Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om bilen er i teknisk god/fornuftig stand og ikke krever mye arbeid for å bli fin kan jo det og sies å være et godt kjøp.

 

En 626 av denne årgang kan jo bli tøff om en velger å gjøre ting riktig. I mine øyner betyr det å holde seg vekke i fra all denne plastikken som man ser tidligere i tråden..

Andre felger på denne bilen her så ville jeg synes den hadde vært fin:

passenger_side.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

noen som har mazda 626. fra år 89 og opp? har akkurat anskaffet en mazda 626 1989mod og lurer da på om noen har noe tips. i tillegg lurer jeg på om det finnes noen norske nettsteder der jeg kan få kjøpt styling til den? takk for svar. skriv gjerne opp ideer og anna tips/forslag

 

Det er begrenset med tilbud til 626 GD (GD er modellbetegnelsen på denne)

 

Ikke kjøp noe styling kit eller noe slikt, VÆR SÅ SNILL!!!!

 

Felger, tenker at 17/18" holder på denne bilen, senke den litt (ikke kapp fjærene!!!!) og evt soting. Bruk resten av pengene på å gjøre bilen tryggere på veien; skikkelige dekk, bedre bremser osv...

 

17-18" er rett og slett for stort..

Jeg har hatt et par av de der, 16" funker absolutt best om man skal beholde litt kjøreegenskaper.

For senking har man kortere Koni-dempere som funker, og fjærer fra Lesjöfors.

Man må også tenke på den lasteavhengige bremsekraftfordelerventilen som sitter bak.. Ved å senke bilen uten å justere denne får man en bil med interessante egenskaper under hard nedbremsing.

 

xzenon lys tenker jeg også endel på.

 

Xenon er det ikke lov å ettermontere på denne med mindre du får tak i et godkjent sett med automatisk høydejustering.

 

Og for å si det sånn, det får du ikke tak i.

Blir du tatt med ulovlige lys vanker det bøter og innkalling til Biltilsynet for teknisk kontroll.. En slk teknisk kontroll har du ikke lyst til å være på :)

Lenke til kommentar

jeg liker veldig godt den looken der bilen er en farge. ikke så mye bling. men kansje en spoiler og senkesett. jeg liker felger der det er 5 pinner. om der skjønner hva jeg mener. helst svart. bodykit trenger jeg ikke. da senking gjør jobben. men kansje noen splittere hadde vært fett på det orginale kittet. jeg vet ikke. kan noen prlve å vise meg med bilder slik som tidligere i innlegget?

Lenke til kommentar

Nå virker det som at du er på rett vei! :) Hold det enkelt! Hvis du skal gå for 5-eikers felger, så gå for noen litt breie eiker. Men jeg tror at litt brønn felger fra BBS elns, hadde vært tøffest.

 

Hvis du er 15 år, så har du god tid til å finne ut av hvordan du lager litt camber ;)

Lenke til kommentar

Ikke værre enn å gå ned på 35/30 profil, trenger ikke være så dårlig å kjøre på.

 

Det gir faktisk reduserte kjøreegenskaper å gå ned på såpass lav profil på norske veier.

Du vet Volvo 240? Den ble brukt en del i diverse racingdisipliner..

Det var vel 195/55-15 elns de brukte på de mener jeg å huske (jeg er litt usikker på dimensjonen, men det var ganske så moderate saker..)

De bilene presterte altså best også på bane med en modert dimensjon.

 

Jeg vet godt at om jeg skal bedre kjøreegenskapene på min egen bil bytter jeg ut de 20" felgene jeg har nå med 18 eller 19" samt en mer moderat dekkdimensjon..

 

Men 20" ser fett ut da!

20" på bilen min gir vel omtrent like mye gummi som 17-18" på en slik 626..

Jeg har 285/30-20 bak og 245/35-20 foran..

Lenke til kommentar

Men så er det jo flere tiår siden 240 ble brukt i touring car racing da, og hva man trives mest på er jo en smaksak.

 

Jeg trives best i bil fra 80-tallet på 30/35 profil dekk med stivt coiloverset, polyforinger hele veien rundt, ekstra kraftig stab stag, tårnstag bak/framme, ekstra ramme-braces i ett skikkelig lavt bøttesete, lite ratt, ekstra lang girspake med shortshift og sinterclutch, fjerning av bakseter, fjerning av eventuell servo og stereoanlegg, dørinnmat, fjerning av asfaltmatter, big brake-kit osv.

 

Da føler jeg meg våken og hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...