Gå til innhold

[Løst] Hvordan er det på Anker Studentbolig ?


Korka

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal snart flytte til Oslo, leiter etter hybel. Har søkt hos Anker studentbolig, på Wilses Gate og Storgata.

 

Fikk hybel på Storgata idag, i hus 5. Ikke vet jeg hvor det er hen.

 

Søkte på Anker Studentbolig igår og fikk fram en tråd fra Freakforum, der folk klagde på utlendinger, dealere, narkotika, drap, kakkerlakker, tynne vegger, bråkete, raning, osv.

 

Er det virkelig så ille?

 

Ser for meg at det er litt bedre på Wilses Gate enn Storgata isåfall.

 

Om denne tråden er i feil kategori, så får moderator flytte den.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anker er midt i dritten, fullt av knark og langing.

Det ligger rett ved broa over akerselva, rett ved legevakta, dette har vært et av stedene med høyest narkoomsetning i årevis.

Jeg har selv blitt ranet av fem hyggelige mørkinger på denne broa midt på lyse dagen, klokka 15.30 på en mandag, da jeg var på vei fra Grünerløkka og over til sentrum antok jeg det var trygt å gå. Det var det altså ikke.

 

Jeg vil foreslå til deg at du heller slår deg ned et annet sted, jeg har i alle fall ikke lyst å oppholde meg i det området med mindre det er med låste dører i bil, eller utelukkende for å besøke legevakta i en akutt nødssituasjon.

Lenke til kommentar

Da jeg var på besøk i en av leilighetene der (riktignok for flere år siden) var det piss og oppkast i trappeoppgangen samt diaré i heisen. På den andre hånden virket den ekstreeemt lille leiligheten med kombinert kjøkken, gang, stue og soverom mye bedre enn den ville ha vært uten opplevelsen ved inngangen.

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe om Wilses gate eller i Storgata dessverre, men kan slenge meg på hylekoret angående Anker. Søppelhybler i et søppelområde! Mengder av sosiale problemer, mye vold, generelt nedslitte og skitne hybler og en brannalarm som går omtrent hver natt.

Lenke til kommentar

Anker studentbolig er ikke spesielt bra. Men området er ikke så ille som folk skal ha det til. Bodde 2 år nederst på Løkka(over Sats for de som vet hvor det er) og jeg gikk over nevnte bro flere ganger både på dagtid og nattetid uten noen som helst problemer. Området generelt er egentlig veldig hyggelig, med mye uteliv og denslags.

 

Men ville styrt unna Anker som bosted :)

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Anker studentbolig er ikke spesielt bra. Men området er ikke så ille som folk skal ha det til. Bodde 2 år nederst på Løkka(over Sats for de som vet hvor det er) og jeg gikk over nevnte bro flere ganger både på dagtid og nattetid uten noen som helst problemer. Området generelt er egentlig veldig hyggelig, med mye uteliv og denslags.

 

Men ville styrt unna Anker som bosted :)

 

Okei takker for svar :) Søkte igår og fikk allerede tilbud i Storgata idag. Men takker nok nei. Hadde vært greit i bodd i Wilses Gate dog. Lurer på om det er det samme der også.

Lenke til kommentar

Hei.

(...)

Søkte på Anker Studentbolig igår og fikk fram en tråd fra Freakforum, der folk klagde på utlendinger, dealere, narkotika, drap, kakkerlakker, tynne vegger, bråkete, raning, osv.

 

Er det virkelig så ille?

Kort sagt, nei. Har selv bodd på Anker i en periode på snart 9 måneder.

 

Det er en del dealere her (ikke inni selve studentbyen/mellom byggingene, men utenfor (Storgata)), men de er ikke plagsomme. Har selv en ganske fin nyoppusset leilighet, ingen kakkerlakker, ikke bråk i gangen og har aldri blitt ranet (selv natt til lørdag, søndag i beruset tilstand, aldri noe problem). Det har vært ett drap på Anker, men såvidt jeg vet var dette for mange år siden, og skjedde inne i en leilighet. Noe personlig som kunne skjedd hvor som helst.

 

Skal flytte etter sommeren, men mitt syn på denne studentbyen ikke så ille som alle skal ha det til. Ikke det beste stedet å bo, så klart, men jeg tror stedet har fått et litt overdrevet negativt rykte.

 

Og denne brannalarmen som mange klager over, har kun gått 2-3 ganger for min del.

