Gå til innhold

passer dette skjermkortet?


xtyfoonx

Anbefalte innlegg

Hei har funnet ut hvilket skjermkort jeg skal ha men usikker på kabinett så mitt spørsmål er passer dette kortet i dette kabinettet?

 

http://www.dustinhome.no/product/5010552522/antec-miditower-nine-hundred-two-v3-atx-black/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

og skjermkoretet : http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/

 

passerr det eller blir det for lite? har dere noen andre kabinett å anbefale til en person som går på lan av og til men ikke for ofte kanskje 3-7 ganger i året? har lyst at det skal være et tøft kabinett. men ikke fractal design R4

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://store.antec.com/Product/enclosure-gear_for_gamers/nine-hundred-two/0-761345-15920-3.aspx

 

Maximum video card size: 16"/406mm

(Note: some video cards may block access to the adjacent

hard drive bay)

 

Jeg hadde aldri valgt et Antec-kabinett i dag, Cooler Master har langt bedre alternativer med Scout-serien og Corsair har langt bedre designede kabinett generelt sett.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
http://store.antec.com/Product/enclosure-gear_for_gamers/nine-hundred-two/0-761345-15920-3.aspx Maximum video card size: 16"/406mm (Note: some video cards may block access to the adjacent hard drive bay) Jeg hadde aldri valgt et Antec-kabinett i dag, Cooler Master har langt bedre alternativer med Scout-serien og Corsair har langt bedre designede kabinett generelt sett.
hvilke big tower anbefaler du til rundt 1000? men er kanskje sant at jeg bør ta storm trooper? eller corsair carbide?

 

Jeg har falt for Cooler Master det siste året. Både når det gjelder kabinett og tastatur. Bra kvalitet, komfort og rimelige priser kombinert med pent utseende. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649659 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761192

 

har sett en del på det kabinettet ja. men bestiller det nok ikke fra komplett. det er 300 kroner biligere på netonet og gratis frakt :)

Lenke til kommentar

Fulltower svarer seg når du skal kjøre tre skjermkort og/eller vannkjøling, hvis ikke holder du deg til midtower. Å kjøpe et middelmådig fulltower som CM Storm Trooper eller HAF X er ren idioti når du kan få et knallbra midtower som Raven 03 eller C70. Det blir som å kjøpe en pickup når du kunne klart deg med en sedan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fulltower svarer seg når du skal kjøre tre skjermkort og/eller vannkjøling, hvis ikke holder du deg til midtower. Å kjøpe et middelmådig fulltower som CM Storm Trooper eller HAF X er ren idioti når du kan få et knallbra midtower som Raven 03 eller C70. Det blir som å kjøpe en pickup når du kunne klart deg med en sedan.
ah okei da. c70 ser rimelig bra ut men er dette noe bra? ingen som har anbefalinger omd et eller noe men specsa ser glimrende ut : http://cdon.no/elektronikk/aerocool_xpredator_x3_tower_no_psu_white_atx-21338205

 

 

EDIT: så det rave 03 men det står fulltower??? http://www.dustinhome.no/product/5010603290/silverstone-fulltower-raven-rv03-tower-eatx-black/#intcmp=searchProvider_AutoComplete

Endret av xtyfoonx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fulltower svarer seg når du skal kjøre tre skjermkort og/eller vannkjøling, hvis ikke holder du deg til midtower. Å kjøpe et middelmådig fulltower som CM Storm Trooper eller HAF X er ren idioti når du kan få et knallbra midtower som Raven 03 eller C70. Det blir som å kjøpe en pickup når du kunne klart deg med en sedan.

 

Feil.

Mange velger fulltower nettopp fordi det gir bedre luftgjennomstrømming, er enklere å holde på med og det har flere oppgraderingsmuligheter. Man trenger ikke en monster-PC for å dra nytte av et fulltower.

