Gå til innhold

Hvor mye vil HD7990 koste?


xtyfoonx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, SLI og CFX har fortsatt problemer, enkelte kan ikke engang fikses.

 

Hvordan er problemene på et slikt kort som HD7990 eller GTX690 kontra det å kjøre 2stk separate kort i SLI/CFX? Skjønner at det er litt av det samme, men er det også slik at man benytter samme drivere på for eksempel HD7970 i CFX som man gjør i et enkelt HD7990 eller er det forskjellige drivere og igjen litt forskjellige "problemstillinger"?.

Lenke til kommentar

Hvordan er problemene på et slikt kort som HD7990 eller GTX690 kontra det å kjøre 2stk separate kort i SLI/CFX? Skjønner at det er litt av det samme, men er det også slik at man benytter samme drivere på for eksempel HD7970 i CFX som man gjør i et enkelt HD7990 eller er det forskjellige drivere og igjen litt forskjellige "problemstillinger"?.

Samme teknologi, samme grensesnitt, samme driver, eneste som kan hjelpe er at det er litt mindre fysisk avstand mellom kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme teknologi, samme grensesnitt, samme driver, eneste som kan hjelpe er at det er litt mindre fysisk avstand mellom kortene.

 

Så fordelene ved et slikt kort er at det kun tar opp mindre plass i kabinettet? For er det ikke slik at man som regel får mer ytelse ved å faktisk bruke to stk separate kort i enten cfx eller sli fremfor å bruke et kort slik som dette som har to stk gpu'er innebygget? Jeg bare synes det er litt rart med tanke på at det er god del billigere å kjøpe 2stk separate kort. Hva er da egentlig poenget med slikt kort, at det er en stor fordel for dem som i utgangspunktet ønsker å kjøre 4 kort, men slipper unna med 2stk isteden?

Lenke til kommentar

Så fordelene ved et slikt kort er at det kun tar opp mindre plass i kabinettet? For er det ikke slik at man som regel får mer ytelse ved å faktisk bruke to stk separate kort i enten cfx eller sli fremfor å bruke et kort slik som dette som har to stk gpu'er innebygget? Jeg bare synes det er litt rart med tanke på at det er god del billigere å kjøpe 2stk separate kort. Hva er da egentlig poenget med slikt kort, at det er en stor fordel for dem som i utgangspunktet ønsker å kjøre 4 kort, men slipper unna med 2stk isteden?

De tar mindre plass og har litt lavere strømforbruk, det er alt de har av salgsargumenter. Ytelsestapet kommer av lavere klokkefrekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tar mindre plass og har litt lavere strømforbruk, det er alt de har av salgsargumenter. Ytelsestapet kommer av lavere klokkefrekvenser.

 

Javel ok. Trodde faktisk at det var flere fordeler ved å kjøpe et dual gpu kort fremfor det å kjøre et separat oppsett. Trodde kanskje at drivere og slikt var en del bedre osv. Det iallefall godt å høre arni da jeg hadde planer om å kanskje gå for et gtx690, men nå blir ikke det aktuelt. Takker :)

Lenke til kommentar

Det er også et problem med coil whine i følge sweclockers.com, og det er noe som trenger igjennom de fleste kabinetter og headset. Hadde det på et litt eldre skjermkort og det var nesten uutholdelig irriterende. Heldigvis er det noe som går på garanti, men er ganske leit å måtte vente på at et nytt et skal komme i posten.

 

Med mindre de kryssjekket med en rekke forskjellige PSU-er for å sjekke om det oppstod sammen med en rekke PSU-er, er det ganske verdiløst å poengtere slikt i en test.

 

Coil whine går ikke på garanti/reklamasjon da det ikke er en feil/mangel og det er ikke sikkert at de greier å reprodusere fenomenet hvis det returnerers. Derimot er det mulig å benytte seg av angrefrist eller prøve med en annen PSU. Jeg hadde feks flere PSU-er tilgjengelig og coil whine var nesten ikke hørbart etter et PSU-bytte og da valgte jeg å beholde kortet fremfor å bruke angrefrist.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke prototypedriveren.

 

Er du sikker på det? i 13.5 beta 2 bruker de noe fra 13.2 stacken, som de sier i reviewen, og det er samme som prototype driveren er basert på, i tillegg så fikser denne ganske mye microstutter i følge reviewen som jeg postet over.

 

Jeg tror dette er protoype driveren..

Lenke til kommentar

Står jo her at det er 13.5 beta 2 som er prototype driver, lit misvisende, mens om du ser på grafene så fikser disse en god del microstutter :)

 

http://www.guru3d.co..._review,23.html

Er du sikker på det? i 13.5 beta 2 bruker de noe fra 13.2 stacken, som de sier i reviewen, og det er samme som prototype driveren er basert på, i tillegg så fikser denne ganske mye microstutter i følge reviewen som jeg postet over.

 

Jeg tror dette er protoype driveren..

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-AMD-Improves-CrossFire-Prototype-Driver

13.5 BETA er ikke prototypedriveren, en prototypedriver hadde aldri blitt lansert som en BETA, den er ikke forbi første runde med QA-testing engang.

Lenke til kommentar

http://www.pcper.com...rototype-Driver

13.5 BETA er ikke prototypedriveren, en prototypedriver hadde aldri blitt lansert som en BETA, den er ikke forbi første runde med QA-testing engang.

 

Ok, så du sier altså at de har fikset det i beta 2 driveren, men så skal de fikse det igjen? det gir jo ikke noe mening!?

 

Hvis du leser i bunnen av denne linken: http://www.guru3d.co..._review,23.html så er du på grafen, at der bruker de beta 2 driveren! bruk tiden til å les litt i stedet for å bare kverulere..

 

Denne driveren inneholder det samme som prototype driveren, nemlig stacken fra 13.2, og inneholder frame-pacing optimizations. Ergo er det prototype driveren.

Endret av Utking
Lenke til kommentar

Denne driveren inneholder det samme som prototype driveren, nemlig stacken fra 13.2, og inneholder frame-pacing optimizations. Ergo er det prototype driveren.

Den inneholder ikke frame-pacing optimaliseringene, og den gir ikke like gode frametimes som prototypedriveren.

 

Igjen, du har ikke forstått hvorfor den blir kalt for en prototype. En prototype er et tidlig utkast som et proof of concept, den ble kun sendt ut til PCPerspective, og den er ikke i nærheten av klar for BETA-testing enda, den er ikke klar for QA-testing engang (derav navnet prototype.)

 

Hvis du leser artikkelen til PCPerspective sammenligner de 13.5 BETA 2 mot prototypedriveren, hvordan kan du anklage meg for å ikke ha lest artiklene?

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utking har bestemt seg for at HD7990 er et knallprodukt, det er ikke verre.

Jeg kunne vært enig om disse tre påstandene stemte:

  1. Prisen på 7990 er marginalt lavere enn prisen på to stk 7970 GHz Edition.
  2. AMD lanserte samtidig en driver som fikset problemene med frame-latency og microstutter så det ble minst like bra som 690.
  3. 7990 blir ikke throttlet av powertune.

Sånn som det er nå må man være en idiot eller ha meget spesielle behov for å kjøpe 7990 over 690 eller Titan.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Den inneholder ikke frame-pacing optimaliseringene, og den gir ikke like gode frametimes som prototypedriveren.

 

Igjen, du har ikke forstått hvorfor den blir kalt for en prototype. En prototype er et tidlig utkast som et proof of concept, den ble kun sendt ut til PCPerspective, og den er ikke i nærheten av klar for BETA-testing enda, den er ikke klar for QA-testing engang (derav navnet prototype.)

 

Hvis du leser artikkelen til PCPerspective sammenligner de 13.5 BETA 2 mot prototypedriveren, hvordan kan du anklage meg for å ikke ha lest artiklene?

 

Hvis du leser artikkelen så ser du at det er Beta 1 driveren de tester mot, ikke Beta 2 som kom ut for 2 dager siden, men jeg linker til artikkelen på GURU3D!!

 

Dette er tatt fra Guru3d:

 

 

Good news though, AMD already released a Beta driver with frame-pacing optimizations towards press. We received it, unfortunately it is a biaaach to install as it would not detect the 2nd GPU. After two hours and a trick or two, we did get the 2nd GPU activated and it seems to be working for a handful of titles. As you can see above that's already looking much better.

Please keep in mind, that this is a prototype driver, a work-in-progress, in no shape or form representative of a final, end-user-ready software.

With this chart, lower = better. Huge spikes above 40 to 50ms can be considered a problem or indicate a low framerate. Despite what you see in the frametime chart, the the latency remains so low that the overall game experience it really nice.

 

Amd har samme dagen lagt den ut til alle andre for å teste, BETA 2 Driveren ble lagt ut 24.04.

 

Hvis du ser i grafen til GURU3D helt nederst på siden så ser du hvilken graf som er 13.5 beta 2!

 

Og her ser du 13.5 beta 2 i drift:

http://www.guru3d.co...on=file&id=3460

 

mer på denne siden: http://www.guru3d.co..._review,23.html

 

"And again the 13.5 Beta 2 prototype driver. It is hard to detect and see, but the frame pacing prototype driver does have a bit of effect, the turnaround latency is getting much smaller. It's work in progress but there are some imporevements."

 

Hentet fra guru3d det også.

 

Nei jeg driter egentlig i om 7990 er et bra produkt eller ikke, jeg kommer ikke til å kjøpe det uansett :)

Endret av Utking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...