Gå til innhold

Test: Asus VG248QE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På hvilken måte er dette subjektivt? Det må i såfall være i den forstand at du ikke har peiling på gaming og ikke legger merke til verken input lag eller etterslep.

 

Alt som tolkes av hjernen vår er subjektivt, vet du i det hele tatt hva det ordet betyr? Du er et elendig troll, synes virkelig synd på deg. Du er jo såååååå prooooo!

Lenke til kommentar

Her er en side dere forhåpentlig ser forskjell

Clicky!

 

det er bare å forske på instillingene

 

Lol, det eneste på den siden som ser dårlig ut på min skjerm er "15 vs. 25 vs. 48 vs. 60 frames per second (with motion blur exaggeration)". I og med at de har jukset får å få fram denne effekten så ser jeg meg veldig fornøyd med mitt valg av skjerm :)

Lenke til kommentar
Her er en side dere forhåpentlig ser forskjellClicky!det er bare å forske på instillingene
Lol, det eneste på den siden som ser dårlig ut på min skjerm er "15 vs. 25 vs. 48 vs. 60 frames per second (with motion blur exaggeration)". I og med at de har jukset får å få fram denne effekten så ser jeg meg veldig fornøyd med mitt valg av skjerm :)

Seriøst? Når jeg gikk her: http://frames-per-second.appspot.com/ så 25fps versjonen helt jævelig uklar ut sammenlignet med 60fps versjonen. Ser du virkelig ikke stor forskjell her? Kjører du 25fps skjerm!?

 

Forskjellen mellom 60 og 25fps på 100hz tv-en jeg sitter på nå var enorm.

 

Lenke til kommentar

Alt som tolkes av hjernen vår er subjektivt, vet du i det hele tatt hva det ordet betyr? Du er et elendig troll, synes virkelig synd på deg. Du er jo såååååå prooooo!

 

Det eneste problemet her er at du rett og slett ikke ser poenget. At du ikke oppfatter noen forskjell på gaming på en IPS 2560 skjerm og en 144 hz tn-skjerm får stå på din egen kappe. Kos deg med Sims du gutten min.

Endret av Joona
Lenke til kommentar

Vel ikke helt, det vel 2 skjermer inne i riften :) drømmen er oled vil jeg si.

Det er riktig nok to skjermer, men jeg behøver ikke vurdere om jeg skal ha sånn eller sånn størrelse, eller den eller den teknologien for de er jo helt like. :)

 

Men på en annen side, jeg ender vel opp med en masse forskjellige skjermer, og en Rift.

 

Oled kan nok være svaret på mye, 27" med høy oppløsning og minimalt med inputlag og responstid hadde vært gull. Tre slike hadde vært enda gullere for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Det eneste problemet her er at du rett og slett ikke ser poenget. At du ikke oppfatter noen forskjell på gaming på en IPS 2560 skjerm og en 144 hz tn-skjerm får stå på din egen kappe. Kos deg med Sims du gutten min.

 

ok.... Du sammeligner oppløsning med frekvens? Hahahaha! Du aner ikke hva du prater om :D Sims har jeg aldri spilt, men eks-kona mi spilte sims 2 for 10 år siden. Tror nok det er du som er "gutten min" ;)

Lenke til kommentar

ok.... Du sammeligner oppløsning med frekvens? Hahahaha! Du aner ikke hva du prater om :D Sims har jeg aldri spilt, men eks-kona mi spilte sims 2 for 10 år siden. Tror nok det er du som er "gutten min" ;)

 

At du ikke skjønner sammenligningen mellom disse to skjermene beviser atter en gang at du ikke har peiling på gaming ;)

Endret av Joona
Lenke til kommentar

At du ikke skjønner sammenligningen mellom disse to skjermene beviser atter en gang at du ikke har peiling på gaming ;)

 

Kan du forklare meg hvordan det å foretrekke én oppdateringsfrekvens over en annen gir deg peiling på gaming? Faktisk så vil jeg snu det rundt; du har veldig liten peiling på gaming hvis du tror at oppdateringsfrekvens er alfa og omega.

 

Vil du si at en sjåfør som følger fartsgrensen ikke har peiling på bil fordi bilen kan gå fortere enn det vedkommende velger å kjøre?

 

Min prossessor er overklokket til 4,6GHz. Gjør det at jeg har mer peiling enn alle som har lavere frekvens enn dette?

 

Fakta 144hz er raskere enn 60hz

http://www.youtube.c...h?v=E9VMXz5EAO4

 

Selvfølgelig, 144 er et større tall enn 60.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Er det noen som ser forskjell

 

 

"be mindful to the jealous friend"

"but make sure to rub it in"

som det ble nevnt i en film lengre opp

 

er så utroolig lite forskjell i den filmen der i hvertfall. i spillets hete så legger du i hvertfall ikke merke til det. da legger man heller mere til AA eller andre detaljer, så jeg ville heller valgt det og da nøye meg med 60hz.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår å teste en god isp skjerm ved siden av en god 120hz/144hz skjerm med lightboost aktivert i 2d mode.

 

Dermed ser man de gode sidene ved begge skjermene, og de dårlige sidene. Da har man også grunnlag for å gi opp en mening om hva som er best for sitt eget bruk. Synsing og tro blir bare håpløst og gjør ikkje forumet bedre.

Personlig synes jeg at isp er veldig digg til bildebehandling og film. Til gaming blir jeg nesten kvalm ved å gå tilbake til 60hz fra 120/144hz med lightboost 2d mode. Dog spiller jeg bare fps spill. Blir faktisk litt irritert av "musespor" ved vanlig surfing også med 60hz.

Fader jeg har lyst på en rask 120hz/144hz lightboost isp ol. skjerm. Oled tro?

 

Lenke til kommentar

Jeg foreslår å teste en god isp skjerm ved siden av en god 120hz/144hz skjerm med lightboost aktivert i 2d mode.

 

Dermed ser man de gode sidene ved begge skjermene, og de dårlige sidene. Da har man også grunnlag for å gi opp en mening om hva som er best for sitt eget bruk. Synsing og tro blir bare håpløst og gjør ikkje forumet bedre.

Personlig synes jeg at isp er veldig digg til bildebehandling og film. Til gaming blir jeg nesten kvalm ved å gå tilbake til 60hz fra 120/144hz med lightboost 2d mode. Dog spiller jeg bare fps spill. Blir faktisk litt irritert av "musespor" ved vanlig surfing også med 60hz.

Fader jeg har lyst på en rask 120hz/144hz lightboost isp ol. skjerm. Oled tro?

 

klart, når man er vant med 144hz, så blir 60hz sikkert litt uvant, og føles kansje ikke like bra.. og jeg hadde selfølgelig ikke sagt nei takk om noen ga meg en 144hz skjerm. men så kommer maskinvaren som skal drive dette. 144/120 fps krever mye gpu/cpu kraft, noe i hvertfall jeg ikke har råd til.

så da holder jeg meg til 60hz noe jeg er vant til og kan kjøre alle spill på maks med en god dose AA/AF.

Endret av Blazer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...