 fps på skjermen.

 

Skjermen er uansett satt til 120 Hz, og dette merker du bare du beveger musepekeren, noen ser det bedre enn andre. For meg er forskjellen stor.

 

 

EDIT:

Sjekket priser nå, og du får nå 144 Hz-skjermen fra Asus med 3D Vision inkludert for 3999,-. For et par hundre kroner under får du 120 Hz-modellen. Til litt over tre tusen får du 144 Hz-modellen uten 3D Vision. Skal du ha dette så er det billigest å kjøpe pakkeløsningen. :)

 

Som sagt tidligere i tråden har jeg planer om å kjøpe en mer "ordentlig" pc skjerm senere (når jeg har litt mer kapital :p ), så har jeg to!

Lenke til kommentar

Haha, okei. Jeg kom litt sent inn i tråden, så jeg har en unskyldning til hvorfor jeg ikke fikk det med meg.

 

Du er unnskyldt under tvil :p

 

Planen er vell å oppgradere til SLI eller et ett bedre grafikkkort når 780 blir for dårlig (som sikkert er leeenge til).

 

Så kjøper jeg en 120-144Hz skjerm, da kan jeg se film på IPS-skjermen og spille på den andre :)

Endret av Espen778
Lenke til kommentar

Du er unnskyldt under tvil :p

 

Planen er vell å oppgradere til SLI eller et ett bedre grafikkkort når 780 blir for dårlig (som sikkert er leeenge til).

 

Så kjøper jeg en 120-144Hz skjerm, da kan jeg se film på IPS-skjermen og spille på den andre :)

Woho! :w00t:

 

Isåfall ville jeg heller ha oppgradert til et enkeltkort. Dette gir mest sannsynlig mest for pengene, spesielt hvis det er snakk om noen år.

 

Et tips, 120- og 144 Hz-skjermer er pefekt for film, fordi 24 går opp i 120 og 144. ;)

 

 

 

Hvis ikke, tror jeg sjansen er stor for at du hadde valgt det nå ;)

Enig. Men man kan ikke tvinge noen. :p Bruker 60 Hz-skjerm nå og føles som at jeg må dra musepekeren gjennom sirup... :/ Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Ja føles slik ut i forhold :p

 

Sitter med en 60hz skjerm selv.

Er nok ikke lenge før den blir bytta ut..

Hadde jeg bare vunnet i lotto, så skulle jeg kjøpt 3 stk. 55-tommere med over 120 Hz! Det hadde vært kult det!

 

Kom ikke her å si at man ikke kan kjøpe lykke. :wee:

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om kjøleegenskapene på asus' 770 er mye bedre enn gainward sitt :hmm:

 

Jeg har forstått det slik at Asus er best, men er ikke dette bare minimale forskjeller?

 

Har foreløpig satt opp ett gainward ettersom det var billigst.

Jeg ville ha satset på Twin Frozr III-kortet til MSI.

 

MSI sin kjøler skal være bedre enn Asus sin. :)

 

Fant test av MSI sin TwinFrozr III-modell:

http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/msi-twin-frozr-gtx770-oc-review/

 

MSI og Gigabyte:

http://hothardware.com/Reviews/NVIDIA-GeForce-GTX-770-Review-With-Gigabyte-and-MSI/?page=2

 

Gainward:

http://www.sweclockers.com/recension/17074-nvidia-geforce-gtx-770 (på svensk for dem som forstår noe av det...)

 

 

EDIT:

Wow, GTX 770 er en god klokker!

Kjerne: 1333 MHz (ref: 1046 MHz)

Minne: 1805 MHz (ref: 1750 MHz)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Hothardware har overklokket 100-150mhz mer enn de andre, likevel har de ingen ytelses endringer, så de har sikkert ingenting å turbo booste på igjen.

De andre testene jeg har lest havner GTX770 oppunder 1200MHz, noe fom er ganske lite fra 1046MHz.

Med Turbo boost kan du faktisk tape ytelse med for høye klokkefrekvenser.

 

Når det gjelder kjølere er det ganske dødt løp mellom flere. Noen liker TwinFrozr best, andre DC2 eller WF3X.

Det som er helt klart, er at disse (henholdsvis, MSi, Asus og Gigabyte) stortsett gjør det endel bedre en Zotac, KFA, og Gainward er stortsett på bunn med phantomløsningen.

Er det en referanse GTX770 (nvidia-kjøler) så er denne en av de bedre referansekjølerene på markedet.

 

Det er helt klart kamp om å lansere nye serier enn før. Hvis du ser på "gamle dager" var GTX280->GTX285 en betraktelig større teknologi-oppgradering enn 680 til 770.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...