Gå til innhold

Du kan få «ambilight» til PC-skjermen


Anbefalte innlegg

Vel siden den er basert på XBMC og støtter plugins, tror jeg du kan lage en mod i den og en plugin til Boxee hvor du kan få den til å fungere, ellers er det kanskje på tide og bytte ut den gamle hardwarene og legge til rette for 3D støtte og andre ting som er kommet etter Boxee.

gamle hardwaren? Hvorfor bruke mye penger på en HTPC når du får noe til 1000kr som gjør samme (om ikke bedre) nytte?

 

Du er en av de få (som jeg vet om iallefall) som ser på 3D hjemme på gutterommet\stua. 3D er oppskrytt.

Om jeg vil se 3D, så har jeg Blu-ray spiller tilkoblet TVen om det skulle være behov for det.

 

Rimlig sikker på at du ikke kan lage en plugin til XBMC\Boxee som gjør det dette produktet skal gjøre, men mulig jeg tar feil her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boxee er gammel hardware, den er treg og det er grunnen til at jeg byttet den ut, det jeg likte med den var den utrolig fine og simplifiserte fjernkontrollen og den savner jeg litt.

 

Og du får en ZBOX av komplett til en drøy tusenlapp som er mindre og bedre, med mer funksjonalitet og flere I/O porter. Passiv 3D er greit jo, uansett vil de greier og overføre 3D bilde når vi får brillefri 3D TV'er.

Lightpack sier selv de har integrering med XBMC og siden alt er Open-Soruce tror jeg ikke det skal være komplett umulig å få til noe med Boxee om man skal gidde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dude. På en PC trenger du bare en ATMega og et par leds... TV er en annen sak, da de ikke kan fortelle megaen hva som skjer på skjermen :)

 

På et TV kan man stjele bildesignalet fra Scart-utgangen og fra videosignalet finne hvilke farger som trengs. Bladet Elektor laget et DIY-prosjekt på dette for 8 år siden:

http://www.elektor.com/magazines/2008/february/tv-surround-light.350086.lynkx

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten update: $331,513 av $261,962 er summen nå. Det har kommet to project updates og en oppdatert FAQ. De har også lagt til noen stretch goals. Jeg liker hva de sier her:

 

There was a lot of discussion about adding software improvements as stretch goals. We decided not to go for it because it would then assume that if we don't reach the stretch goal, we won’t bring the new software features into life, and this is not true — we would!
Lenke til kommentar

De fleste TV har fortsatt en SCART-kontakt. Når man ser på noe via HDMI så sendes det også ut et videosignal på SCART.

Du mener TV'n sender ut et SCART-signal når den får inn noe på HDMI? Eller at PC'n, Xboxen og PS4'n har scartutganger og rendrer et eget bilde til den til enhver tid?

Lenke til kommentar

Du mener TV'n sender ut et SCART-signal når den får inn noe på HDMI? Eller at PC'n, Xboxen og PS4'n har scartutganger og rendrer et eget bilde til den til enhver tid?

 

Ja, hvis du noengang har sett en SCART tuk RCA adapter ser du at du kan endre på Input eller output og da kan du hente signalene derifra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...