Gå til innhold

Spillerne flykter fra World of Warcraft (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Her skal det vel mye til for at ikke gamle travere kommer og joiner inn i en Vanilla circlejerk som maser om Blackrock, Naxx, MC sin vanskelighetsgrad mens de basher dungeon finder og what not ;_;

 

Ska det ikke være lov å mimre litt heller nå da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å nei... nå er nok wow ferdig (igjen).... Begynner å bli helt latterlig...å høre det hele tiden.

 

Skjønner godt at subscribsene går opp ved en expansion for så å synke igjen, noen går fortere lei enn andre. Selv for en wow-veteran som meg selv, går det opp og ned. Veldig intensivt i en periode, for så og si ikke spille i det hele tatt på en måned eller to.

 

Angående Mists of Pandaria, så synes jeg det har vært en god utvidelse. Utrolig mye å gjøre, litt mye grinding til tider, men fortsatt mye mer nytt enn i tidligere utvidelser. Throne of Thunder synes jeg et godt designet raid, med mange interessante bosser og Siege of Orgrimmar er også et raid jeg har stor tro på.

Angående LFR som folk har så mye imot, så synes jeg det er helt greit at spillere med mindre tid enn andre kan få oppleve end-game raids. Guilder raider fortsatt på Heroic-vanskelighetsgrad så jeg føler ikke LFR har ødelagt for guild raiding. .

 

Nei....Wow er nok ikke ferdig enda gitt, ikke på langt nær.

Lenke til kommentar

Syns selv at WoW begynte å miste sin "edge" når man kjente at vansklighetsgraden begynte å gå nedover. Selv om Classic hadde sine åpenbare feil og mangler synes eg fortsatt level 60 var mest underholdende.

 

Men Classic hadde sine mangler igjen. Leveling uten noen spesielle addons tok evig lang tid, var rimelig basic egentlig, endgamet var mer laget for de mest seriøse spillerne og spillet var generelt mer "hardcore". Man mistet den følelsen av å få sitt første epic item, nå forventes det å være fult oppgearet dagene etter du dinget 85/90. Mener selv at spillet er blitt alt for "noobvennlig", og er mer siktet mot de som spiller mer casual.

Lenke til kommentar

Mange har vel forskjellige meninger om når wow ble skrot :) Jeg spillte kun fra release til litt raiding i TBC, men mistet lysten fort når vanskelighetsgraden ble såpass skalert at tilogmed store instances ble bare et stort grind, ikke en ting man følte seg litt stolt over å ha fullført.Bare det å fullføre et helt Blackrock spire var en seier!

 

Helt enig med deg der. Spilte selv fra release, som Alliance, startet først en guild med venner, inntil jeg ble medlem i en større guild på Daggerspine aka. Laggerspine, der vi raidet onyxia, mc, bwl, ZG og senere AQ før migrate til Kazzak, da ble det også en del Naxx, husker også hvor moro world PvP var, spesielt i blackrock mountain, badlands, ashenvale, STV, Silithus, Orgrimmar, Undercity m.m.

Også mye gode minner fra Southshore - Tarren Mill (hillsbrad foothills) før det kom battlegrounds og ett ordentlig PvP system, der folk i alle level'er møttes og sloss som gale mellom de nevnte "byene".

 

Da WSG kom, var jo dette helt fantastisk, organiserte PvP-grupper. Som det også ble senere i AB. Alterac Valley kunne man jo bli med i 08 på morgenen, bli der i mange timer, deretter stikke, komme tilbake fler timer senere, og samme kampen holdt på fortsatt. Kom aldri høyere enn rank 11 i PvP, men videre oppover hadde jeg rett og slett ikke tid ei tålmodighet til. Husker også første gåturen man måtte ta til for eksempel Scarlet Monastery, Wailing Caverns, Razenfen Kraul/Downs og Zul Farak, samt Dire Maul, bare turen var jo episk i seg selv, og det å samle party og møte nye folk var jo veldig moro, mye bedre sosialt på den tiden.

