Gå til innhold

Hvem MMORPG burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri spellt moorpg før og jeg har lyst til og begyne med det.

det jeg lurer på er hvem av de som er på markedet nå er det lettest og komme i gang med?

 

jeg har tenkt på enten SWG, AO eller DAOC. Når WoW kommer vil jeg selvsakt bytte til det, men kjenner jeg blizzard rett kan det bli LENGE til.

 

 

Edit: jeg vil heller hvite hvem dere syntes er det beste. hvem som har mest dybde, tar lang tid og gå lei av og gir mest for penga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å flame eller no tacomodo, men en begrunnelse av hvorfor han burde velge SWG er vell egentlig på sin plass? Men, men.. Jeg spiller ikke denne typen spill så skal vell ikke uttale meg om stort annet enn:

 

Sjekk denne linken du Lord-KGA:

 

http://forum.gamer.no/viewtopic.php?t=149312

 

Og tips til neste gang er, sjekk litt rundt på forumet her før du starter en ny tråd :wink:

Lenke til kommentar

Jeg sier som de fleste andre jeg har snakket med - prøv SWG om et halvt år. Slik som det er nå virker det som det fremdeles er i BETA.

Dessuten er prisen ganske stiv.

 

Bestiller du Shadowlands til AO får du org. AO, Notum Wars og Shadowlands i en pakke til 299,- NOK og det er inkl. en måned gratis spilletid.

SWG koster 699,- og har (såvidt jeg vet) høyere månedpris enn AO..

(priser fra Akersmic)

Lenke til kommentar
Velg Anarchy Online, hvis du ønsker action.

Velg SWG hvis du ønsker å gå rundt å være sosial.

 

 

Hm, har ikke allverdens med erfraing med hvordan SWG er nå, men AO har også en stor sosial spillerbase (og mange rollespillere).

Så jeg kan så absolutt også anbefale AO hvis du er ute etter å ha det sosialt også. Jeg er selv hva jeg vil kalle en sosial spiller og bruker sikkert 80-90% av tiden online til å prate med folk.

(Bare for å ta med en liten ting så er noe av deg jeg liker med AO alle de sosiale/rollespill tingene som finnes - klær, drinker, inventar til leigligheten din etc etc som ikke har noen annen funksjon enn å kunne lage et sosial miljø.)

Tar du en runde på utestedene som Rompa bar, the Cup, Reets Retreat under et Gridstream party etc etc så finner du fort folk. Du må nesten bare kikke litt rundt...

 

Ellers kan du jo ta en titt på linken i signaturen min ;)

Lenke til kommentar
Velg Anarchy Online, hvis du ønsker action.

Velg SWG hvis du ønsker å gå rundt å være sosial.

 

 

Hm, har ikke allverdens med erfraing med hvordan SWG er nå, men AO har også en stor sosial spillerbase (og mange rollespillere).

Så jeg kan så absolutt også anbefale AO hvis du er ute etter å ha det sosialt også. Jeg er selv hva jeg vil kalle en sosial spiller og bruker sikkert 80-90% av tiden online til å prate med folk.

(Bare for å ta med en liten ting så er noe av deg jeg liker med AO alle de sosiale/rollespill tingene som finnes - klær, drinker, inventar til leigligheten din etc etc som ikke har noen annen funksjon enn å kunne lage et sosial miljø.)

Tar du en runde på utestedene som Rompa bar, the Cup, Reets Retreat under et Gridstream party etc etc så finner du fort folk. Du må nesten bare kikke litt rundt...

 

Ellers kan du jo ta en titt på linken i signaturen min ;)

 

 

Helt enig. AO er også veldig sosialt. Men også action. Har vært med på mye gøy i AO. Veldig fine blider forresten også på siden din;)

Lenke til kommentar

Jeg syntes star wars er kult, så kansje jeg burde gå for swg når det kommer til norge.

 

Det er vel annet og gjøre en og snakke der?

syntes det hadde vert mer morro og joina en eller annen gruppe som gjør en del annet en og bare snakke. feks. smugler, en liten gruppe rebelle eller våpen lagere.

Lenke til kommentar

For å gjøre det enkelt, alt det du nevner der, kan du gjøre i spillet. Du kan lage våpen, klær, brød, du kan sminke folk, trimme skjegg og ordne håret deres, du kan starte butikk, du kan grave metaller og annet snadder ut fra jorden, du kan dedikere deg til å reparere ødelagte folk som kommer tilbake fra slagmarken, du kan være en ødelagt soldat som blir reparert, du kan klone diverse dyr og lage din eget superduper-pet.. det er uante muligheter. :)

Lenke til kommentar
Litt kult med spill som swg som er litt komplisert istedenfor at man blir lei av et annet spill på par dager :yes:

Problemet er at "SWG" har en total mangel på innhold. Enda ingen "dungeons" eller "quests" etc. Spillet er enda bare en glorifisert chat... (for å sette det meget på spissen). Med "Shadowlands" har AO igjen fått masse innhold, så i Sci-Fi-sjangeren er nok AO best enda.

 

Om du vil prøve deg på fantasy (alver, dverger, sverd og magi etc.) så har jeg intrykk av at "Dark Ages of Camelot" er det beste der ute for tiden (uten at jeg har prøvd DAOC selv). "EverQuest" blir desverre fort kjedelig.

 

Mvh.

S.

 

PS! Det heter vel n00b ikke noobe (?)

Lenke til kommentar

Det er som vanlig ingen som nevner Neocron, men jeg har jo sluttet å spille det - så jeg burde kanskje holde kjeft..

 

Så har du Planetside, som ikke virker som noen kjempesuksess, og Second Life, hvor spillerne bygger opp hele spillet selv og nærmest alt er tillatt.

 

Burde kanskje nevnt Project Entropia i samme åndedrag, selv om det står for meg som et av de mest mislykkede MMORPG i spillhistorien så langt.

Lenke til kommentar
Dark age of camelot:  

Hvor gammalt er det?

er det tillegs pakker til det?

hva slaks karakterer har det fått?

hvor mye koster det i månten?

 

Dark Age of Camelot er fra 2001. Samme året som Anarchy Online. EverQuest kom i 1999. Dark Age of Camelot fikk svært gode kritikker da det ble lansert, fordi det hadde mange kvaliteter andre onlinespill ikke hadde. Det koster omtrent 100 kr i måneden å spille. Det samme som alle andre onlinespill, inkludert Anarchy Online.

 

Dark Age of Camelot har et stilig "end game". Når du er blitt stor og mektig tar du del i krigen mellom de tre kongedømmene. Mot andre spillere altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...