Gå til innhold

Sony Xperia Tablet Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk nå oppdatering av berettet, og problemet med oversensitiv touch er heldigvis helt borte. Er nå veldig fornøyd!

 

Har forøvrig alltid stusset på hvorfor ramma rundt nettbrett er såpass bred. Skjønner nå at den er helt nødvendig for å kunne holde brettet uten å holde inne på selve skjermen.

Lenke til kommentar

Bør jeg kjøpe dette nettbrettet, eller vente litt med tanke på at Haswell-prosessorer har kommet, og det da kommer nye nettbrett med denne prosessoren?

 

Min første befatning med dette markedet var mobiltelfon av type OLT samt Norsk Data med sine "enorme" flerbruksmaskiner.

 

Deretter har jeg ALDRI opplevt å kjøpe en eller annen dings som ikke blir gammeldags eller selges for halve prisen et halvt år senere.

 

Hva vil du gjøre når så Haswell kommer i salg og samtidig så presenteres neste generasjon? Fortsatt sitte på gjerdet kanskje.

 

Konklusjonen min er altså at det alltid kommer noget nytt og skal en vente så kan en like godt slå seg til ro med gammeldags penn & papir.

Lenke til kommentar

Greia er at noen ganger kommer ny teknologi som er mye bedre enn forrige. Andre ganger er den ikke merkbar.

De gangene hvor neste generasjon er mye bedre, og det ikke er lenge å vente. Så vil jeg si ventetiden er verdt det.

 

Nå vet jeg ikke om Haswell vil gjøre nettbrett bedre eller ei. Og er vel minst et år til neste generasjons prosessorer fra Intel.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Har fått brettet i hus og elsker det. Men sliter med å finne gode og rimelige cover til det. Fant flere bra på Amazon men får jo ikke levert dem her i landet pga, idiotiske EU-regler. Spørs om tålmodighet må til før nettbrettet kommer i de større butikkjedene. Da kommer vel ekstra-utstyret og.

 

Det er jo egentlig synd å ha cover over et så lett og fint nettbrett men blir lei av å holde det opp pluss at beskyttelse er alltid fint.

Lenke til kommentar

På Sony sin nettbutikk finner du både nettbrett og alt tilbehør med pris og leveringstid.

http://www.sony.no/product/xperia-tablet-z/tab/editorialarticle2

 

Jeg har selv bestilt fra Multicom 16GB WiFi samt ladedock, skinncover ,64GB SanDisk minnekort og

SRSBTX300B blutooth-høyttaler.

Prisene er greie samt at samlet levering ser ut til å bli i løpet av ca 2 uker på alt.

http://www.multicom.no/Nettbrett-Tablet/cat-c/c101241?pfd=pvk-e0b25

http://www.multicom.no/Sony-Xperia-tilbehor/cat-l/c1000050

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått brettet i hus og elsker det. Men sliter med å finne gode og rimelige cover til det. Fant flere bra på Amazon men får jo ikke levert dem her i landet pga, idiotiske EU-regler. Spørs om tålmodighet må til før nettbrettet kommer i de større butikkjedene. Da kommer vel ekstra-utstyret og.

 

Det er jo egentlig synd å ha cover over et så lett og fint nettbrett men blir lei av å holde det opp pluss at beskyttelse er alltid fint.

Har selv handlet dette: http://www.ebay.com/itm/LuvTab-Sony-Xperia-Z-10-1-inch-Tablet-PU-Faux-Leather-MultiAngle-Stand-Case-/281097576656?pt=UK_iPad_Tablet_Cases_Covers_Keyboard_Folios&var=&hash=item4172b8a0d0

 

Så langt veldig fornøyd, og prisen var overkommelig. Tok under en uke fra bestilling til det lå i postkassa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det synes som Sony har leveringsproblemer - antakelig stor etterspørsel.

Hadde egentlig bestilt 16GB WiFi, men plutselig var alle hyller tomme.

Enkelte leverandører får ikke igjen før etter sommeren.

Så jeg endret til 16GB WiFi LTE/4G, og fikk den tidlig i dag.

Etter nogle timers fikling så vil jeg si dette virker bra. Legger merke til at Chrome nettleser

er betydelig raskere på denne sammenlignet med Z-telefonen.

 

Ang. den ekstra plastbeskyttelsen på skjermen ( som jeg har fjernet fra alle Sony-tlf.jeg har hatt, også Z )

så reagerte jeg etter kun kort tid at skjermen hadde mye større friksjon enn tlf.skjermen uten plastikk.

Samt at det virker som den trakk til seg alt av støv & flass fra meg og omgivelsene.