 

CM Storm Trooper er så absolutt ikke middelmådig. Hvor har du det fra?

http://www.hardware.no/artikler/cooler-master-storm-trooper/108378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Feil. Mange velger fulltower nettopp fordi det gir bedre luftgjennomstrømming, er enklere å holde på med og det har flere oppgraderingsmuligheter. Man trenger ikke en monster-PC for å dra nytte av et fulltower. CM Storm Trooper er så absolutt ikke middelmådig. Hvor har du det fra? http://www.hardware.no/artikler/cooler-master-storm-trooper/108378

 

Tvert imot, i eit fulltower er det betydelig meir luft som må flyttes for å kjole innmaten. Eit lite kabinett er enklere/krevere ferre vifter å luftkjole enn eit stort eit. Store kabinett er som arni90 sei beregna for meir avanserte losninger. Med mindre innmat blir det naturlig nok mindre kabelrot også.

Endret av HValder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raven 03 er et stort midtower. XPredator vet jeg ingenting om, og jeg finner ingen test på nettet, det er mye som ser bra ut med tanke på layout og funksjonalitet, men byggekvaliteten er en veldig stor ukjent.
tror du raven passer med builden min?? og den tar kort som gigabyte radeon 7970?
Lenke til kommentar
Tvert imot, i eit fulltower er det betydelig meir luft som må flyttes for å kjole innmaten. Eit lite kabinett er enklere/krevere ferre vifter å luftkjole enn eit stort eit. Store kabinett er som arni90 sei beregna for meir avanserte losninger. Med svakare innmat blir det naturlig nok mindre kabelrot også.

 

Så klart, om man skal ha en minimalistisk kontor-PC uten de mer plasskrevende komponentene vil det lønne seg med mindre tower.

Husk bare at OP skal ha gamer-PC.

Lenke til kommentar
Raven 03 er et stort midtower. XPredator vet jeg ingenting om, og jeg finner ingen test på nettet, det er mye som ser bra ut med tanke på layout og funksjonalitet, men byggekvaliteten er en veldig stor ukjent.
er det slik at raven har strøforsyning i "taket" og vifter u bunnen??
Lenke til kommentar

Feil.

Mange velger fulltower nettopp fordi det gir bedre luftgjennomstrømming, er enklere å holde på med og det har flere oppgraderingsmuligheter. Man trenger ikke en monster-PC for å dra nytte av et fulltower.

 

CM Storm Trooper er så absolutt ikke middelmådig. Hvor har du det fra?

http://www.hardware....-trooper/108378

Et fulltower kan ha like god kjøling som et midtower, hvis viftene er plassert riktig og man kompenserer med ekstra vifter, da blir det riktignok mer støy også.

Enklere å holde på med gjelder kun når du begynner med SLI/CFX-oppsett.

Man trenger definitivt en monster-PC for å dra nytte av et fulltower jo, H100i har ingenting å gjøre i et fulltower og de som tror noe annet er amatører.

 

CM Storm Trooper har dårlig med radiatorplass, latterlig dårlig plass til å være et "fulltower," og dårlige HDD-fester. Det er en fornærmelse å plassere det i samme bås som 900D, Temjin 07, Temjin 11, Caselabs, og lignende.

 

Så klart, om man skal ha en minimalistisk kontor-PC uten de mer plasskrevende komponentene vil det lønne seg med mindre tower.

Husk bare at OP skal ha gamer-PC.

Om du har plasskrevende komponenter er et CM Storm Trooper for lite, det er større enn C70 til tross for samme praktiske interne plass og bærehåndtak, det har ikke nok HDD-bur til å konkurrere mot Define XL, 900D, eller Cosmos 2 og festemulighetene for vifter kommer ikke i nærheten av Switch 810 eller Phantom 820.

 

tror du raven passer med builden min?? og den tar kort som gigabyte radeon 7970?

Raven passer selvfølgelig builden din, men det kan være noe merkelig å bygge i ettersom hovedkortet er vridd 90°

 

er det slik at raven har strøforsyning i "taket" og vifter u bunnen??

