Gå til innhold

Intel har bekreftet lanseringsdato for Haswell


Anbefalte innlegg

Overklokkingssett så er det bedre om mosfetene var på utsiden på hovedkortet, da det ville fordelt varmen utover et større areal. Dette er egentlig et av de største problemet med dagens CPU-er som har ekstremt høy energitetthet. (kan løses med å økte Delta T, men det krever da fasekjøling/nitrogen/tørris/peltier for å endre nevneverdig)

Ved overklokking så lar det seg rett og slett ikke gjøre å transportere varme raskt nok.

 

Men uansett så er det andre endringer enn det, som har noe å si. Og i dette tilfellet ser ut til å slå ut mer positivt, og dermed kan haswell skryte av bedre overklokkingspotensiale (ser det ut til).

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

countdownfinal2.563x563%21.jpg

 

Ett øyeblikk der, med det tallet, så trodde jeg RIAA/MPAA hadde saksøkt noen igjen...

 

 

Her får jeg sikkert flere på nakken, men ærlig talt så driter jeg i naturen: at ting er mer eco, grønt, trekker mindre strøm etc. bryr meg mindre - jeg vil ha mer ytelse, så får strømregningen bare bli det den blir.

En beskrivelse, men ikke helt ordrett, jeg fikk om mitt gamle 8800 Ultra på kjøpetidspunktet var "sluker strøm og gulper opp varme, men det yter som F!" Now that's my kind of philosophy! :yes:

 

"Green" components? FUCK NATURE; I'M A GAMER!

 

Haswell synes å være mer tiltenkt bærbare i første omgang, og når ytelsen til 4770 eller hva den nå het, ikke er stort bedre - hvis i det hele tatt - enn 3770K, så hadde jeg rett i mine antagelser: Haswell er ikke verdt for meg å vente på.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det hadde vært kjekt om det dukker opp en bærbar med 1920x1200 (16:10) skjerm som er matt, uten touch, på 13,3" eller 14,6". Trenger ikke optisk stasjon, ei heller alt for mye annet vissvass. God batterikapasitet og stødig chassie som tåler "juling" er dog viktig. Det samme er SSD (128GB eller mer).

 

Nå har vel Intel sagt at Ultrabook må ha touch, men det er lov å håpe ;)

 

Noen som kjenner til noen nåværende modeller som matcher beskrivelsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...