Gå til innhold

Microsoft forteller hvor mange Windows 8-lisenser de har solgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det som gjorde at overgangen var en "flopp" ifølge mange, var at det var såpass forskjellig fra W7.

 

Tror ikke mange har gode erfaringer med W8 heller; eneste gangene jeg bruker det er på en pc til 3000 kr,- og da er selvfølgelig kvaliteten deretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær gang det kommer opp en sak om Windows 8 er det alltid noen som klager. Jeg har brukt Windows 8 siden lansering og det er uten tvil den beste Windows versjonen hittil. Du kan gjøre et par knappe innstillinger og vips er det prikk likt som å bruke Windows 7. Jeg liker personlig den nye start menyen mye mer. Det som imponerer meg mest med Windows 8 er jeg enda ikke har hatt en bluescreen på 8 måneders bruk.

 

Ehm. Har ikke hatt bluescreen på min Dell latitude siden jeg kjøpte den for snart 3 år siden. Den har blitt brukt mellom 4-8 timer hver dag! Så jeg ville ikke hvert så imponert om den har klart å unngått bluescreen i 8 mnd.

 

Btw, ingen win8 hater, bare en liten kommentar på win7 og bluescreen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bruker selvfølgelig linux, fordi FUCK M$, linux4lyfe fapfapfapfap.

?? :nei:

 

 

Windows 8 er ikke direkte dårlig i forhold til Windows 7. Men for meg er eneste nyttige åpenbare fordelen den nye taskmanager. ModernUI er ganske ubrukelig for meg, selv om jeg vil bruke den så er den veldig begrenset i hva du kan gjøre med den og legge til av tiles uten 3rd party software. En del funksjoner er også fjernet eller gjort vanskeligere.

Bruke både og, har brukt begge i produksjon også. Foretrekke linux for server og meg selv.

Endret av norgi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyggelig at du er glad for at et amerikansk selskap tjener penger.

 

Operativsystemet deres er fortsatt elendig.

At dette amerikanske selskapet tjener penger betyr også flere tusen arbeidsplasser i Europa, så jeg ser ikke noe problem i å være glad for det.

 

Om du ikke liker operativsystemet deres, antar jeg at du heller ikke bruker det, så du kan jo sitte der med ditt OS og gremmes over Microsoft sin suksess.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke.

Der er tvilen min, siden alle spill nå til dags må være knyttet til en Konto enten det er Steam, Origin eller Uplay. Dette minker da sjansen for vedkommende, uheldigvis. Derfor er det trist at ingen andre prøver å konkurere med MS, hadde bare folka bak Linux kommet med et brukervennlig program.

Lenke til kommentar

 

Der er tvilen min, siden alle spill nå til dags må være knyttet til en Konto enten det er Steam, Origin eller Uplay. Dette minker da sjansen for vedkommende, uheldigvis. Derfor er det trist at ingen andre prøver å konkurere med MS, hadde bare folka bak Linux kommet med et brukervennlig program.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil holder folkene bak Steam å porte alle spillene, så de er mulige å spille på Linux. Vet ikke når dette er ferdig, men vil trolig hjelpe på dominansen til MS innenfor spillmarkedet.

Endret av Rachel Zane
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil holder folkene bak Steam å porte alle spillene, så de er mulige å spille på Linux. Vet ikke når dette er ferdig, men vil trolig hjelpe på dominansen til MS innenfor spillmarkedet..

Jeg er utrolig glad for at Valve/Steam tar opp kampen og porter spillene til Linux, jeg håper bare flere utviklere følger deres eksempel.

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på 100 millioner solgte, og aktiverte lisenser. Hjelper ikke å selge mange lisenser til oem produsenter (hp, dell osv) hvis ikke disse produsentene for solgt dem videre. Det som er interessant er hvor mange lisenser som er solgt til slutt brukere og bedrifter, altså de som er aktivt i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...