Gå til innhold

Blu-ray skyter skikkelig fart


Anbefalte innlegg

Filmer som jeg liker godt kjøper jeg alltid på Blu-Ray. Ikke bare av tekniske grunner (høyere bitrate, osv.), men også på grunn av bakgrunnsmaterialet, ekstra materiell osv. som følger med mange utgivelser. Når det er sagt så kjøper jeg langt færre filmer idag enn jeg gjorde for noen år tilbake .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper heller at de kan satse på et format som faktisk leverer det produsentene faktisk lover. Eneste Blu-Ray duger til nå er spillefilmer med en bilderate på 24 eller 23,976 bilder i sekundet. Alt over 24 er interlaced, noe som er kjempesynd for TV-serier og konsertplater. Forhåpentligvis vil overgangen til 4K i nærmeste framtid endelig kvitte seg med interlaced materiale!

Lenke til kommentar

jeg velger DVD så lenge det er mulig , da jeg ikke vil ha no nytte av BD .

 

Et moment med slike platyer er at man har lit bedre kontroll over filmenen .

når det gjelder holbarhet så blir platen brukt litt minder en hardisken som likevell skal ha en teoretisk bedere holbarhet , men jeg tro ikke at den perkatiske forskjellen utgjør noen særlig forsrskjell

 

Hvis man bare stremenr så er man jo av hengig at filmen er tilgjengelig , mens med en disk eller plate så står man lit friere nåt det gjelder "oppbevaring" .

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ingen kan stoppe utviklingen. Digitale medier overtar. Miljøvennlig er det og.

 

tviler stekt på at digitalt tar over.

selv om det hender jeg laster ned så er det fysiske filmer/serier som jeg bryr meg mest om.Ingenting er bedre enn og ha gladiator CE i steelbox og alt det som følger med.

for eksempel kjøpte meg Harry Potter wizard edition tilbake for 2.200 og det følger med så mye greier at og ha fysiske blu ray og dvd er tusen ganger bedre enn og leie filmer digitalt eller bruke netflix som mange gjør.kunne aldri tenkt meg og gå over til digitalt fullstendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...