Gå til innhold

James Cameron vil lage bedre brillefri 3D


Anbefalte innlegg

Spar meg for stråmannsargumentasjonen din, ingen har sagt at det er "brutalt" eller at det bør forbys. Men det er heller ikke riktig med "så enkelt er det" som du kom med først. Og hvorfor er det egoistisk? Er det noe mindre egoistisk å foretrekke at ressurser og tid brukes på 3D når mange ikke liker 3D? Hva med å ønske seg mere actionfilmer og færre romkoms på kino, er det egoistisk fordi det finnes folk som liker romkoms? Er det egoistisk å ønske seg mindre Justin Bieber på radio fordi det finnes folk som liker han?

 

Hvor hårsår skal man egentlig være når man synes det er egoistisk at folk ønsker seg at kulturlivet dreier seg i en annen retning?

 

AtW

 

Kulturlivet skal ikke dreie seg i noen rettning, det skal heller utvide seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blindspor? De er jo på riktig vei, 3D blir jo stadig bedre.

Det er vel ikke godt nok for folk flest enda, men betyr det at man bare skal gi opp?

 

Det betyr at man bør gi opp denne måten å vise 3D, som sannsynligvis er svært lite nyttig for noen form for "ekte 3D" i framtiden. Og hvordan blir 3D "stadig bedre"? Polariserte briller i kinoen er på omtrent samme nivå som for mange tiår siden.

 

 

AtW

 

Kulturlivet skal ikke dreie seg i noen rettning, det skal heller utvide seg.

 

ingenting kan vokse uendelig, og kan det ikke det, så må noe prioriteres mye og noe mindre, sånn er livet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og hvordan blir 3D "stadig bedre"? Polariserte briller i kinoen er på omtrent samme nivå som for mange tiår siden.

 

 

AtW

 

 

Kino har stått stille en stund ja, men på hjemmeunderholdningsfronten så utvikles det både brilleløs teknologi, og spennede alternativer slik som tidligere nevnte Oculus Rift (som såklart er en nisje, men fortsatt et meget spennende konsept)

 

Jeg regner med kinoene følger etter når det kommer en teknologi som radikalt forbedrer dagens.

Lenke til kommentar

ingenting kan vokse uendelig, og kan det ikke det, så må noe prioriteres mye og noe mindre, sånn er livet.

 

AtW

 

Når ting skal falle fra så er det fordi ingen vil bruke energi på det lengre, ikke fordi noen mener det er meningsløst, ingen annen en Dolby kan diktere hva Dolby skal bruke tid på. jeg er ikke akkurat religiøs selv, men lar da vitterlig folk gå i kirka selv om jeg mener det er bortkastet tid...

Lenke til kommentar

Når ting skal falle fra så er det fordi ingen vil bruke energi på det lengre, ikke fordi noen mener det er meningsløst, ingen annen en Dolby kan diktere hva Dolby skal bruke tid på. jeg er ikke akkurat religiøs selv, men lar da vitterlig folk gå i kirka selv om jeg mener det er bortkastet tid...

 

Det er latterlig å framstille dette som mangel på respekt for at andre kan ha ett annet syn eller at jeg sitter her som en eneveldene diktator og tror jeg bestemmer over hele verden. Akkurat som jeg lar folk gå i kirka, jeg lar folk delta i paradise hotel, jeg lar kidsa høre på justing beaber, så mener jeg like fullt at verden kunne vært bedre med fokus på ett mere fornuftig sted enn nevnte ting.

 

AtW

 

Kino har stått stille en stund ja, men på hjemmeunderholdningsfronten så utvikles det både brilleløs teknologi, og spennede alternativer slik som tidligere nevnte Oculus Rift (som såklart er en nisje, men fortsatt et meget spennende konsept)

 

Jeg regner med kinoene følger etter når det kommer en teknologi som radikalt forbedrer dagens.

 

Det er bare at ting som occulus rift fungerer helt annerledes, og har svært liten nytteverdig av forskning på 3D-teknologien i kinoer eller på TVer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er latterlig å framstille dette som mangel på respekt for at andre kan ha ett annet syn eller at jeg sitter her som en eneveldene diktator og tror jeg bestemmer over hele verden. Akkurat som jeg lar folk gå i kirka, jeg lar folk delta i paradise hotel, jeg lar kidsa høre på justing beaber, så mener jeg like fullt at verden kunne vært bedre med fokus på ett mere fornuftig sted enn nevnte ting. AtW Det er bare at ting som occulus rift fungerer helt annerledes, og har svært liten nytteverdig av forskning på 3D-teknologien i kinoer eller på TVer. AtW

Men det er, når alt kommer til alt, ikke opp til deg å bestemme dette :) At du ikke liker/ser poenget med 3D og mener ressursene kan brukes bedre et annet sted er et helt legitimt synspunkt det, men det endrer neppe James Cameron's oppfatning :p

Lenke til kommentar
Men det er, når alt kommer til alt, ikke opp til deg å bestemme dette :) At du ikke liker/ser poenget med 3D og mener ressursene kan brukes bedre et annet sted er et helt legitimt synspunkt det, men det endrer neppe James Cameron's oppfatning :p

 

Takk for den selvfølgelig observasjonen at jeg ikke er en slags gud som kan styre andres tanker og handlinger. Du er ikke den første i tråden som insisterer på å påpeke dette, jeg bare skjønner ikke hvorfor folk tror den slags selvfølgeligheter er interessant informasjon.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...