Gå til innhold

Har Android et ufortjent rykte på seg for å se rotete ut? Se selv!


  

126 stemmer

  1. 1. Hvilket av de tre operativsystemene her under ser mest rotete ut?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke heilt serriøst være så dum, Open-Source?

 

Du har så lite å gjøre på at du bruker dagene dine til å snakke dritt om Apple, og du synker så lavt som dette?

 

Å fylle opp iOS bildet med apps og en rotete bakgrunn, og sammenligner dette med en Android skjerm uten et eneste ikon på skrivebordet. Dette blir en helt falsk sammenligning.

 

Få deg en hobby, gutt. En hobby du kan nyte utendørs eller minst en meter fra PCen.

 

Anbefaler deg å lese første avsnitt en gang til i tråden. Dette innlegget er ikke ment på å rakke ned på iOS, men å få bort tullsnakket om at Android er rotete. Og da har jeg brukt tatt inn iOS for å gi et par eksempler, spesielt siden det er flere fra denne siden som har sagt at android er mindre ryddig. Jeg tror vel at budskapet med tråden begynner å bli spredd, samt forstått, spesielt siden det ikke er noen som har kommet med gode motargument, illustrasjoner etc. Hadde min agenda vært å rakke ned på Apple, så hadde Apple vært i overskriften, og hele første avsnitt ville handlet om de.

Du stemte jo at Android var det mest rotete operativsystemet. Kan du henvise med illustrasjoner for hvorfor, side by side med konkurrentene? Husk å ta Android`s fordeler i en slik betraktning.

 

Du mener det blir feil av meg å fylle opp startskjermen til iOS med ikoner, og ikke Android helt fult opp. Hvis du ser på illustrasjonsbildene, kan du se at det ikke er problem å fylle opp mye mer, samt at det ville sett nesten likt ut. Det er illustrasjonsbilder for å vise at fordelen med Android er at du kan endre størrelsene på ikonene, form, plassering og overlate alt til din personlig smak. Kan og nevne at du kan ha opptil 10 forskjellige finger guesters, som ikke krever noe form for ikon. Du kan og ha ikoner som er usynlig. Det er flere som derfor lager sine egne bakgrunnsbilder, for så å bruke denne funksjonen. Så la deg ikke lure av få ikoner på illustrasjonsbildene her. Når det kommer til det med bakgrunnsbilde... I og med at applikasjonene til iOS tar så stor plass, og dekkes over hele skjermen med 4x4 eller 4x5, da kan du ikke ha et bakgrunnsbilde med mye sprell i, før det ser mindre bra ut. Mao. må du ha et mer ensfarget bilde. Det samme gjelder og Android om du ikke tar deg til bry med å sette opp enheten.

 

Slike personkarakteristikker som du kommer med, kan du godt holde deg til gode for. Hadde du kommet med gode motargument for trådens emne, som satte meg virkelig på plass, så skulle jeg ha spist ordene. De få emnene jeg har laget har fått god støtte blant majoriteten(selv om de er subjektive), tatt frem på amobils fremside noen ganger, senest igår med dette. Hvis du går inn på statistikken, så ser du at der ikke er mye tid jeg tilbringer her på forumet. Når det gjelder hobby, så er min hobby fitness.

 

Håper jeg ga et klart og saklig svar.

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hva er det med dere Android fans og å fiske ut enkeltord fra en setning så argumentet dere har tenkt for dere i hodet skal fungere mot det de dere svarer til sier?

 

Han sa han kjøpte en Samsung tablet på TILBUD til 1k, og dette synes han var en gylden anledning til å prøve ut operativsystemet, uten å betale full pris for noe han ikke visste om han ville like.

Han likte det ikke, og det raker IKKE deg, så ikke kom med slikt tull.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men uansett: det jeg mente var at selv om han hadde prøvd en s3 så ville han fått den samme billige følelsen av lagg og lang loading siden han er vant til en iPhone 4s.

Det med prisen bare skrev jeg for morroskyld, men det fikk kanskje en litt frekk tone over deg :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jepp. og det er derfor disse kanskje symboliserer iOS litt bedre enn de bildene du har på starten

post-259587-0-67348600-1365861070_thumb.pngpost-259587-0-87612000-1365861073_thumb.png

 

Dekkes ikke halve skjermen av 16 ikoner på venstre side her? Dette oppsettet (akkurat det samme), kan og gjøres på Android rett ut av boksen. Ingen forskjell. Gjør du det på den måten, vil begge se helt og like ryddig ut. Benytter du deg derimot av fordelene til android, så trenger du ikke ha så mange ikoner, eller bruk av plass, form, etc.

