Gå til innhold

Overklokking av Barton vs. Thoroughbred


SHDR

Anbefalte innlegg

Merker meg at AMD XP2600+ selges som en Tbred med 333MHz bus-speed, mens 2500+ og 2700+ begge er Barton-cores, også ved 333MHz.

 

Hvilke av disse gir best OC-ytelse? Jeg har lest mye pent om Tbred-revisjonen som ligger bak XP2600+en, men logisk sett burde jo Barton-coren, som jo er nyere og har en annen diecore-prosess bak seg (.13-mikron) være mer overklokkingsvennlig enn den lett foreldede Tbred-coren som stadig har .18 mikrons diecore.

 

Burde jeg gå for ny core, eller satse på Tbreden? Det er såpass liten forskjell i pris på 2600+ og 2700+ at det egentlig er det samme hvilken av dem jeg tar. Jeg er ute etter den av dem som lettest treffer 3000+ og over!

 

Alle gode svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med en Zalman Cu spreadflower på 300 gram og en 80mm bracket-mounted vifte.

 

Tror du det funker til å overklokke noe spesielt på? Jeg overklokket CPUen min et par speedsteps uten at det forvoldte noen stor skade på stabilitet (tror hovedkortet mitt er det store hinderet ... skitne, skitne MSI K7T2 SDR ...) eller temperatur.

 

Vannkjøling er litt out of my league, mest fordi jeg ikke har nok tid til å riktig sette meg inn i faget (og jeg tror jeg ville blitt altfor fristet til å ha frostvæske eller sprit i pumpa, eventuelt konditorfarge ...), så mer tradisjonelle former for kjøling er nok stadig personal preference.

 

Men dere mener altså at 2500+ er den best OCeren ... vil det gjøre noen forskjell om jeg tar en 2700+ overhodet, eller vil jeg faktisk få dårligere OCing av det? Jeg tenker på å ta 2700+ fordi jeg ikke vil risikere å bli sittende med en dårlig performer dersom OCingen min fucker (det er jo forskjell på silikonkvaliteten ...) og dermed er jo 2700+ et mer "trygt" valg enn 2500+, og prisforskjellen på de to er vel, hva da? 300 kr.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...