Gå til innhold

Feil under utskrift på Mac


Anbefalte innlegg

Har en Canon MG5250. Får følgende feilmelding når jeg skal skrive ut fra Word 2011:

"Error: '/private/var/spool/cups/d00059-001' has permissions that do not allow printing!"

 

Det går fint å skrive ut testside, samt scanne med den. Noen som vet hva dette kan skyldes?

 

Alle svar mottas med takk!

post-146644-0-06498600-1367772191_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Canon MG5250. Får følgende feilmelding når jeg skal skrive ut fra Word 2011:

"Error: '/private/var/spool/cups/d00059-001' has permissions that do not allow printing!"

 

Det går fint å skrive ut testside, samt scanne med den. Noen som vet hva dette kan skyldes?

 

Alle svar mottas med takk!

 

Hvilken driver bruker du? Hvis du bruker Canon sine anbefaler jeg å bytte dem ut med Gutenprint. Ypperlige åpne drivere :)

Lenke til kommentar

Så du la inn Gutenprint-driverne og la til skriveren på nytt og valgte modellen assosiert med Gutenprint-driveren?

 

Ja, ingen effekt.

 

MEN!

Jeg kan skrive ut fra nettleser. Jeg kan dog ikke skrive ut fra TextEdit, Word 2011 eller Preview.... Har du noen idé om hva i alle dager som kan ha skjedd her??

Lenke til kommentar

Er det samme feilmelding hver gang? Altså samme fil det refereres til?

 

Prøv å slett den? Åpne terminalen og skriv:

 

rm /private/var/spool/cups/d00059-001

 

Ja, samme feilmelding. Jeg får til svar: Permission denied når jeg skriver det inn i Terminal...

Endret av Raslefu
Lenke til kommentar

Legg til sudo foran ;)

 

Takker så masse for at du gidder å hjelpe :)

Mulig jeg er treig her, men jeg får beskjed om å skrive inn passord. Jeg har ingen, så jeg bare trykker Enter, men får da til svar at jeg må prøve igjen... Legger ved skjermbilde:

 

Terminal.png

Lenke til kommentar

 

 

Takker så masse for at du gidder å hjelpe :)

Mulig jeg er treig her, men jeg får beskjed om å skrive inn passord. Jeg har ingen, så jeg bare trykker Enter, men får da til svar at jeg må prøve igjen... Legger ved skjermbilde:

 

Terminal.png

 

Brukeren din har nok et passord? Trodde ikke det var mulig å ha en passordløs bruker i OSX. Mulig du har skrudd på autologin, men du har nok satt et passord en gang. Hvis ikke bør du ihvertfall gjøre det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...