Gå til innhold

Omtale av Knights of the Old Republic (PC/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg er godt i gang med SW:KOTOR og må si at , som et rollespill har det kanskje litt for lite "frihet" i forhold til områdene , jeg syntes at Upper City South&North kunne vært større og litt mere interaktivt , det syntes jeg også Lower City også kunne vært, ikke noe si på det forutenom det syntes jeg. Kanskje litt repetiv setning: "lets focus on the task at hand" :D syntes nesten alle sier det en eller annen gang.

 

 

foruten om Gothic 1,2 og Night of the Raven Expansionen , er nok dette det diggeste rpg'et i år , nesten ihvertfall , en 9' i karakter er helt på sin plass! :w00t:

Lenke til kommentar

"Det du velger har en direkte innvirking på din person, og du har hele tiden tilgang på en oversikt over hvor langt du heller mot den gode eller den onde siden"

 

bare lurer litt, hvilke konsekvenser vil det egentlig få om du er "god eller ond"? vil det gjøre spillet noe merkbart anderledes osv? noen konkrete eksempler? :blush:

Lenke til kommentar
"Det du velger har en direkte innvirking på din person, og du har hele tiden tilgang på en oversikt over hvor langt du heller mot den gode eller den onde siden"

 

bare lurer litt, hvilke konsekvenser vil det egentlig få om du er "god eller ond"? vil det gjøre spillet noe merkbart anderledes osv? noen konkrete eksempler? :blush:

Det har mye å si på hvordan historien utfolder seg, hvordan folk oppfører seg mot deg og så videre. Det er en svært sentral del av spillet.

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg brukt 3 timer av livet mitt på dette spillet - driver og roter nedi kloakken. Men sorry altså, jeg skjønner ikke helt hvorfor dere blir sååå entusiastiske over dette spillet? Jeg er starwarsfan og liker rollespill - så alt burde ligge til rette. Men det fanger liksom fortsatt ikke interessen *sukk*

 

Kommer sikkert til å spille mer, men vil gjerne vite mer hva som gjør dette så vanvittig bra (?)

Lenke til kommentar
Kommer sikkert til å spille mer, men vil gjerne vite mer hva som gjør dette så vanvittig bra (?)

Jeg er også veldig interessert i å vite hva som er så bra. Men jeg har bare spilt ferdig swoop racet ennå(som forøvrig var ganske latterlig, det var jo bare å kjøre rett fram!! :lol: ). Så langt har verken story eller gameplay vært spesiellt engasjerende. Men jeg må også legge til at jeg har ikke spilt så veldig mye RPG før, så kanskje jeg hadde satt mer pris på Kotor dersom jeg hadde hatt et sammelignings grunnlag. Kanskje det er som de sier "Blant de blinde er den enøyde konge" :shrug:

Lenke til kommentar

det som er synd med pc versjonen av spillet er at det er noen alvorlige bugs.

Det er f.eks noen steder som skaper lagg i spillet, det vil si at hvis du har besøkt en av disse stedene vil spille lagge helt til du restarter spillet.. som er noe innihampen irriterende.

Ellers var sloss systemet litt klossete i starten (man prøver fortvilt å få hovedpersonen til å skyte en fiende men bommer hele tiden)

 

stort pluss er at mye informasjon er lagt inn i spillet...

 

de har brukt for kort tid på å få spillet til pc, dette bærer det preg av (se på dialog systemet, har du større oppløsningen enn det som var på xbox (800x tror jeg) så blir ikke flere dialog valg synlige, men en scroller dukker opp selv om det er plass til det dobbelte)

Lenke til kommentar

Bra omtale: men jeg er delvis uenig, jeg vil si at det fortjener en 7 på varighet, grunnet det faktum at spillet er slik at du ikke klarer å legge det ifra deg før du har rundet det, men etter det så gidder du ikke mer heller nei:P sånn var nå jeg iallfall... maks 20-30 timer på en game...

 

9 på gameplay.. helt enig, lett og sette seg inn i, og umåtelig enkel styring... sånn som vi vil ha det...

 

8 på musikk: tja... bra musikk, men Jeremy Soule kan levere mye bedre, i f.eks morrowind og neverwinter... ville ha sett mer Williams materiale, da det er den musikken som skaper starwars stemningen... kom aldri skikkelig inn i den lyssverd/starwars stemningen jeg hadde regnet med...

 

Grafikk på 7 er jeg enig i, da det finnes begrensninger på hvor bra et slikt spill kan se ut, men innen genren 3. persons RPG'er, som f.eks Baldurs gate, neverwinter osv. så topper det listen ...

 

NB: personlige meninger, så ikke flame meg for det..

ellers meget bra jobb med anmeldelsen

Endret av apollox
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...