Gå til innhold

Test: Strong SRT8950 hybridmottaker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Jeg antar at de bruker rikstv fordi det er lettes å ta med seg boksen og antenna når de flytter.

 

Nå har ejg hør at altibox må ha minst 10 Mnit til tv distubisjonen .

her antar jeg at dette også kommer av de tjenstene man har via boksen

 

jeg kan også bekrefte at man kan merke programemr for opak , eller automatisk kanalskifte.

Det som derimot er iritrende er at dekodren ikke komemr opp i tvmodus når man kobler til strømmen .

Det skal vistnok være n fordel men det har jeg lurt på siden jeg fikk den

 

Horfor kan man ikke slå strømmen helt av på slik ting lenger ?

hvor er branvesnett som før hadde så stor fokus på elektronikk som sto i hvilemodus ?

hvorfor skal det ta så lang tid fra man kobler til strømmen til boksen er klrt til bruk ?

 

hvorfor går det ikke an å kontrolere opdateringer til dekodren på lik linje med de valgem man har når det gjelder opdatreingene til windows ?

 

 

Fordi man har bruk for det enda en stund

 

ooopps . noe av dette var vist sagt før , men ok det kan ikke sies ofte nok

 

Den er merket som en HD dekoder, og det får man ikke over scart. Har man eldre utstyr og trenger scart, så kunne man valgt en eldre SD dekoder også. Så lenge man spyr ut produkter med scart så kommer scart til å henge med oss i all fremtid. Scart er greit om man skal ta opp programmer, men om man fjerner den får man kanskej opptak via hdmi raskere. Ingen stor sak for meg, men syntes man burde kuttet scart etterhvert, ihvertfall på HD produkter.

Lenke til kommentar

Den er merket som en HD dekoder, og det får man ikke over scart. Har man eldre utstyr og trenger scart, så kunne man valgt en eldre SD dekoder også. Så lenge man spyr ut produkter med scart så kommer scart til å henge med oss i all fremtid. Scart er greit om man skal ta opp programmer, men om man fjerner den får man kanskej opptak via hdmi raskere. Ingen stor sak for meg, men syntes man burde kuttet scart etterhvert, ihvertfall på HD produkter.

 

Du hr rett , men tar også feil.

 

Det er nemlig slik at man bare kan bruke en HD dekoder for dekode en HD kanal.

Da trenger man ikke noen HD tv for å se en HD kanal , siden bilde bli konvertert til SD

 

Så vil noen av det spørre seg om hvorfor man da ikke bare kutter ut HD kanalen eller anskaffer seg en HD tv .

Til det første så finnes det nå noen få HD kanaler som har lit annet innhold en SD kanalene .

Discovery har noen slike kanaler .

 

Og hvorfor har man ikke skaffet seg en HD tv ?

svaret er ganske inlysende . Man gidder ikke å kaste en TV som fungerer.

Lenke til kommentar

Kjenner til den biten. Men får man HD kanaler over scart i det hele tatt, må det ikke støtte HDCP og lignende?

 

Nå kan jeg ikke svare for alle typer dekodere .

Den som brukes hjemme ( har bare en HD dekoder) sender alle kanaler over scart .men det kan mann endre på

Dette er en som brukes gjennom Altibox sit system

 

Hvis man skal sammenligne HDMI og scart så er bildet ut fra dekoderne som brukes her hjemme veldig skarpe, selv om det går over scart kabelen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nettopp byttet fra Altibox til rikstv, og dårligere opplevelse skal du lete lenge etter.

 

Altibox er milevis foran på bildekvalitet, så hvordan HW.no kan si at bildekvaliteten er bra på denne er for meg totalt uforståelig.

Jeg har også hatt CD kabel, og har CD parabol på hytta. Også disse er langt bedre på bildekvalitet enn hva rikstv er.

 

Bitraten på rikstv er for lav til å konkurrere med noe som helst av konkurrenter.

 

Styr langt unna rikstv, og spesielt denne boksen, dersom du er opptatt av bildekvalitet

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...