 

 

Du mener det blir feil av meg å fylle opp startskjermen til iOS med ikoner, og ikke Android helt fult opp. Hvis du ser på illustrasjonsbildene, kan du se at det ikke er problem å fylle opp mye mer, samt at det ville sett nesten likt ut. Det er illustrasjonsbilder for å vise at fordelen med Android er at du kan endre størrelsene på ikonene, form, plassering og overlate alt til din personlig smak. Kan og nevne at du kan ha opptil 10 forskjellige finger guesters, som ikke krever noe form for ikon. Du kan og ha ikoner som er usynlig. Det er flere som derfor lager sine egne bakgrunnsbilder, for så å bruke denne funksjonen. Så la deg ikke lure av få ikoner på illustrasjonsbildene her. Når det kommer til det med bakgrunnsbilde... I og med at applikasjonene til iOS tar så stor plass, og dekkes over hele skjermen med 4x4 eller 4x5, da kan du ikke ha et bakgrunnsbilde med mye sprell i, før det ser mindre bra ut. Mao. må du ha et mer ensfarget bilde. Det samme gjelder og Android om du ikke tar deg til bry med å sette opp enheten.

 

 

Edit. Jeg legger inn det bildet ditt til venstre her, og erstatter det med et i første post om det er greit.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Dekkes ikke halve skjermen av 16 ikoner på venstre side her? Dette oppsettet (akkurat det samme), kan og gjøres på Android rett ut av boksen. Ingen forskjell. Gjør du det på den måten, vil begge se helt og like ryddig ut. Benytter du deg derimot av fordelene til android, så trenger du ikke ha så mange ikoner, eller bruk av plass, form, etc.

 

 

Du mener det blir feil av meg å fylle opp startskjermen til iOS med ikoner, og ikke Android helt fult opp. Hvis du ser på illustrasjonsbildene, kan du se at det ikke er problem å fylle opp mye mer, samt at det ville sett nesten likt ut. Det er illustrasjonsbilder for å vise at fordelen med Android er at du kan endre størrelsene på ikonene, form, plassering og overlate alt til din personlig smak. Kan og nevne at du kan ha opptil 10 forskjellige finger guesters, som ikke krever noe form for ikon. Du kan og ha ikoner som er usynlig. Det er flere som derfor lager sine egne bakgrunnsbilder, for så å bruke denne funksjonen. Så la deg ikke lure av få ikoner på illustrasjonsbildene her. Når det kommer til det med bakgrunnsbilde... I og med at applikasjonene til iOS tar så stor plass, og dekkes over hele skjermen med 4x4 eller 4x5, da kan du ikke ha et bakgrunnsbilde med mye sprell i, før det ser mindre bra ut. Mao. må du ha et mer ensfarget bilde. Det samme gjelder og Android om du ikke tar deg til bry med å sette opp enheten.

 

jeg mener ikke at iOS er mer ryddig enn android, bare at det kan bli mer ryddig enn på bildene dine :p

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

jeg mener ikke at iOS er mer ryddig enn android, bare at det kan bli mer ryddig enn på bildene dine :p

 

Skjønner:) Men legg litt fokus på den "Ikke la deg lure av få ikoner" i spoileren.

 

Hvorfor stemte du da at Android er det mest rotete OS`et?

 

Det som er litt dumt er at iOS ikke har noen applikasjons tray pr. dags dato. Tenk om de hadde fått dette iOS og med valgfri widgets på en hovedstartskjermen, litt mer muligheter for oppsett og konfigurasjon på andre enkelte elementer. Da hadde jeg gitt en stor tommel opp. Sikkert hele forumet.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

jepp. og det er derfor disse kanskje symboliserer iOS litt bedre enn de bildene du har på starten

post-259587-0-67348600-1365861070_thumb.pngpost-259587-0-87612000-1365861073_thumb.png

Er vel ikke uvanlig når en android gutt skal 'forsvare' android sitt system at han finner de perfekte bildene til android-telefonene, så gjør han alt han kan for å finne rotete\tullete bilder av iphone o.l. Vet ikke hvem trådstarter prøver og overbevise her men.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke uvanlig når en android gutt skal 'forsvare' android sitt system at han finner de perfekte bildene til android-telefonene, så gjør han alt han kan for å finne rotete\tullete bilder av iphone o.l. Vet ikke hvem trådstarter prøver og overbevise her men.. :)

 

Du har jo stemt at Android er det mest rotere operativsystemet. Kan du komme med eksempler på hvorfor? Og som jeg sier til alle; husk på fordelene til android ved en illustrasjon. Her vises det jo hvor elegant og ryddig det er mulig å få Android(selv med mye på skjermen). Kan du vise samme eksempel med mye på en iPhone-skjerm? Det er nesten bare fantasien som stopper en. Stemmer ikke det? Blir overrasket om svaret skulle vær nei.

 

Syns du ikke jeg har illustrert på en god måte i førte post(og til den linken som medfølger) at Android har all mulighet til å være vel så ryddig som de andre? Skulle nå tro at det var grunnen til at den ble dratt frem, blitt positivt mottatt, og pollen øverst er jo klar, selv om det ikke trenger å si alt.

