Gå til innhold

Datalagringsdirektivet vil koste nesten en halv milliard - det første året


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å stemme på et parti fordi vi er enige i ÉN av deres saker, blir ikke det litt ... tynt ...?
Litt enig, men det gir kanskje mer mening enn å stemme på et partiet man er uenig med i mange/de fleste saker.

 

Tja, jo ... forsåvidt ...

 

Men på den annen side, det å stemme på et parti kan også være for å gi sin stemme til et parti man foretrekker framfor et annet. Eksempelvis er jeg uenige med Høyre i en del saker, men alternativene er verre ....

Lenke til kommentar

Tja, jo ... forsåvidt ...

 

Men på den annen side, det å stemme på et parti kan også være for å gi sin stemme til et parti man foretrekker framfor et annet. Eksempelvis er jeg uenige med Høyre i en del saker, men alternativene er verre ....

Det var slik jeg tenkte lenge også. Men nå syns jeg dessvere alle de store partiene går under "verre" : \

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tja, jo ... forsåvidt ...Men på den annen side, det å stemme på et parti kan også være for å gi sin stemme til et parti man foretrekker framfor et annet. Eksempelvis er jeg uenige med Høyre i en del saker, men alternativene er verre ....
Det var slik jeg tenkte lenge også. Men nå syns jeg dessvere alle de store partiene går under "verre" : \

 

Vel, nå er det slik at Høyre representerer en politikk som totalt sett er nærmest mitt hjerte. Da stemmer jeg på det til tross for at jeg er uenig i en del saker. Å skulle bruke stemmen sin på et parti fordi man er enig i ÉN av deres saker, viser ikke det noe manglende engasjement for politikk generelt ...?

 

Lenke til kommentar

Problemet er at alle pengene som skulle gått til fiberutbygging fra selskapene sin side... går nå til DLD. Snart får ikke staten noe å overvåke... da ingen vil ha kobberlinjer i hus lengre. -.-" skuffet over avgjørelsene i stortinget. En gjeng halvfulle nikkedukker som sier ja til alt.

 

Joa, 120mill delt på x antall store selskaper i norge er sånn sett ganske lite, men hvis man ser dettte i et tidsperspektiv fremover... så er det dyrt for et system som vi vet på forhånd ikke vil fungere. En del andre land har allerede prøvet ut ordningen - en litt billigere ordning dog.

Endret av Kenifyable
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Og dette er sikkert verdt hver eneste krone !

 

Nei, ikke før de avverger en terrorhandling pga dette.

Og sjansen for terror har økt dramatisk, det skjønner man når 2. gen. innvandrere som er notorisk kriminelle innser at de er de ultimate taperne i samfunnet.

Flere av dem har latt skjegget gro og satser på den nye trenden; Intenst hat og død over "våre" fiender, der fiendene er alle andre som ikke er med i deres terrorreir.

 

 

Lenke til kommentar

Vel, nå er det slik at Høyre representerer en politikk som totalt sett er nærmest mitt hjerte. Da stemmer jeg på det til tross for at jeg er uenig i en del saker. Å skulle bruke stemmen sin på et parti fordi man er enig i ÉN av deres saker, viser ikke det noe manglende engasjement for politikk generelt ...?

Det kan være både og, som følge av det jeg nevnte ang. uenighet i de fleste saker til andre partier,. Derfor har man kanskje bare et eller noen få partier som har saker man er enige i. Men det er umulig å dra alles valg under en kam på denne måten. Meningsløst er det også. Men det er ikke alltid meningsløst å stemme på partier som har noen få hjertesaker, det er vel poenget mitt :)

Lenke til kommentar
Tja, jo ... forsåvidt ...Men på den annen side, det å stemme på et parti kan også være for å gi sin stemme til et parti man foretrekker framfor et annet. Eksempelvis er jeg uenige med Høyre i en del saker, men alternativene er verre ....
Det var slik jeg tenkte lenge også. Men nå syns jeg dessvere alle de store partiene går under "verre" : \
Vel, nå er det slik at Høyre representerer en politikk som totalt sett er nærmest mitt hjerte. Da stemmer jeg på det til tross for at jeg er uenig i en del saker. Å skulle bruke stemmen sin på et parti fordi man er enig i ÉN av deres saker, viser ikke det noe manglende engasjement for politikk generelt ...?

