Gå til innhold

Sony Xperia Tablet Z


Anbefalte innlegg

xperia-tablet-z-hero-black-select-1280x840-dd73f7239211249463fa93b1d09dfb1e.png

 

Størrelse: : 172 x 266 x 6,9 mm

Vekt: 495 gram

Skjerm: TFT, 10, tommer, 1920 x 1200 piksler, kapasativ berøringsskjerm

Inn-/utganger: MicroUSB, 3,5 mm audio, MHL

Kortplass: Ja, Micro-SD opptil 64 GB

Menysystem: Android 4.1 (Jelly Bean)

Internetthastighet: Wi-Fi (a/b/g/n)

Trådløs overføring: Bluetooth 4.0 med A2DP

Prosessor: Firekjerners 1.5 GHz Qualcomm APQ8064+MDM9215M

Internminne: 16 GB for brukeren, 2 GB arbeidsminne

Kameraoppløsning: 8,1 megapiksler, frontkamera med 2,2 megapiksler, 1080p

 

Amobil.no test

 

Har brukt den siste uka på og leite etter det beste nettbrettet for mine behov, havna på Nexus 10, men likte ikke at det ikke var noe mulighet for og få mer en 32gb minne og vil ikke kjøpe fra multicom (dårlig erfaring fra mange år tilbake), kom fram til Xperia Z nettbrettet til slut, er få omtaler/bruker erfaringer så lang men den ser veldig lovende ut.

 

Noen andre her som sikler litt på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ventet på denne siden februar når den ble lansert. Pr i dag har jeg ikke nettbrett, men vurderer sterkt å handle nå. For min del er det og denne og N10 som er mest aktuelle. Har aldri helt likt utseende på N10, selv om det har en del fordeler i forbindelse med oppdatering til nyeste androidversjon. WAF-faktoren på Tablet Z er skyhøyt over Nexusen. Synes det er underlig få tester av denne på nett så langt. Kun korte sniktitter fra da brettet ble vist frem første gang i fabruar.

 

Slik det ser ut nå, så blir det en Tablet Z WiFi-versjon. Har en måneds tid å tenke på, da det tar tid før denne er i butikken :)

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Sitter også og vurderer tablet z og Nexus 10. Har testet både iPad og note 10.1 tidligere. Ser at en høy oppløst skjerm er et must. Avventer flere tester på Sony brettet før det blir innkjøp.

Er skeptisk til batteri tiden på dette brettet. Men om den viser seg å være akseptabel vil jeg gå for dette brettet. Det har en del flere bruksområder da det er vanntett.

Det som taler for en evt nexus 10 er den høyere oppløsningen samt stock android.

Lenke til kommentar

Fint design på xperia tablet z, men jeg klarer ikke å like hva sony har gjort med android. Får alltid en billig-følelse når jeg bruker grensesnittet deres, selv på den kritikerroste sony xperia z. Jeg kan jo selvfølgelig laste ned en ny launcher eller roote den, men det frister egentlig mer å ha en original, stock android, så ender nok opp med naxus 10 eller den oppgraderte nexus 7 hvis ryktene stemmer og den får større skjermareal.

Lenke til kommentar

Vurderer også dette. Ifølge Amobil var vel batteritiden helt grei. Er det ikke en dag med variert bruk som er standarden for batteritid for et nettbrett?

 

Fra Androidpit's omtale:

 

 

Battery

 

The Xperia Tablet Z keeps trucking along with a battery of 6000 mAh. In comparison, the Nexus 10 offers a lush 9000 mAh. The important factor here is how it works in everyday life. The tablet, after using it for gaming and videos, barely lasted 4 hours. On the other hand, using it to just surf the web as usual lasted around 7 hours. With these results, the Xperia Tablet Z stands in middle-ground, while my Nexus 10 lasted a lot longer. This is an easy feet seeing it has a bigger battery.

 

But getting back to basics, the Xperia Tablet Z has all the same problems as other Sony devices, whose battery life, in comparison to the competition, is considerably worse. We can only hope that a software update will help fix this problem.

 

Men, er vel en liten pris og betale, venter selv med og bestille denne til jeg har lest flere erfaringer/omtaler som diskuterer skjermen, siden jeg kommer til og bruke den mye for og se film osv.

