Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har prøvd å OC i Bios noen ganger tildigere etter tips fra dere her inne og snutter fra youtube, men får dette bare IKKE til i bios. Fått bare problemer med dette. Derfor gikk jeg for den lette måten.

 

....selv om dere erfarne brukerne her inne anbefaler meg å gjøre det i Bios...!!

 

Har du gitt opp det altså?! Øvelse gjør mester og feiling gir læring! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke oc med bclk da den styrer andre ting på hk å KAN føre til ustabil oc og forkortet levetid på kort.

 

BCLK rører jeg ikke, kun CPU Voltage og CPU Ratio. I cpu ratio har jeg noe som heter "group tuning"

bør jeg huke av for denne? Tune alle core`s eller bare èn?

Lenke til kommentar

Har du gitt opp det altså?! Øvelse gjør mester og feiling gir læring! :dribble:

 

Du har ikke det samme HK som jeg har. Er forskjellige innstillinger på forskjellige HK.

Jeg fulgte anvisningen fra en annen her inne som har det samme HK, men funka ikke for meg.

 

Har vel ikke gitt opp men gidder ikke pese så mye om det foreløpig, eller inntil jeg får en nøyaktig beskrivelse om hvordan det skal gjøres.

Foreløpig skal jeg bare ha maskinen til å virke.

Lenke til kommentar

Du har ikke det samme HK som jeg har. Er forskjellige innstillinger på forskjellige HK.

Jeg fulgte anvisningen fra en annen her inne som har det samme HK, men funka ikke for meg.

 

Har vel ikke gitt opp men gidder ikke pese så mye om det foreløpig, eller inntil jeg får en nøyaktig beskrivelse om hvordan det skal gjøres.

Foreløpig skal jeg bare ha maskinen til å virke.

 

Neida, men jeg HADDE samme hk som det for inntil 1 uke siden og har hatt det i ett år og overklokket i bios så tro meg, jeg vet. :p Det var ikke ment som negativ kritikk. :)

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Neida, men jeg HADDE samme hk som det for inntil 1 uke siden og har hatt det i ett år og overklokket i bios så tro meg, jeg vet. :p Det var ikke ment som negativ kritikk. :)

 

Tok det ikke som negativ kritikk, bare svarte på din kommentar. Mulig det også var deg jeg fikk denne anvisningen fra. Tviler ikke på at du fikk det til men når jeg prøvde så ble det masse plunder, ville ikke starte, bare restarta flere ganger, blåskjerm mm.

 

Setter pris på at du kommenterer. :)

 

Venter på installerering av JC2 nå så derfor måtte logge på å svare deg. :)

Lenke til kommentar

Tok det ikke som negativ kritikk, bare svarte på din kommentar. Mulig det også var deg jeg fikk denne anvisningen fra. Tviler ikke på at du fikk det til men når jeg prøvde så ble det masse plunder, ville ikke starte, bare restarta flere ganger, blåskjerm mm.

 

Setter pris på at du kommenterer. :)

 

Venter på installerering av JC2 nå så derfor måtte logge på å svare deg. :)

 

har samme hovedkort, og samme prossesor, bare at eg har Corsair h100 kjøler. brukte asus sin egen"autotune" -og da "extreme" varainten, fikk prossessoren til 4690 mhz- under bf3- alt på ultra,maxa - 55-65 grader etter 3 timer :hmm:

 

har samme hovedkort, og samme prossesor, bare at eg har Corsair h100 kjøler. brukte asus sin egen"autotune" -og da "extreme" varainten, fikk prossessoren til 4690 mhz- under bf3- alt på ultra,maxa - 55-65 grader etter 3 timer :hmm:

hehe og samme kabinett xD
Lenke til kommentar

Dog ikke samme HK.... Og noe høye temperaturer. 1.5 t i Prime95.

Merkelig at den står på 1.270v i cpu-z. Har satt den på 1.3 v i bios.

 

Hvorfor bruker du den eldre prime95 og ikke den nyere versjonen? Ser mange bruke den versjonen av Prime95. Kjører jeg den selv får jeg max temp på 80c, på den nyeste er det 93c.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Mulig det er vannkjøleren min som er begrensningen her(se mine specs)

 

Fulgte

snutten fra youtube, men fikk blåskjerm.

 

Fikk du blåskjerm etter x antall minutter i et spill/program.?

Hva var temp i tilfelle? (Om den krasjer FØR den når en for

høy temperatur, er det ikke kjølinga som er problemet).

 

Satte du volt til 1,27-1,28v som det ble vist i videoen.?

Husk at din cpu kanskje trenger MYE mer for i det hele

tatt starte opp stabilt.

 

På min 2500k måtte jeg fikle mye mer med innstillinger for å

komme høyere enn 4,5Ghz. Dette er veldig individuelt.

Lenke til kommentar

Fikk du blåskjerm etter x antall minutter i et spill/program.?

Hva var temp i tilfelle? (Om den krasjer FØR den når en for

høy temperatur, er det ikke kjølinga som er problemet).

 

Satte du volt til 1,27-1,28v som det ble vist i videoen.?

Husk at din cpu kanskje trenger MYE mer for i det hele

tatt starte opp stabilt.

 

På min 2500k måtte jeg fikle mye mer med innstillinger for å

komme høyere enn 4,5Ghz. Dette er veldig individuelt.

 

Fikk ikke engang startet windows.

Lenke til kommentar

For det første så bruker han XMP profil til sine minnebrikker og klokker CPU i videoen men jeg antar at han først klokket kun CPU til 4,7GHz før han testet XMP-profilen.

Har du testet dine minnebrikker på 1600MHz med rett timings uten å klokke CPU? (regner med at du ikke prøver deg på 2133MHz:p)

Lenke til kommentar

Alltid dumt å klokke både minne og CPU samtidig siden du ikke da vet hva som er årsaken til at du får BSOD eller ikke kommer inn i Windows.

 

Her ser du eksempler på hvor forskjellig CPU'er og forskjellig HK kan være.

 

2 stk "like" 3770K dvs. samme batch og serienr.

 

c21i.jpg

c31v.jpg

 

Legg merke til hvor forskjellig CPU PLL jeg har på de, den på Gigabyte HK var vanskelig å få stabil over 4,6 GHz mens den på MVE gikk lett opp på 4,9 GHz. Begge disse maskinene har custom vannkjøling med 360x60mm radiator og Scythe GT 1800 rpm vifter, så godt med overhead på kjølingen.

 

På Gigabyte maskinen kjører jeg med VDropp mens på MVE riggen kjører jeg i praksis uten da LLC står på High.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...