Så etter kun 1 time var det frem med stanley-kniven, etter noget problematisk lirking i ene hjørnet, kom jeg under plastfilmen og trakk den av forsiktig. Det ble klar skjerm uten antydning til limrester.

Så nu har jeg skjermen slik jeg ønsker og er vant til.

 

En annen ting som var særs knotete var å få lirket på plass micro-SIMkortet i holderen og så lure dette inn på plass, men etter mye møye så smatt det inn.

Lenke til kommentar

Ang. den ekstra plastbeskyttelsen på skjermen ( som jeg har fjernet fra alle Sony-tlf.jeg har hatt, også Z )

så reagerte jeg etter kun kort tid at skjermen hadde mye større friksjon enn tlf.skjermen uten plastikk.

Samt at det virker som den trakk til seg alt av støv & flass fra meg og omgivelsene.

Så etter kun 1 time var det frem med stanley-kniven, etter noget problematisk lirking i ene hjørnet, kom jeg under plastfilmen og trakk den av forsiktig. Det ble klar skjerm uten antydning til limrester.

Så nu har jeg skjermen slik jeg ønsker og er vant til.

 

 

Har du testet om skjermen fortsatt avstår vann på samme måte, eller om det blir som en vanlig tlf er når skjermen er våt, altså at den ikke kan brukes?

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri testet tidligere for bruk i vann, hverken med eller uten film, dette gjelder tlf. V og Z og nå Z nettbrett.

Årsaken til mitt valg av vannsikkert utstyr skyldes mer ett par accidenter der tlf.er har tatt luftseilas fra badehylla og ned i potta (heldigvis nyspylt) samt flere ukontrollerte hendinger med veltede vannglass eller kaffekrus.

 

Så denne Z med film, jeg vet ikke. Men nysgjerrig som en er, så prøvde jeg både tlf. og brett (begge Z) under vannkrana i vaskekummen.

Begge reagerer på vannstrålen fra krana, nesten som et tastetrykk, så f.eks. ved å la strålen treffe et icon så åpnet dette seg. lot jeg vannet flyte over hele skjermen virket ikke tastetrykk. Derimot litt artig, dersom jeg hadde bare ei større vannperle som jeg kunne balansere bortetter skjermen, så fikk jeg åpnet icon dersom jeg traff over med vannperla. Konklusjon er at skjermen reagerer på vannbevegelse, men den reagerer ikke når den er helt dekket av vann.

Det er vel bl.a. derfor Sony nå kommer med ZR som har egen fysisk kameratast for å kunne filme under vannskorpa.

 

Z nettbrett mener jeg har en dårlig plassering av varsel-LED, på siden ved av/på-knappen, da synes jeg bedre om plasseringa over skjermen som på Z tlf. Men, men, det er jo dette med mora eller dattera da.

Lenke til kommentar

Glass er nå glass, uansett om det er vindu, speil, drikke eller glass på Sony Z.

Så fingermerker det blir vi aldri kvitt, jo kanskje med å såpeskrubbe fingertuppene å tørke dem godt.

Men glass er lett å pusse eller tørke av. Jeg pusser sammen med brillene eller bruker f.eks. genserarmen

og gnir vekk flekker. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar

Noen som har fått 3g/4g til å funke? Forsøkt med flere sim kort(chess), men klarer ikke komme online. :(

 

Edit:

Etter å ha slitt hele helgen uten å komme online, fikk jeg låne ett telenor sim og da kom jeg på net. Når jeg så byttet tilbake til chess klarte brettet å laste ned riktige innstillinger og jeg var endelig online med 4g! Mulig det er noe tull med instillingene som blir lastet ned fra netcom/chess?

Endret av M_Mickey
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt en slik en og lurer på om det er noen som kan anbefale en stylus og et notatprogram (for studie-notater, figurer, formler, elekriske skjemaer etc).

 

Har også lyst på et cover som kan ha rom for keyboard og stylus slik at alt får plass i én "pakke".

Forslag anyone?

 

Gå inn på Play Butikk, enten via brettet ellers vil jeg heller anbefale via PC og play.google.com

eller www.google.no/ der får du Play som valgmulighet i topplinja.

 

Søk der på: Handrite note og en mengde alternativer tilbyes, både gratis og betalbare.

Min erfaring med programvare i Play er at jeg liker best det betalbare, da slipper jeg reklamen bl.a.

fordi en skal være obs på at reklamen lastes ned kontinuerlig når et program er åpnet og dermed "stjeler" datakapasitet i abonnementet.

 

For de andre sakene som nevnes her, stylus cover o.l. så er det enkleste til en hver tid å søke på

http://www.prisjakt.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...