Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Joda, den klarer mere enn 4.5. Spørsmålet er hvor mye volt som må til. Det finnes mange forskjellige typer kjølepasta. Arctic Silver 5 bruker jeg selv, og er meget fornøyd med den. Og nei, du merker nok ingen forskjell på stock/overklokk enda. Kanskje med tanke på spill som kommer om 1-2 år???!!

 

Hvor mye volt bruker du for 4.5 ghz? Jeg kjører det stabilt på 1.250.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa dette i ca 10 min på prime.

 

Endret ikke på Volt likevel. Rart FC3 kræsja under disse parameterne i sta..??

 

10 min i Prime sier ikke så veldig mye. Litt spent på hvilken temp du får etter en halv time, når 8K testen har gjort sitt. Kjørte selv Prime i 18 timer, og hadde lavere start temp enn det du viser til her, (3570k). Regner med det er blend testen du kjører her? For å bestå i Prime måtte jeg opp i 1.3v og høy temp (93 max) ved 4.5Ghz, 45x100. Med Noctua D14, for å si det helt ærlig klør det i fingrene etter bedre kjølings alternativ, men..

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mere er at mitt "stack" under ikke endrer seg når jeg gjør endringer i kontrollpanelet.

 

Skulle sett slikt ut:

i7 3770k@4,5*Asus GTX670 SLI*P8Z77-V PRO*CM690 II Advanced*Intel High Perfomance Vannkjøling*16GB DDR3 HyperX*Corsair 750W*Intel SSD 330 180GB*Asus VG278*Win7

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Vanligvis påpeker jeg at folk er overdrevent forsiktige hva temperaturer angår, men du er jo det komplett motsatte. Min timmelfingerregel er makstemp på 80C med Prime95, og det er ansett som relativt uforsiktig av de fleste.

 

Vel, skal få endret på parameterne for at CPU skal holde seg under 80C.

Lenke til kommentar

Etter ca 30 min med FC3

 

Ser at temp er for høye, spørs om ikke jeg må ned med både Hz og Volten..?

 

Jeg ville ikke brukt Asusprogrammet for overklokk. Gjør det i bios, manuelt. Temperaturen i det programmet kan også vise noen grader for mye. Gjorde værtfall det her.

 

Edit:

 

Eller var det "Autotune" jeg leste et sted at man absolutt ikke skulle bruke?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt Asusprogrammet for overklokk. Gjør det i bios, manuelt. Temperaturen i det programmet kan også vise noen grader for mye. Gjorde værtfall det her.

 

Edit:

 

Eller var det "Autotune" jeg leste et sted at man absolutt ikke skulle bruke?

 

Har prøvd å OC i Bios noen ganger tildigere etter tips fra dere her inne og snutter fra youtube, men får dette bare IKKE til i bios. Fått bare problemer med dette. Derfor gikk jeg for den lette måten.

 

....selv om dere erfarne brukerne her inne anbefaler meg å gjøre det i Bios...!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...