Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan vil dette kortet fungere med pcen min(http://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/802260?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D)?????

 

Her er delen mine:

Hovedkort: ASUS Maximus V Extreme, Socket-1155

CPU: Intel Core i7-3770K Processor

PSU: Corsair RM 1000w

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Endret av Mariusbu
Lenke til kommentar

Sikkert vært spurt om før men vil vi få se et 790 kort etterhvert? Evt 8-serie? Fått intrykk av at denne generasjonen med grafikkort ikke klarer å gi en fullstendig og god opplevelse i div spill. Jeg tenker da på at 780, titan osv gir kun 40fps og mindre i noen av spillene som blir benchmarka. Eller har det kanskje alltid vært sån, at noen få spill alltid vil være "tidligere" ute enn grafikkortene? Eller er SLI den eneste veien å gå?

Endret av Shitzu
Lenke til kommentar

Sikkert vært spurt om før men vil vi få se et 790 kort etterhvert? Evt 8-serie? Fått intrykk av at denne generasjonen med grafikkort ikke klarer å gi en fullstendig og god opplevelse i div spill. Jeg tenker da på at 780, titan osv gir kun 40fps og mindre i noen av spillene som blir benchmarka. Eller har det kanskje alltid vært sån, at noen få spill alltid vil være "tidligere" ute enn grafikkortene? Eller er SLI den eneste veien å gå?

Sli er veien om man er grafikkhore OG vil ha over 100 fps i de fleste spill. Dog Metro LL er en hard nøtt...
Lenke til kommentar

Sikkert vært spurt om før men vil vi få se et 790 kort etterhvert? Evt 8-serie? Fått intrykk av at denne generasjonen med grafikkort ikke klarer å gi en fullstendig og god opplevelse i div spill. Jeg tenker da på at 780, titan osv gir kun 40fps og mindre i noen av spillene som blir benchmarka. Eller har det kanskje alltid vært sån, at noen få spill alltid vil være "tidligere" ute enn grafikkortene? Eller er SLI den eneste veien å gå?

 

1440p < 40fps

1080p > 40fps

Så resonnementet ditt stemmer tildels, avhengig av hvilken skjerm/oppløsning du kjører.

Lenke til kommentar

Sikkert vært spurt om før men vil vi få se et 790 kort etterhvert? Evt 8-serie? Fått intrykk av at denne generasjonen med grafikkort ikke klarer å gi en fullstendig og god opplevelse i div spill. Jeg tenker da på at 780, titan osv gir kun 40fps og mindre i noen av spillene som blir benchmarka. Eller har det kanskje alltid vært sån, at noen få spill alltid vil være "tidligere" ute enn grafikkortene? Eller er SLI den eneste veien å gå?

Ja du må kanskje kjøre 2 gtx 780ti vannkjølt og overklokket en del hvis du har 120hz skjerm og MÅ ha 120 fps og absolutt alle grafikkinstillinger på maks. Men hvis du bare har 60 fps skjerm og kanskje skrur litt ned på anti aliasing/endrer type anti aliasing og andre småting så kan du komme ganske høyt opp i fps med ett grafikkort, uten at grafikken faktisk blir dårligere. Den mest krevende antialiasingen er kanskje ikke alltid den som er penest. Og jeg tror egentlig at det er veldig vanskelig å se forskjell på 8,4 eller 2x AA i 1080p og opp Iallefall uten forstørrelsesglass?

Lenke til kommentar

Sikkert vært spurt om før men vil vi få se et 790 kort etterhvert? Evt 8-serie? Fått intrykk av at denne generasjonen med grafikkort ikke klarer å gi en fullstendig og god opplevelse i div spill. Jeg tenker da på at 780, titan osv gir kun 40fps og mindre i noen av spillene som blir benchmarka. Eller har det kanskje alltid vært sån, at noen få spill alltid vil være "tidligere" ute enn grafikkortene? Eller er SLI den eneste veien å gå?

Det har aldri eksistert et enkelt grafikkort istand til å kjøre alt av nyere spill på maksimale innstillinger med høy framerate, det er ikke lønnsomt for Nvidia/AMD.

På en annen side har det aldri vært bedre enn nå, du må gå med forstørrelsesglass for å se forskjell på Ultra og High i nyere spill utenom AA-metoder og High klarer de aller fleste toppmodellene veldig bra.

 

SLI/CFX er veien å gå om du driter i økt inputlag, mer varierende framerate, og kan godta de driverproblemene som oppstår.

Lenke til kommentar

Ja, spill i dag krever rett og slett for lite. Før i tia, så husker jeg selv flere toppkort slet i de nyeste spillene.

 

Hva med Crysis for eksempel? Eller oblivion like før det? DET var tunge spill det.

 

 

ja crysis:\ qx9650@4ghz å 3870x2 å fortsatt ganske umulig å dra på fult i 1920x1080... tider det :)

Lenke til kommentar

Det har aldri eksistert et enkelt grafikkort istand til å kjøre alt av nyere spill på maksimale innstillinger med høy framerate, det er ikke lønnsomt for Nvidia/AMD.

På en annen side har det aldri vært bedre enn nå, du må gå med forstørrelsesglass for å se forskjell på Ultra og High i nyere spill utenom AA-metoder og High klarer de aller fleste toppmodellene veldig bra.

 

SLI/CFX er veien å gå om du driter i økt inputlag, mer varierende framerate, og kan godta de driverproblemene som oppstår.

Ja har tildels hørt om at sli medfører en del problemer. Nå vet jeg ikke hva inputlag er, men er det det samme som microstutter?

Lenke til kommentar

Input lag er ikke noe visuelt problem. Men det er hvor lang tid PCen reagerer på noe input.

F.eks hvir lang tid det tar fra du flytter musa til du kan se den flytte seg på skjermen. Og alle prosesser gjennom PCen vil legge til litt ekstra i denne potten. Spesielt skjermen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Input lag er ikke noe visuelt problem. Men det er hvor lang tid PCen reagerer på noe input.

 

F.eks hvir lang tid det tar fra du flytter musa til det skjer på skjermen. Og alle prosesser vil legge til litt ekstra i denne potten.

Spesielt skjermen.

Vil bytte til en kjappere skjerm gi deg noen merkbar fordel i f. eks et fps spill?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

 

Ja!

 

Men det er alltid noen som ikkje klarer å se forskjell på 60hz skjerm og f.eks 144hz skjer, eller en skjerm med 5ms i inputlag og en med 200ms i inputlag. Som f.eks dama :rofl:

Er ms det viktigste? Kanskje på tide å oppgradere skjerm snart. Jeg har prøvd 120hz skjerm hos en kompis men blir så irritert av at vsync er av. Kan en få vsync på 120hz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...