 

Alt dette tatt i betraktning. Er det derfor urimelig av meg å påstå at Android ikke er rotete? Som er selve problemstillingen?
Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvilken stand den har er vel ikke spesielt relevant med tanke på rotete operativsystem..

Det er for så vidt relevant at den fungerer som den skal da, om man skal vurdere den saken...men greit, du tok ikke poenget eller ble svar skyldig, så vi lar den tåpelige argumentasjonen din ligge.

Lenke til kommentar

Det som er litt dumt er at iOS ikke har noen applikasjons tray pr. dags dato. Tenk om de hadde fått dette iOS og med valgfri widgets på en hovedstartskjermen, litt mer muligheter for oppsett og konfigurasjon på andre enkelte elementer. Da hadde jeg gitt en stor tommel opp. Sikkert hele forumet.

Hvorfor det? Har da aldri savnet "application tray" og widgets - ingen av delene gjør det mer effektivt å navigere fram til den appen man til enhver tid vil bruke.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Har da aldri savnet "application tray" og widgets - ingen av delene gjør det mer effektivt å navigere fram til den appen man til enhver tid vil bruke.

 

Nei du personlig nei, men man kan vel tenke seg at det er veldig mange andre som ville benyttet dette? Widgets sparer jo mellomledds-oppgaver. Og er med på å øke oversikt, tidsbruk og gjøre enheten mer personlig?

 

Typisk eksempel på dette er jo kontakter rett på startskjermen, widget for musikkspilleren, etc. etc.

 

 

La oss si at du våkner om morgningen, sette deg ned å skrur på nettbrettet ditt. På 2 startskjermer med Android får du oversikt over følgene:

- Nyheter

- Epost

- Kalender

- Avtaler for dagen

- Kontakter

- Sosiale medier

- Værmelding

- Notater

- Aksjekurser

- Start dine spillelister for musikk med et tastetrykk på skjermen

- Andre ønsker! Mulighetene er mange

* Du kan og sette opp startskjermen(ene) etter DINE behov og ønsker, for å forbedre brukeropplevelse og tidsbruk. Dette er lett og brukervennlig. Jeg setter pris på å kunne gjøre min smartmobil mer personlig.

Du kan og skille startskjermene mellom jobb og fritid. Kjempeflott. Hva mer kan du be om?

 

 

Hvis du bare er ute etter å nå en app raskest mulid, da har du jo ikke behov for en app tray. Det er sant. Men nå er det sånn at forbrukere ønsker mer en bare dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merko. Jeg tar meg rett og slett ikke tid til å gi motsvar på jailbreak. Har forklart godt hvorfor tidligere. Du beviser selv en funksjonalitet som kan gjøres med Android uten å hacke den, risikere å miste garanti, og motsetter seg retningslinjene til produsenten. De som jailbraker viser at de er missfornøyd med hva Apple tillater. Takk.

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må du ikke bli furten fordi man kan få mer eller mindre samme oppsett på en iphone som på en android.

Tråden din har allerede misslykes.

 

Garantien mister man forsåvidt ikke heller :-)

 

Tråden har jo lykkes i stor grad. Noe avstemingen og responsen i tråden også taler for. Det har jo ikke vært en eneste motsvar på hvorfor Android er mer uryddig enn de andre. Selv ikke du har klart å svart på dette, tross at jeg har spurt deg et par ganger.

 

 

Syns du ikke jeg har illustrert på en god måte i førte post(og til den linken som medfølger) at Android har all mulighet til å være vel så ryddig som de andre? Skulle nå tro at det var grunnen til at den ble dratt frem, blitt positivt mottatt, og pollen øverst er jo klar, selv om det ikke trenger å si alt.

 

Med første post tatt i betraktning. Er det derfor urimelig av meg å påstå at Android ikke er rotete? Som er selve problemstillingen?

 

 

Vet du hva. Jeg stopper videre diskusjon med deg. Det blir litt for usaklig for meg når jailbreak tas inn, når du står stille funksjonelt.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og min bror er begge enige i at mitt out-of-the-box utseende på en HTC Sensation XE med android ser bedre ut enn utseende på en out-of-the-box iPhone 4. Dog han foretrekker Apple's produkter fordi han ikke er teknisk av seg. Dette sa han av seg selv, og det er derfor han også har kjøpt seg en MacBook Pro. Men han likte også utseende på en av mine ubuntumaskiner bedre, selv om det var vanskeligere å bruke da han ikke er vandt til det. Og jeg klandrer han ikke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må du ikke bli furten fordi man kan få mer eller mindre samme oppsett på en iphone som på en android.

Tråden din har allerede misslykes.

 

Garantien mister man forsåvidt ikke heller :-)

 

Selvfølgelig kan man få android til å være like rotete som en med iOS. Men man kan ikke få iOS til å være like pent som en android uten å jailbreake/roote/whatever. Hvorfor er du nesevis og usaklig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...