Gå til innhold

P810 eller SX1


Anbefalte innlegg

Til sinnabrus:

Med uttalelsen "stabilt OS", var den serriøst ment?

Jeg har hatt 2 P800 elefoner og snakket med venner som også har hatt den....felles sluttning er at det ikke er snakk om noe utrolig stabil telefon.

 

Når det gjelder navigasjon, så liker jeg bedre min H2210 enn hva jeg likte P800. Både når det gjelder spill og når det gjelder navigasjon.

 

 

Jeg ville valgt SX1, men det er også delvis fordi jeg ikke har et behov for smartphone/hybrid telefon som jeg kaller P800 og Qtek7070.

 

Java er ikke noe jeg vektlegger. Heller ikke touchscreen eller om den har et snodig design.

 

:yes:

 

Falt ut av diskusjonen når det kom til java osv.

Tror jeg ville gått for SX1, men som sagt....jeg har en PDA allerde. Behovet for en hybrid er altså ikke helt til stede

 

PS! er det noe rar skrivefeil her, så er det mest fordi tastaturet har veldig dårlig respons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Molna: Trodde dere fant det ut allerede på den første siden at P810/900 har en ny verson av java som naturligvis er bedre (spark meg hard bak om jeg tar feil).

 

Sorry, trodde P810/900 var større jeg, men det er jo gledelig at den ikke er, da er det jo ingen grunn til å ikke velge p810/900.

 

Er det foresten nødvendig å diskutere oprativsystem når P810/900 og SX1 i bunn og grunn bruker det samme oprativsystemet?

Lenke til kommentar
Til sinnabrus:

Med uttalelsen "stabilt OS", var den serriøst ment?

Jeg har hatt 2 P800 elefoner og snakket med venner som også har hatt den....felles sluttning er at det ikke er snakk om noe utrolig stabil telefon.

 

Det var seriøst ment, ja. Jeg har personlig brukt en P800 daglig siden første dagen den kom ut (10 mnd siden), og har flere kolleger og venner som bruker denne. I likhet med meg har ingen jeg kjenner hatt noen alvorlige problemer med den. Men dette er da også personer som har litt peil på teknologiske dingser og vet hvordan de skal operere og behandle dem.

 

Inget OS er perfekt, og 'bugs' vil det alltid være noen av. At et OS 'kræsjer' vil også forekomme om du gir det for mange instrukser på en gang, fyller opp det interne minnet osv. Men min erfaring med P800 er at den er langt mer stabil enn lignende produkter på markedet.

 

Korriger meg om jeg tar feil Christian, men er ikke du den personen som hele tiden kjøper nye mobiler og PDA'er, og har hatt problemer med samtlige?

 

Sorry, trodde P810/900 var større jeg, men det er jo gledelig at den ikke er, da er det jo ingen grunn til å ikke velge p810/900.

 

Den er noe større, men det skal vanskelig la seg gjøre å lage den mindre om man vil beholde den store skjermen og kameraet (personlig ser jeg ikke poenget med et elendig VGA kamera, men men, kan jo være kjekt i enkelte situasjoner da :wink: ).

 

Er det foresten nødvendig å diskutere oprativsystem når P810/900 og SX1 i bunn og grunn bruker det samme oprativsystemet?

 

'Interfacen' eller meny strukturen er veldig forskjellig i de to. P800/P810/P900 bruker UIQ (www.uiq.com), mens SX1 bruker Nokia's Series 60. UIQ er designet kun for touch screen navigering, og er mer 'PDA-lik' enn S60. S60 og UIQ er ikke kompatible med hverandre dessverre.

 

De bruker også to forskjellige versjoner av Symbian. SX1 bruker Symbian 6.1, mens P800 etc bruker Symbian 7.0.

Lenke til kommentar
Molna: Trodde dere fant det ut allerede på den første siden at P810/900 har en ny verson av java som naturligvis er bedre (spark meg hard bak om jeg tar feil)

 

Må nok sparke hardt der :wink:

 

Hvor mange spilltitler finnes til P800 og kommende P810?

Så godt som ingen...

 

Hvor mange titler finnes til SX1?

Flere hundre :)

 

Og siden P810 ikke har skikkelig keypad, blir spillbarheten så som så. SX1 har joystick som er perfekt for spilling.

Lenke til kommentar

Hvor mange spilltitler finnes til P800 og kommende P810?

Så godt som ingen...

 

Hvor mange titler finnes til SX1?

Flere hundre :)

 

Og siden P810 ikke har skikkelig keypad, blir spillbarheten så som så. SX1 har joystick som er perfekt for spilling.

