I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Heisann har 3 stk HDD i min gamer . 1 OCZ Agility 3 , 120 GB SSD med OS samt 2 spill. 1 WD 2 TB Green HDD for lagring av filmer musikk osv 1 WD 1 TB BLACK DESKTOP HDD for programmer å andre spill. Problemet mitt er at uansett hvilken porter jeg kobler dem i så detter 1 av dem ut veldig ofte . Aldri SSD'en , den krangler aldri. Men av de 2 andre HDD så detter 1 av dem ut jevnlig . Jeg spør nå dere , universets eneste håp , kom med deres ideèr til hvordan jeg kan få bukt med dette problemet ?! Ps : HDD'ene er ikke i RAID ! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Hvilket hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 http://www.asus.no/Motherboards/AMD_AM3/M4A785TDV_EVO/ Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 du har prøvd med nyeste bios ? Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Satt å tenkte på det selv mhsalangli , jeg kan ikke si jeg vet om jeg har nyeste BIOS. Hvordan sjekker jeg det i såfall ? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 trykke delete før pcen starter opp, jeg går utifra du har et skjermbilde som det står asus og hovedkortnavn på når du starter pcen, trykk delete der Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Okei , så jeg bare finner ut av hvem versjon som er den nyeste , for deretter å sjekke den versjonen jeg kjører ved å ta turen inn i BIOS ? Du vet ikke tilfeldigvis om en bra guide på hvordan man oppdaterer BIOS ? Har aldri gjort det før Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 med asus er det veldig lett. du laster ned den versjon av bios som er til ditt hovedkort. hold deg unna betaversjoner, de er på teststadiet. pakk ut filen, det skal være en .ROM-fil. legg den på en minnepenn, sett penna i pcen, reboot, gå inn i bios, vil tro du må gå på advanced mode hvis du har et sånt bilde som viser alt generelle info første gang du er i bios, finn fanen "tools". EZ flash er greia for å flashe bios. gå inn der, finn minnepenna, og filen, og svar ja når den spør om du vil flashe bios. MEN om du er veldig usikker på om du tør dette så bør en datakyndig person gjøre det for hvis du gjør feil kan du fucke opp bios og da vil ikke hk'et virke lenger, da er eneste utvei ny bios-rom eller nytt hovedkort. Lykke til Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Flotters Føler jeg er kyndig nok selv , virker nok som en n00b men jeg overrasker stadig Har hatt mange turer i BIOS , har abre aldri oppdatert BIOS selv Takker så meget for hjelpen , prøver dette i kveld å poster resultatet her Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Da har jeg oppdatert BIOS, Men den finner fremdeles bare 2 HDD , til og med i BIOS står det at det bare er " detected " 2 stk. Noen nye ideèr ? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Tja, sjekk strømkabler og eventuelt prøv med andre SATA kabler. Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Det prøvde jeg før jeg søkte deres ekspertise Kjøpte til og med 3 nye SATA kabler , MED lås Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Er det samme HDD som detter ut hver gang? Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 15. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Vel ,etter jeg satte inn den 1 TB WD BLACK DESKTOP HDD'en , å bytta om på kablene så har det abre vært den HDD'en som detter ut ja . Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 15. april 2013 Rapporter Del Skrevet 15. april 2013 Den WD Black-disken, er det en WD1001FALS? Jeg hadde flere slike før, og plutselig begynte en av dem å droppe slik du beskriver - prøvde å skifte kabler og det hjalp noe (viste seg at bunchen med SATA-kabler jeg kjøpte var crap), men siden problemet fortsatte, tok jeg å monterte disken i et eksternt kabinett bare for å prøve om det hjalp over USB, og da viste det seg at den disken var døende når jeg begynte å undersøke den nærmere. Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men det kan være verdt å sjekke om du har et eksternt 3,5" kabinett liggendes. Disse gjør jobben utmerket: CHIEFTEC HDD CABINETT 35S-U3 USB3.0 http://www.dustinhome.no/product/5010469627/chieftec-hdd-cabinett-35s-u3-usb3-0/ Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 16. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591141#info Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 16. april 2013 Rapporter Del Skrevet 16. april 2013 OK, en nyere revisjon altså (bare en fordel), men har du et eksternt kabinett å prøve med? Anbefaler at du prøver det (litt vanskelig å få undersøkt disken hvis den ikke dukker opp i Windows/detter ut hele tiden via SATA). Lenke til kommentar
I'm BATMAN Skrevet 17. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Vil det hjelpe å sette dem i RAID ? RAID 5 f.eks ? Har ikke noe eksternt kabinett , men det må vel kunne ordnes på et eller annet vis Om noen skulle ha noen andre meninger så bare SHOUT OUT ! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Detter HDD ut hele tiden tviler jeg på at det vil hjelpe med RAID. Dessuten må du ha 3 HDD for RAID5, vil funke i RAID1 med 2 HDD'er. Men jeg vil anbefale deg å prøve den kranglete HDD i en annen PC for å se om det samme skjer der. Lenke til kommentar
Unox Skrevet 17. april 2013 Rapporter Del Skrevet 17. april 2013 Har du prøvd å sjekke SMART-informasjonen til harddiskene? Den kan si noe om tilstanden deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå