Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et Gainward Geforce Gtx 680 2gb.

Og har tenkt å overklokke det med evga precision x, er det noen som har erfaringer med dette? Hva er det jeg bør passe på, har sett noen guides på nettet så har fått litt peiling, men synest de varierte så mye. Så følte det var best å sjekke her før jeg kjører igang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaringer med det aktuelle skjermkortet, men det viktigste er at du klokker litt og litt, og tester skjermkortet mellom hver gang du justerer opp. Det siste du vil risikere er at du klokker for mye, og dermed svir kortet. Hold selvfølgelig øye med temperaturen.

 

Blir kortet varmt, vil du se det prikker i skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Ja har fått med meg at det er lurest å ta litt og litt, men de videoene jeg har sett har brukt tomb raider sin benchmark når de klokket, har du tips til andre programmer å sjekke?

Mener på og at gtx 680 klokker seg ner selv også om det passerer 75-80 grader

Alle spill der skjermkortet blir belastet 100% er gode valg :)

Metro 2033, Crysis, Crysis 2, Crysis 3, Unigine Heaven og Valley.

 

Nvidia har implementert en funksjon de kaller GPU Boost i GTX 680, den justerer ned klokkefrekvensen og spenningen ved visse temperaturintervaller eller når effektforbruket overstiger Nvidias grense. Dessverre er GPU Boost litt tilfeldig og hvor mye Boost du får avhenger i star grad av hvor heldig du har vært med kortet ditt.

Lenke til kommentar

Hei! lurer på om jeg har kokt mitt Gainward Gtx 680.. :(

 

Bruker Evga Precision X, og det som skjer er at Gpu boost ikke slår seg inn i det hele tatt, og markøren for gpu boost har blitt rød isteden for oransj

 

Noen som har peiling på dette?

 

1449867.jpeg1449871.jpeg

Endret av KengeRu
Lenke til kommentar

Hvit pil er baseclock, rød er boostclock. Med tanke på tempereaturene har du nok ikke akkurat kokt kortet ditt. Det er ikke uvanlig at skjermkort kan ligge på 80+ grader. Ditt er 57. Ikke tenk på det. Ser ut som at alt er som det skal.

 

Btw: på bilde 2, baseclock 1100, boost 1150. Boost slår inn.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Alle spill der skjermkortet blir belastet 100% er gode valg :)

Metro 2033, Crysis, Crysis 2, Crysis 3, Unigine Heaven og Valley.

 

Nvidia har implementert en funksjon de kaller GPU Boost i GTX 680, den justerer ned klokkefrekvensen og spenningen ved visse temperaturintervaller eller når effektforbruket overstiger Nvidias grense. Dessverre er GPU Boost litt tilfeldig og hvor mye Boost du får avhenger i star grad av hvor heldig du har vært med kortet ditt.

 

Dette gjelder jo ikke kun geforcekortene. Alle kort varierer i hvor stor grad de lar seg overklokke.

Lenke til kommentar

Dette gjelder jo ikke kun geforcekortene. Alle kort varierer i hvor stor grad de lar seg overklokke.

Forskjellen er at ytelsen du får med AMDs kort ut av eska er konstant uansett overklokkpotensiale, men med Nvidias nyere kort kan ytelsen variere +-5% og det er noe av det jeg og flere andre misliker med kortene.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at ytelsen du får med AMDs kort ut av eska er konstant uansett overklokkpotensiale, men med Nvidias nyere kort kan ytelsen variere +-5% og det er noe av det jeg og flere andre misliker med kortene.

 

Hva er dette slags data? Er det snittverdier? max verdier? For å være helt ærlig så sir de meg nada.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at ytelsen du får med AMDs kort ut av eska er konstant uansett overklokkpotensiale, men med Nvidias nyere kort kan ytelsen variere +-5% og det er noe av det jeg og flere andre misliker med kortene.

 

Hvis man er litt lur, så kan man sette boost til å være "fast" i evga precision x. Dette gjør man under Voltage control og heter K-boost. Så dette "problmet" er det bare Noobs som har :tease: Og selvfølgelig har man god nok kjøling på skjermkorta...

Lenke til kommentar

Hvis man er litt lur, så kan man sette boost til å være "fast" i evga precision x. Dette gjør man under Voltage control og heter K-boost. Så dette "problmet" er det bare Noobs som har :tease: Og selvfølgelig har man god nok kjøling på skjermkorta...

Nå er det forskjellig nivåer med boost på hvert kort også...

Lenke til kommentar

 

Nå er det forskjellig nivåer med boost på hvert kort også...

Det bestemmes av vid. Men boosten flukterer iallefall ikkje opp og nen med k-boost. med 3 kort i sli kan man ha 3 forskjellige topphastigheter med boost. dette kan fikses med bios flash. Hvis vid er forskjellig på alle 3 korta. Men er det vits, det er mere tvilsomt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...