 

Totalt sett er også Høyre det partiet som står meg nærmest - jeg er tidligere Høyre-medlem og har deltatt i en del møter og interne avstemninger i Unge Høyre. Men jeg kommer ikke til å stemme på partiet ved neste valg likevel. Hvorfor? Fordi jeg ønsker større fokus på en del ting jeg vet Høyre ikke prioriterer nok, i hovedsak personvern.

 

Ved valget kommer jeg til å stemme enten på Piratpartiet eller DLF, eller kanskje til og med Venstre (dersom de risikerer å havne under sperregrensen) fordi disse partiene vil sette fokus på nettopp personvern. Det er veldig mye av politikken deres jeg er uenig med (innvandring, statens størrelse etc) men det hadde vært fantastisk å få disse representert på Stortinget for å tale personvernets sak. Jeg anbefaler flere å vurdere å tenke på denne måten. Vi trenger ikke flere AP/H/SV/H/FrP-representanter på Stortinget, vi trenger noe nytt blod og politikere som ikke bare meler sin egen kake.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå må man ikke glemme hvem som har hatt makta de 2 siste periodene.

Man må heller ikke glemme hva som Skjedde ved siste stortingsvalg

 

For en påminnelse så har AP-kattene herjet de siste 8 årene

forrige valg var det borgerlig flertall totalt sett men alt for mange stemmer gikk til småpartier , som da blokkerte for en borgerlig flertall

Lenke til kommentar
Og dette er sikkert verdt hver eneste krone !
Nei, ikke før de avverger en terrorhandling pga dette.Og sjansen for terror har økt dramatisk, det skjønner man når 2. gen. innvandrere som er notorisk kriminelle innser at de er de ultimate taperne i samfunnet.Flere av dem har latt skjegget gro og satser på den nye trenden; Intenst hat og død over "våre" fiender, der fiendene er alle andre som ikke er med i deres terrorreir.

Her finnes det andre virkemidler, mot kjente terror mistenkte kan man bruke telefonavlytting osv. De er allerede i PST søkelys.

Samt endre lovverket, reiser til områder som er terror reder uten god grun regnes som terror forbredelse er et annet.

 

En sleip metode PST bruker er å ringe gutta i profetens umha og tilsvarende og si de er i søkelyset. Om det smeller ei bombe er de hovedmistenkte og blri gransket, å ja det ville være dumt å om vi fant hasj i leiligheten eller granskingen finner at du har jobbet svart eller snytt nav.

 

Et av problemet med DLT er at det lagrer informasjon som allerede i dag lagres av teleselskaper og isp. Nei de lagrer kansje ikke like lenge men lenge nok. Det tar lengere tid å få frem men du må også gjennom et byråkrati for å hente ut noe fra DLT.

 

Opperatørene er hjelpsome når det gjelder alvorlig kriminalitet.

Det de ikke liker er å tyste på pirater og annen småfisk.

Du kan imidlertid ikke bruke DLT til piratjakt slik vilkårene er i dag.

 

Så DLT lager informasjon som allerede er lagret, kan ikke brukes til å forebygge alvorlig kriminalitet eller etterforske smårusk.

Er et politiker vetak av politikere som føler at de må gjøre noe.

 

En parallell er atomfrie soner på 80 tallet. fulstendig meningsløst, Ja noen ble faktisk kalt atomfrie ikke atomvåpen frie :) Ingen ville finne på å utplassere atomvåpen i de områdene alikevell og en bombe som gikk av ville ikke bry seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...