raristam Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Hei. Tittelen sier vel det meste. Hva skal jeg gjøre med den gamle Windows-PCen min nå som jeg har kjøpt meg ny MacBook? Forslag? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Lek deg litt med en GNU/Linux-distro? Du kan jo sette den opp som en server av noe slag, eller bare bruke den for å lære litt *nix... Linux og BSD (som OSX er bygget på) har jo mye til felles. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Å legge inn Linux og lære seg det, er et meget godt forsag. Å selge maskinen brukt på nettauksjon er også en mulighet. Jeg fikk 300 kroner for en 4 år gammel Acer. Ingen formue, men den gamle laptopen var heller ikke verdt mye. Jeg hadde også gått over til Mac. Endret 7. april 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Hvis salg er aktuelt, er jeg nysgjerrig på specs Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Støtter vel egentlig det de to over meg sier. Jeg er ikke akkurat noe Linux fan, men det kan være svært nyttig å lære seg. Det jeg gjorde men min første pensjonerte bærbare var å sette den opp som en filserver, selv om det bare er en bærbar uten mulighet for mange HDDer og slikt så funker det helt fint. 2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Du kan ta en titt på Pear OS 7 http://pearlinux.fr/ Det er basert på Ubuntu, så det er masse hjelp å få på diverse forum. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Uff. Trodde vi var ferdig med disse OSX-wannabe-distroene. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Når du er i tvil: bruk Ubuntu. 2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Uff. Trodde vi var ferdig med disse OSX-wannabe-distroene. Alt er bedre enn bloated Unity. 1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Lek litt med den. Prøv ting du ikke ville ha prøvd før i redsel for å ødelegge noe. Lek litt med linux. Eller bytt ut det du må bytte ut for å gjøre den til en filserver. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Kan også bare bruke den gamle som stue-pc. Sett den på tv-bordet, koble den til tv'en og kjøp en trådløs mus. 1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. april 2013 Rapporter Del Skrevet 8. april 2013 Alt er bedre enn bloated Unity. Tull. Unity er ikke mer bloat enn noe annet, ihvertfall ikke Gnome Shell, all den tid Unity fremdeles benytter Gnome-teknologi. At koden ikke har vært optimalisert og dermed ikke levert veldig god ytelse er en annen sak. Hvis du har prøvd Unity i 13.04 vil du ha merket en langt bedre ytelse som følge av blant annet hackingen av Ubuntu på Nexus 7. Ytelsesforbedringene vil fortsette også i tiden fremover, blant annet med porteringen til Qt/QML. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå