Gå til innhold

Sykle til jobb. Sykkeltips?


lilje89

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Min erfaring med ungene og barnesykkelen er at den rett og slett ikke var noe god å sykle på. Tror jeg heller ville kjøpt en brukt DBS / Diamant / Merida f.eks. enn en ny på Biltema faktisk. Har hatt min skjerv med billigsykler og ingen kommer i nærheten av de tre siste jeg har hatt, en DBS Kilimanjaro, GT Agressor og GT Avalance. Alle tre kostet 4-4500,- selv om DBS'en ble kjøpt 15 år før de andre to. :) Hadde en Merida til ca. 3000,- (bysykkel-type) også, men den passet ikke helt til mine behov så jeg solgte den igjen.

Nå er jo en sykkel til 4000-4500 å anse som en billigsykkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo en sykkel til 4000-4500 å anse som en billigsykkel.

Ikke i min verden. Det er ingen dyr sykkel, men en i mellomklassen for menigmann. Nå snakker vi ikke om "sykkelfantaster" som ikke kunne tenke seg å ta i noe som koster under femsifret altså (eller menn i 40-årskrisa), men den vanlige mannen og kvinnen i gata.

 

Den Biltemasykkelen er en billigsykkel og sykler til max. 2000,- har jeg fått nok av, ikke er de gode å sykle på og ikke er de holdbare heller (min personlige erfaring i alle fall). Legg i det dobbelte så har man en sykkel som er god og sykle på og som holder lenge med litt stell. Er ikke sykkelen god å sykle på så gir det ingen sykkelglede og man slutter fort å sykle igjen også. Så jeg ville heller gått for en brukt kvalitetssykkel av et kjent merke fremfor en ny fra Biltema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...