Gå til innhold

Typisk Ap før et valg: "Milliardlette til norske bedrifter"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gir milliardlette til norske bedrifter

 

Hver gang kommer de med en eller annen sånn stor populær pakke når det

nærmer seg valg, i den hensikt å demme opp for høyresiden.

 

At de ikke skjems. Stemmer ikke på dem, mye pga at de gjør sånt som det.

 

Og det gjør ikke de andre partiene...??

 

Høyresiden venter ikke engang med deres løftebrudd før etter valget. Å love skattekutt på den ene siden, men ingen kutt i bompengerfinansiering virker nokså uheldig. Spesielt hos potentielle samarbeidspartnere. Bråket er allerede i gang.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Siv-Jensen-Jeg-misliker-forsok-pa-a-avlyse-var-politikk-7194028.html#.UYaLwMpv43s

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De senker skatten til bedrifter, og tar pengene fra andre steder.

 

 

Ikke helt riktig.

De senker skattene litt til bedrifter, og benytter anledningen til å ta tilbake disse pengene og litt til fra privatpersoner.

 

Men hva hjelper det bedriftene om de får litt skattelette, hvis folk flest må betale så høye skatter at de ikke lenger har råd til å kjøpe varer og tjenester fra bedriftene ?

Lenke til kommentar

Og det gjør ikke de andre partiene...??

 

Høyresiden venter ikke engang med deres løftebrudd før etter valget. Å love skattekutt på den ene siden, men ingen kutt i bompengerfinansiering virker nokså uheldig. Spesielt hos potentielle samarbeidspartnere. Bråket er allerede i gang.

 

http://www.aftenpost...ml#.UYaLwMpv43s

 

Det der fikk jeg bare vondt i hodet av å skjønne helt. Ser det er en uenighet, men klarer ikke helt se at det var noe

valgløfte der? Men ble mest forvirret av det der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er akkurat på dagsrevyen nå. Oljebransjen må betale regningen.

 

Oljeindustrien og utenlandske selskaper må betale regningen.

 

Skattesatsene reduseres fra 28 til 27 prosent.

 

Grunnen er at eksportindustriens inntekter stuper.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Og det gjør ikke de andre partiene...??

 

Høyresiden venter ikke engang med deres løftebrudd før etter valget. Å love skattekutt på den ene siden, men ingen kutt i bompengerfinansiering virker nokså uheldig. Spesielt hos potentielle samarbeidspartnere. Bråket er allerede i gang.

 

http://www.aftenpost...ml#.UYaLwMpv43s

 

Nå må du slutte å prøve å forsvare Jens Stoltenbergs løgner med at også politikere fra høyre og andre partier lyver.

At noen politikere lyver kan ikke rettferdiggjøres ved å påpeke at andre politikere også lyver.

Politikere er løgnere og kriminelle uansett partier på stortinget.

 

Jeg syns det er på tide nå at folk begynner å forstå at politikerne vil oss ikke noe godt, og de jobber sammen mot samme målet uansett partier.

Det spiller ingen rolle hvem av de etablerte partiene som kommer i regjering, folket får svi uansett og den samme politikken vil bli ført.

 

Denne utviklingen begynte allerede da politikerne kuppet makten og parlamentarismen ble innført i 1884.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må du slutte å prøve å forsvare Jens Stoltenbergs løgner med at også politikere fra høyre og andre partier lyver.

At noen politikere lyver kan ikke rettferdiggjøres ved å påpeke at andre politikere også lyver.

Politikere er løgnere og kriminelle uansett partier på stortinget.

 

Var jo det jeg siktet til med det retoriske spørsmålet jeg stilte i mitt forrige innlegg. Høyresiden gjør overhodet ikke noe annet enn det regjeringen gjør i dag. bare vent til de faktisk sitter i makten, så får du se det på egen hånd.

Lenke til kommentar

Var jo det jeg siktet til med det retoriske spørsmålet jeg stilte i mitt forrige innlegg. Høyresiden gjør overhodet ikke noe annet enn det regjeringen gjør i dag. bare vent til de faktisk sitter i makten, så får du se det på egen hånd.

 

Riktig at Ap/Høyre er helt like, det er bare FRP som ikke har vært i regjering enda.