Raven 03 har strømforsyningen liggende under 5.25"-hullene, viftene er i bunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Et fulltower kan ha like god kjøling som et midtower, hvis viftene er plassert riktig og man kompenserer med ekstra vifter, da blir det riktignok mer støy også. Enklere å holde på med gjelder kun når du begynner med SLI/CFX-oppsett. Man trenger definitivt en monster-PC for å dra nytte av et fulltower jo, H100i har ingenting å gjøre i et fulltower og de som tror noe annet er amatører. CM Storm Trooper har dårlig med radiatorplass, latterlig dårlig plass til å være et "fulltower," og dårlige HDD-fester. Det er en fornærmelse å plassere det i samme bås som 900D, Temjin 07, Temjin 11, Caselabs, og lignende. Om du har plasskrevende komponenter er et CM Storm Trooper for lite, det er større enn C70 til tross for samme praktiske interne plass og bærehåndtak, det har ikke nok HDD-bur til å konkurrere mot Define XL, 900D, eller Cosmos 2 og festemulighetene for vifter kommer ikke i nærheten av Switch 810 eller Phantom 820. Raven passer selvfølgelig builden din, men det kan være noe merkelig å bygge i ettersom hovedkortet er vridd 90° Raven 03 har strømforsyningen liggende under 5.25"-hullene, viftene er i bunn.
ville du anbefalt raven 03 som det første kabinettet jeg bygger i? jeg må inrømme det er et av de feteste kabinetta og du ser det er kvalitet men er det lett å bygge i som først gang jeg bygger selv??
Lenke til kommentar
ville du anbefalt raven 03 som det første kabinettet jeg bygger i? jeg må inrømme det er et av de feteste kabinetta og du ser det er kvalitet men er det lett å bygge i som først gang jeg bygger selv??

Raven 03 er ikke spesielt komplisert å bygge i, mer uvant for de som har bygget før ;)

 

Sist jeg bygde i et Raven 03 var det litt trangt rundt CPU og litt liten plass for PSU-kabler, men ellers var det et knallbra kabinett å bygge i.

Lenke til kommentar
Raven 03 er ikke spesielt komplisert å bygge i, mer uvant for de som har bygget før ;) Sist jeg bygde i et Raven 03 var det litt trangt rundt CPU og litt liten plass for PSU-kabler, men ellers var det et knallbra kabinett å bygge i.
er det et du vill anbefale som starter kabinett med min build og første gang jeg bygger??
Lenke til kommentar

Tvert imot, i eit fulltower er det betydelig meir luft som må flyttes for å kjole innmaten. Eit lite kabinett er enklere/krevere ferre vifter å luftkjole enn eit stort eit. Store kabinett er som arni90 sei beregna for meir avanserte losninger. Med mindre innmat blir det naturlig nok mindre kabelrot også.

 

er nok pinng som har rett her du...åssen kan du påstå det du sier ? måtte le litt. jeg merket stoor forskjell når jeg gikk fra midi til fulltower, alt ble mye kjøligere og enklere å holde på med.

er jo smak og behag, men jeg skjønnner ikke lenger at folk orker små kasser, er trangt og herk å jobbe med når man skal oppgradere osv. + at som sagt så gir fulltower bedre kjøling.

Lenke til kommentar

hvis jeg går for Raven R3 bør jeg kjøpe ekstra vifter? og hvis jeg går for c70 bør jeg kjøpe flere vifter??

Raven 03 trenger ikke ekstra vifter.

C70 kan med fordel få en ekstra vifte i taket.

er nok pinng som har rett her du...åssen kan du påstå det du sier ? måtte le litt. jeg merket stoor forskjell når jeg gikk fra midi til fulltower, alt ble mye kjøligere og enklere å holde på med.

er jo smak og behag, men jeg skjønnner ikke lenger at folk orker små kasser, er trangt og herk å jobbe med når man skal oppgradere osv. + at som sagt så gir fulltower bedre kjøling.

Elendig midtower til bra fulltower kalles dette.

De eneste fulltowerene jeg har prøvd som har hatt akseptabel kjøling har vært Temjin 11, Switch 810, HAF X (lol "fulltower,") og Phantom (lol "fulltower.") De har fortsatt ikke hatt noe å stille opp med mot kabinetter som Raven 02 og 03, FD Arc Midi, 400R, 500R, C70, og Tempest EVO.

 

Det morsomme er at såkalte fulltowere som HAF X og Phantom har mindre plass å jobbe med enn større midtowere som C70 og Raven 02, rett og slett fordi de er designet dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...