Endret av Nuvian
Lenke til kommentar

Her er en review som skryter av batteriet, men litt lunken til skjermen. Er wifi - utgaven som er testet. Regner med det spiller inn på batteriet hvilken versjon som testes.

 

http://www.t3.com/reviews/sony-xperia-tablet-z-review

 

For øvrig er Sony geniale når det kommer til støtte til Aosp: https://blog.sony.com/2013/05/aosp-xperia-tablet-z/

 

CM10.1 allerede tilgjengelig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2284469

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Her er en review som skryter av batteriet, men litt lunken til skjermen. Er wifi - utgaven som er testet. Regner med det spiller inn på batteriet hvilken versjon som testes.

 

http://www.t3.com/re...tablet-z-review

 

For øvrig er Sony geniale når det kommer til støtte til Aosp: https://blog.sony.co...peria-tablet-z/

 

CM10.1 allerede tilgjengelig: http://forum.xda-dev...d.php?t=2284469

 

Høres ut som han var skeptisk til soc til den. Er det SÅ krise at den ikke har neste generasjon? Har sykt lyst på en kjenner jeg, men tror jeg venter litt med å se om det er noen store problemer med den. Har ikke lyst å brenne meg igjen som jeg gjorde med transformer t201. Har blitt skeptisk til å kjøpe nye produkter etter det. I tillegg hadde det ikke skadet å vunnet i lotto før innkjøp :-P så det ikke blir sulting i et par måneder :-P

Lenke til kommentar

Her har vi en anmeldelse som skryter av batteritiden.

 

 

Battery Life (excellent)

The Xperia tablet Z comes with a 6,000mAh battery, which is quite respectable to handle a Full HD resolution display and is comparable to an iPad 2, to take something that you’re familiar with. To put this number into perspective, the iPad 4 has a large 11,560mAh battery, which is highly needed to power its 9.7-inch 2,048 × 1,536 display (264 ppi).

The Nexus 10 features 9000mAh to handle a 10-inch 2560×1600 (299 ppi) LCD screen. Display with super high resolution and high pixel density consume much more power, and as such, necessitates larger batteries to maintain a good longevity.

Overnight depletion (very good): with Wi-Fi on, the battery depleted by only 4% in 8 hours during the night, which is quite good.

High-intensity usage (excellent): When I streamed a TV show over Wi-Fi using Hulu+, a 44 minutes episode drained 10% of the battery (equivalent to a 13.63% drop per hour). It means that you can stream 7 hours and 20 minutes of HD video over Wi-Fi on one charge. Note that the network connectivity is very demanding in terms of power consumption, so this is a quite a good performance.

When we played a Full HD video (1080p) from a file locally stored on the tablet with the Wi-Fi turned off and the display brightness set at 50% , the battery dropped by 9% in one hour. It is important to note that the contrast and the image quality are great at that 50% brightness. The test was done in “Stamina” mode, and the video was playing perfectly, so it does not alter the experience as well.

We extrapolate that The Sony Xperia tablet Z could last for up to 11 hours, which is excellent given the relatively small size of the battery (compared to thicker competitors). The Stamina mode, which can be turned on in the settings, is a custom feature made by Sony which helps to automatically manage the power consumption more efficiently.

Minimal Usage (excellent): When the tablet was mostly in stand by and with very minimal interaction to check emails or browse the web briefly, it lasted for a few days.

Charging time (regular): the Sony Xperia Tablet Z charge by 20% every hour, which means that it takes roughly 5 hours to completely charge it. Although a few 10-inch tablets like the Surface RT feature super fast charging time (2 hours), most 10-inch tablets takes 4 to 5 hours to charge.

 

 

http://www.ubergizmo.com/2013/05/sony-xperia-tablet-z-review/

Lenke til kommentar

Phonearena har testet og gir 9 av 10 mulige poeng. Eneste minuset de gir er at launcheren kan virke noe treg til tider. I følge brukere på xda er det mye bedre med en annen launcher som for eksempel apex. Da er det smooth som bare det!

 

http://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-Tablet-Z-Review_id3318

 

Jeg har hoppet i det og bestilt!

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Kan man multitaske på denne? For eksempel ha oppe Chrome og Skype (Eller to forskjellige vinduer av Chrome)?

 

Spørsmål til: Hvis man kobler til et tastatur (vanlig trådløs via USB), vil da det on-screen tastaturet ikke dukke opp?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...