 

TBC var noe moro i starten, spesielt levlingen, raids på starten, men PvP begynte å bli noe døvt for meg ihvertfall. Videre etter dette føler jeg ikke er noe verdt å nevne fra min side, men det er min mening.

 

Alt i alt, ett godt minne, kunne skrevet en kort novelle om vanilla, men vi har jo alle våre gode minner og historier ! (Flying mount ødela mye er min mening, og selvfølgelig resilience og vanskelighetsgraden på dungeons/raids ble altfor lavt, samt savnet 40-mann).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At WoW har mange spillere er én ting, at de har så mange abbonenter stemmer derimot ikke. En betydelig majoritet av spillerne er per i dag kinesere, og de betaler som Shampoo korrekt sier rundt 50 øre timen. Inntektene ifra Asia utgjør noe slikt som 5% mens abbonenter som det antagelig er godt under 3 millioner av står for rundt 95% av inntektene.

Løgn å bedrag

 

En enkel regning med tallene fra denne artikkelen viser at Asia står for ca 360 millioner dollar av 810 millioner dollar globalt. Det vil si rundt 44-45% av inntektene. Og da ga jeg vesten 2.5 millioner spillere selv om anslaget er så langt nede som 2 millioner.

 

Riktignok en gammel artikkel, men tallene den opererer med er rundt det samme som nå. Rundt 8 millioner spillere hvor 2 - 2.5 millioner i vesten og 5.5 millioner i Asia.

Så ditt 5% anslag vitner om total uvitenhet innenfor området og det beste ville egentlig vært at du satt deg litt inn i emne før du postet direkte løgner på forumet.

 

Og hvorfor skulle Blizzard i det hele tatt vært interessert i å styre med Asia om de bare fikk stusselige 5% av inntektene sine der, på tross av at de trenger et langt større apparat der for å takle den langt større spillermengden? Det er et latterlig anslag.

 

http://wow.joystiq.c...illion-subscri/

Endret av Kron
Lenke til kommentar

[/size]

Løgn å bedrag

 

En enkel regning med tallene fra denne artikkelen viser at Asia står for ca 360 millioner dollar av 810 millioner dollar globalt. Det vil si rundt 44-45% av inntektene. Og da ga jeg vesten 2.5 millioner spillere selv om anslaget er så langt nede som 2 millioner.

 

Riktignok en gammel artikkel, men tallene den opererer med er rundt det samme som nå. Rundt 8 millioner spillere hvor 2 - 2.5 millioner i vesten og 5.5 millioner i Asia.

Så ditt 5% anslag vitner om total uvitenhet innenfor området og det beste ville egentlig vært at du satt deg litt inn i emne før du postet direkte løgner på forumet.

 

Og hvorfor skulle Blizzard i det hele tatt vært interessert i å styre med Asia om de bare fikk stusselige 5% av inntektene sine der, på tross av at de trenger et langt større apparat der for å takle den langt større spillermengden? Det er et latterlig anslag.

 

http://wow.joystiq.c...illion-subscri/

 

I så fall bør du kanskje ta matte om igjen ;)

 

Det maksimale teoretiske inntjeningspotensialet for World of Warcraft i Kina er bare 37,5 millioner dollar. Hvorfor skulle de bry seg om det? Fordi alt monner og alt de gjør er å lisensiere det bort.

 

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=24657

 

"Lazard Capital Markets analyst Colin Sebastian said in a Friday research note that the financial impact on Activision Blizzard from the downtime will be "modest," partly because Asia makes up just 6 percent of total worldwide World of Warcraft revenues, he estimated."

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg sluttet var det enormt dårlige innholdet i nye "expansion packs"

 

Vanilla og TBC hadde 1 vanskelighetsgrad

Etter det så gikk hele spillet på rævva ved å introdusere flere vanskelighetsgrader på hvert raid

Samme grunnen til at jeg sluttet å spille D3

Så snart en er ferdig med noe, så starter man på akkurat det samme igjen, bare litt vanskeligere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...