 

Har allerede kommentert dette, Molna. Pay attention! :wink:

 

Det er flere emulatorer tilgjengelig for UIQ enn det er for Series 60, så antall spill titler mellom de to platformene blir rimelig lik. Hvis spilling er så himla viktig for deg burde du heller kjøpe en GBA e.l.

 

P800 er ikke veldig egnet for 'action' spill nei, men som jeg har sagt, når det gjelder "adventure"/rolle spill etc. er den overlegen pga den store 'touch' skjermen. Jeg har forresten Sonic The Hedgehog (Sega emulator) installert på min P800, og det er fult ut 'spillbart' med styrings-hjulet (Jog Dial) for navigering og kamera/internet knappen som 'A/B' knapper.

 

Sjakk og andre mer 'intelilgente' spill er P800 også selvfølgelig overlegen på.

 

Med P800 kan du dessuten spille mange av spillene i 'landskaps modus' (widescreen), og den har en raskere prosessor enn SX1.

 

141 Spill titler for P800: http://www.my-symbian.com/uiq/applications...y.php?fldAuto=3

 

Emulatorer: http://www.my-symbian.com/uiq/applications...y.php?fldAuto=7 -Noe som gir deg ytterligere tusenvis av spill.

Lenke til kommentar
Hvor mange spilltitler finnes til P800 og kommende P810?

Så godt som ingen...

 

Molna, du er en kar som oftest har god peil på det du snakker om, men sitatet her er jo så godt som latterlig...!!

 

Jeg er enig i at det er mange fler programmer for S60 enn UIQ, men det er fortsatt et veldig stort og dekkende utvalg av programmer og spill for P800. Jeg hadde P800 til mai en gang, da var jeg godt fornøyd med spillene til den, og det har jo kommet endel fler siden da.

 

Forresten, som dere sier er det litt vanskelig input på mange spill til P800. Dette tror jeg blir bedre på P810 i og med at tastene tar mindre plass (så man kan lage bedre spill til flipp-på modus) og man kan kontrollere med tastene...

Lenke til kommentar

Molna, du er en kar som oftest har god peil på det du snakker om, men sitatet her er jo så godt som latterlig...!!

 

Hva får deg til å mene det?

Av de 60 j2me-firmaene jeg har kontakt med er det bare ETT som lager spillene sine i P800-versjoner.

 

Sikker på at det var java-spill de du hadde da..?

 

 

Btw, det forrige svaret var til 'sinnabrus'

Lenke til kommentar
For de som liker spill og underholdning er SX1 uten tvil et bedre valg enn P800 :)

 

Hehehe... Du gir deg ikke du.. :lol:

 

Det kommer helt an på hva slags spill og hva slags underholdning man liker! Gidder ikke gjenta meg selv mer ang. det.

 

'Underholdning' vil også si video ikke sant. Visste du at P800 kan spille video klipp som dekker hele skjermen, i 'widescreen'? Og med nesten 2 ganger så stort brukelig skjerm areale som SX1 og sterkere prosessor, hvilken 'Smartphone' tror du gir best video opplevelse?

Lenke til kommentar
Underholdning er ikke bare video, men f.eks radio også. Der ligger P800 tynt an :wink:

 

Underholdning er ikke bare radio, men f.eks avspilling av lagret musikk også. P800 har støtte for Ogg Vorbis formatet som er langt bedre enn MP3. Der ligger SX1 tynt an :wink:

 

SX1 har bedre display enn P800 (skarpere og 60.000 flere farger), ikke glem det også :-)

 

P810/P900 har også støtte for 65K farger.

 

Men la oss ikke gjenta argumentene om og om igjen, unødvendig.

 

3D virtual games er det vel bare SX1 som støtter også... 8)

 

Feil igjen.

Lenke til kommentar

Molna: Slike jeg har skjønt det (og erfart) så er java en åpen standar som kjøres på alt som støtter java (bare det er lik verson). Har ikke hatt noen problemer med å kjøre java spille beregnet på nokia/siemens på p800 (hele skærmen blir riktignok ikke brukt). Når det gjelder de tastene du klager så fælt på så er jo de tusen ganger bedre enn SX1 sine til å spille med (ellers så går det sikkert ann å kjøpe til denna håndkontrlollen til sony hvis spill er sinsyk viktig). Og når du nevner at P800/810/900 ikke har radio, så kan det kjøpes til som en bitte liten tillegsmodul som samtidig fungerer som bluetooth handsfree, både billig og praktisk.

 

Begynner faktisk å tvile litt på om SX1 blir en sucsess ettersom den blir utsatt i det uendelige, Nokia har jo en nesten lik modell og Neonode kommer (endelig, N1 er foresten den lekreste mobilen jeg har holdt i), så hvis ikke Siemens får telefonen i orden før jul (noe jeg tviler på) kommer den nok for seint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...