Endret av CypheroN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, her var det mildt sagt mye hykleri og udatert kunnskap. Har bodd på Anker det siste året nå, i den største leiligheten man får alene. (25 kvadrat, 6500 i måneden.) Anker ligger rett i smørøye ja, sånn er det bare. I storgata kan du fort føle deg alene som hvit, og når du vandrer i område her på en lørdags aften blir du selvfølgelig hvisket til av en og annen,helt ufarlige mørkhudet som vil selge deg litt grønt. Når det kommer til leilighetene er de helt greie, har vært mye oppussing her de siste årene. Den billigste varianten til 5500 er liten ja, men inkludert strøm, varmt-vann, internett og tv kanaler. Ganske billig for noe som ligger så sentralt. Hvis du er heldig kan du få en fantastisk utsikt over store deler av byen også. Spy og oppkast og diverse er det lite av i gangene, men det er klart at det kan være litt en søndags morgen, bor tross alt flere tusen mennesker her. Brannalarmen går svært sjeldent lengre. Ellers så er ikke område her så ille som mange skal ha det til, ser ikke så veldig fint ut, men det funker liksom. Man blir ikke ranet på vei til universitet midt på dagen. Jeg har selv vandret hjem helt black out dritings mange ganger uten problemer, har sikkert vært veldig heldig i enkelte tilfeller, men hold deg til hovedgatene så går det som regel greit.

 

 

Mye av det som folk skriver om stede på nett er fra flere år siden, også har vel stedet bare fått et dårlig rykte på seg. Ikke det fineste stedet i Oslo, men funker helt klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bodd i storgata, like ved anker. En kompis av meg har bodd på anker.

 

Dette hadde vært førstevalget mitt om jeg skulle inn på en studentby. Ligger veldig sentralt. Er vell det studenthjemmet som er nærmest sentrum. Kjenner meg heller ikke igjen i dette med kriminalitet. Er mange hasjselgere langs elva, men det er bare å unngå de, så plager de deg ikke. Har gått MYE rundt i dette område midt på natta, og jeg har aldri sett bråk. Bodde som sagt i storgata i flere år.

 

På den annen side, så er ikke anker sånn veldig fint innvendig. Kompisen min bodde på et lite rom, som kunne trengt en oppussing. Har vært på andre studentbyer som er nyere, og ser finere ut. Slikt bryr ikke jeg meg særlig om, men kanskje du gjør det. Så det kommer ann på hvor du vil bo, egentlig. Nærme sentrum, for en fet vorsh/nach-leilighet, eller nærme skolen for lettere transport til og fra.

 

Det at dette området er farlig, slik som noen antyder, er en sterk overvurdering. Vil faktisk påstå at det ikke finnes noen steder i hele Oslo som er direkte farlig. Jeg går hvor jeg vil, når jeg vil, uten å engang tenke på sjansen for å bli ranet/overfalt. Oslo er en veldig trygg by.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd noe negativt i Oslo sentrum, men sentrum er sentrum. Det vil alltid være litt bråk og høyere risiko for at noe skjer. Om du liker det litt roligere ville jeg anbefalt å søke overgang til Ullevål/Sogn eller Pilestredet. Bjølsen og St.Hanshaugen er også bra.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Takker for svar. Er ikke akkurat party-menneske lengre, og skal jobbe som lærling i oslo. Så må nok stå opp i 6 tia om morgenen.

 

Ser det er mange forskjellige meninger om Storgata. Hvordan er det spesifikt i hus nr. 5 der? Er det ut mot gata eller, hvor er det sånn ca.

 

Har også lagt inn søknad i Wilses Gate, som er da ganske nærme Pilestredet (?), hvor bestekompisen min bor. Hvordan er det der? Han kjørte nettopp forbi og sa det så ganske OK ut.

Lenke til kommentar

Jeg har bodd rett over gaten for pilestredet studentby. Veldig rolig sted, da det ligger litt lengere fra sentrum. Men ikke så langt at de ikke er mulig å ta bena fatt etter at trikk og buss slutter å gå. Har aldri vært inne i studentbygget, så veit ikke hvordan det ser ut der. Tar deg 5 minutter med rask gange å komme deg til T-banen, som bruker 5 minutter opp til UiO. Eller så har du trikk rett utenfor døren, men den bruker noe lengere tid.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Ser det er mange forskjellige meninger om Storgata. Hvordan er det spesifikt i hus nr. 5 der? Er det ut mot gata eller, hvor er det sånn ca.

Alle husene har inngangen på innsiden, og ikke ut mot gata.

 

Husker jeg ikke helt feil, er vel hus 5 det som ligger nærmest Joker også (liten dyr matbutikk, men har oppe til 01.00). lolz

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...