Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bil som akkkkkurat skal bikke 100k km stand?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått øynene i en bil som akkurat skal til å bikke 100k km stand, og lurer litt på om jeg må forvente en del utskiftninger av deler siden det er denne myteomspunnende(?) 100.000km standen, har hørt det er flere ting som bør byttes ved 100k, regreim er en av de jeg frykter :p

 

Det er ikke min første bil, men det er en 2002 modell og ligger ute til 40.000,-

 

Vil gjerne ha litt tips slik at jeg kan bestemme meg! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt avhenger av bruk og vedlikehold.

 

Om den er herjet mye med på umåkte parkeringsplasser, kjørt i alle hull i Norges bra veier eller behandlet som ett familiemedlem sier veldig mye om hvordan livet videre til bilen vil være.

 

Jeg ser ikke nødvendigvis problemer med en bil som har gått 100k km.

 

Hvordan type bil er det snakk om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sjekke serviceheftet og verksted regninger, der vil du kunne se hvor godt den er tatt vare på i det minste. Sjekk hva som er byttet også kan du spørre en peugeot forhandler når registerreimen er anbefalt å byttes.

 

Det burde ikke gå mye mer enn 10000km/1år mellom hver service mener jeg.

Lenke til kommentar

Har et lite valg å ta her, det står mellom en 2000 mod, som har bedre farge og 1,4L motor, og en 2002mod med 1,1L motor, men som har gått mindre og koster 8000 mindre, sliter litt med å se at 2000mod er verdt 8000 for større motor, er det kanskje verdt det likevell? synes begge har latterlig små motorer uansett, men de er da ganske så solide biler å kjøre :p Står litt fast, og det ender som oftest med at jeg venter helt til de bilene jeg ser på blir solgt før jeg bestemmer meg >,,>

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd 206, men på polo ville jeg absolutt gått for 1.4 literen. 1.1 (eller 1.2 som du får på polo) er latterlige lite. Samboeren min skulle kjøpe seg polo og sa at hun ikke brydde seg om motorstørrelse, prøvde en 1.2 liter i 500 meter før hun snudde og leverte den tilbake.

Lenke til kommentar
Det verste jeg vet er å finne en bil jeg liker, også har den ikke historikk på når viktige ting som registerreim er byttet.

 

Selv om anbefalt bytte av registerreim er på 100k så kan du gjerne kjøre til 200k før den ryker. Så dette er en kalkulert risiko. Kjøper du en 11 år gammel bil til 40000,- så bør du vurdere om du i det hele tatt vil skifte reimen eller å kjøre videre. Du går antageligvis ikke personlig konkurs om den skulle ryke etter et par år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...