På grunn av løgn og drit fra hovedsakelig Ap/Høyre. Ap/Høyre er de mest udugelige,

og det gjenstår å se om FRP kan styre landet bedre. Om velgerne slutter å se seg

blinde av partiprogram og tåkeprat. Det er hva et parti gjør i regjering etter valget

som viser hvem partiet egentlig er, alt det andre er bare glansbilder og fasader/bedrageri.

Håper bare Ap/Høyre ikke vinner valget i år, er så trøtt av all propagandaen (løgnen) dems.

Ap/Høyre har ikke gjort noe spesielt som har gjort at Norge går i en bedre retning.

 

Til og med SV er bedre enn Ap/Høyre, dem har blant annet muliggjort at flere videregående skoler kan gi gratis utlån av bøker til studenter, slik at studentene ikke trenger å betale noen ting for bøkene.

Endret av FinalFantasyTidus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er akkurat på dagsrevyen nå. Oljebransjen må betale regningen.

 

Oljeindustrien og utenlandske selskaper må betale regningen.

 

Skattesatsene reduseres fra 28 til 27 prosent.

 

Grunnen er at eksportindustriens inntekter stuper.

Det er akkurat på dagsrevyen nå. Oljebransjen må betale regningen.

 

Oljeindustrien og utenlandske selskaper må betale regningen.

 

Skattesatsene reduseres fra 28 til 27 prosent.

 

Grunnen er at eksportindustriens inntekter stuper.

 

Ja dette er riktig. Men formueskatten skal også økes for folk flest, bla med høyere boligskatt og skatt på bolig nr to.

Dette rammer vanlige folk.

 

Og hvem tror du må betale den ekstra skatten for oljeindustrien ?

Det må vi betale i form av høyere bensinpriser, og på toppen av høyere bensinpriser kommer hæyere avgifter og mer moms og moms på avgiftene.

 

Det er nok mulig at dette er bra for de forholdsvis få eksportbedriftene i Norge, men hvorfor ta knekken på folk flest og det meste næringsliv i landet, bare for å lette forholdene for de få store eksportbedriftene ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var jo det jeg siktet til med det retoriske spørsmålet jeg stilte i mitt forrige innlegg. Høyresiden gjør overhodet ikke noe annet enn det regjeringen gjør i dag. bare vent til de faktisk sitter i makten, så får du se det på egen hånd.

 

Er det ikke høyrepartiene som i årevis har ment at det er nøvendig å beskatte bedriftene mindre? Ap har

alltid vært uenig, men nå plutselig snur de tvert om og kommer diltende etter, og later som det er noe

nytt de har funnet på. Det er det jeg mener er typisk Ap og som de vanligvis bare gjør.

Ap har jo dreid gradvis mer og mer mot høyre siden 80 tallet. Høyre har vel aldri gjort det samme motsatt vei?

Lenke til kommentar

Var jo det jeg siktet til med det retoriske spørsmålet jeg stilte i mitt forrige innlegg. Høyresiden gjør overhodet ikke noe annet enn det regjeringen gjør i dag. bare vent til de faktisk sitter i makten, så får du se det på egen hånd.

 

Jeg trenger ikke å vente til de evt vinner valget. Jeg vet at det ikke vil bli noe bedre uansett hvem som vinner valget.

 

Men mitt poeng er at alle politikere er løgnere. Og at de ikke jobber for oss, men mot oss.

 

Derfor burde vi også innse at dette med høyre-venstre aksen er bare tull, og noe politikerne har lært oss opp til å tro, slik at de kan splitte oss og herske som de selv vil, og at vi alle derfor egentlig er i samme lille livbåt på opprørt hav, mens politikerne seiler videre i et et cruiseskip

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Er det ikke høyrepartiene som i årevis har ment at det er nøvendig å beskatte bedriftene mindre? Ap har

alltid vært uenig, men nå plutselig snur de tvert om og kommer diltende etter, og later som det er noe

nytt de har funnet på.

 

Det kan vel ikke ha noe med krisen i vårt viktigste eksportmarked (resten av europa) å gjøre? Vi blir selvsagt berørt vi og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det kan vel ikke ha noe med krisen i vårt viktigste eksportmarked (resten av europa) å gjøre? Vi blir selvsagt berørt vi og.

 

Endelig en som ser ut til å tenke selvstendig.

  1. Det er hovedgrunnen ettersom eksporten fra fastlandsnorge stuper.
  2. Samtidig må oljesektoren betale, slik at budsjettene ikke svekkes.
  3. Sunn økonomisk politikk der også todelingen i økonomien dempes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...