Borger___ Skrevet 6. april 2013 Skrevet 6. april 2013 Har kjøpt en samsung smart tv og en galaxy tab og prøver nå å parre opp slik at tabben kan fungere bla. som tastatur til smart tvn (spotify, nettleser osv.) De på elkjøp lastet ned 2 apper som skulle kunne gjøre dette (på tabben). Disse appene finner en "enhet" (antar dette er tvn) men når jeg trykker connect så blir det bare feilmelding. Hva kan gjøres, er det noen instillinger som må gjøres på tvn? Både tvn og tabben er på nett ialfall..
Mannen med ljåen Skrevet 6. april 2013 Skrevet 6. april 2013 (endret) Jeg har prøvd min Tab (den første) som fjernkontroll til min 46" Smart-TV. Ingen feilmelding. Er begge enhetene koblet til den samme trådløse routeren? Hva er feilmeldingen du får? Endret 6. april 2013 av Mannen med ljåen
Borger___ Skrevet 6. april 2013 Forfatter Skrevet 6. april 2013 Ja, det skal de være. Er det ikke vanlig å connecte tvn til samme nettverk som resten? De fleste har vel bare en ruter? Jeg tastet ialfall inn samme wifi passordet på tvn som resten av enhetene bruker.. Husker ikke hva feilmeldingen var, skal sjekke..
Mannen med ljåen Skrevet 6. april 2013 Skrevet 6. april 2013 Ja, de skal være tilkoblet samme router. Det er lurt å sjekke feilmeldingen, ja.
Borger___ Skrevet 6. april 2013 Forfatter Skrevet 6. april 2013 Feilmelding: "Your TV did not accept the connection, please try again" Har prøvd mange ganger, samme melding.. Men hvis tabben finner en enhet (som jeg antar er tvn, er ialfall den eneste jeg kan trykke på) så må det jo være noen form for connection mellom tv og tab?
Dragavon Skrevet 7. april 2013 Skrevet 7. april 2013 Du må jo sette opp TVen for at den skal la seg styre av tab'en?
Borger___ Skrevet 7. april 2013 Forfatter Skrevet 7. april 2013 (endret) Du må jo sette opp TVen for at den skal la seg styre av tab'en? Hvordan er det jeg "setter opp tvn" da? Det sa de ikke noe om på Elkjøp, bare installerte appene på tabben, og kjør på. Virker jo som appen finner tvn, men klarer ikke å connecte. Hva er det jeg kan gjøre på tvn da, hvor går jeg? Endret 7. april 2013 av Borger___
Borger___ Skrevet 8. april 2013 Forfatter Skrevet 8. april 2013 Jeg har prøvd min Tab (den første) som fjernkontroll til min 46" Smart-TV. Ingen feilmelding. Er begge enhetene koblet til den samme trådløse routeren? Hva er feilmeldingen du får? Har fått kontakt (måtte bare aktivere noe under innstillinger). Men nå får jeg beskjed på tabletn: Universal remote isnt set up for the device connected to this source, so youll only be able to view the screen. Youll need to run Universal remote setup to control it. Hva er denne Setupen, og hvor finner jeg den?
Mannen med ljåen Skrevet 8. april 2013 Skrevet 8. april 2013 (endret) Beklager, jeg vet ikke. Min virket uten noe tull, og det er leeenge siden, så jeg husker ikke noe av det. Jeg "trollet" familien ved å bytte kanal eller skru av lyden mens de så på TV, og jeg satt i et annet rom Endret 8. april 2013 av Mannen med ljåen
Syar-2003 Skrevet 8. april 2013 Skrevet 8. april 2013 Har du prøvd Smart View Tab installert på nettbrettet ditt. https://play.google.com/store/apps/developer?id=Samsung+Electronics+Co.,+Ltd#?t=W251bGwsbnVsbCxudWxsLDEwMiwiY29tLnNlYy5zbWFydHZpZXcudGFiIl0. [About the Application] This application is Wi-Fi remote control for Samsung Smart TV. If both your tablet PC and TV are connected to the same wireless Router, your tablet PC will link to the TV automatically where you can use your tablet PC like a remote control. The TV can also transfer live feeds to your tablet PC.
Syar-2003 Skrevet 8. april 2013 Skrevet 8. april 2013 Merk ! At det er flere versjoner i Play appstore. Jeg ville ha prøvd alle. Og sjekket at ditt tv apparat står oppført som supportert Device.
Borger___ Skrevet 8. april 2013 Forfatter Skrevet 8. april 2013 Har du prøvd Smart View Tab installert på nettbrettet ditt. https://play.google....dHZpZXcudGFiIl0. [About the Application] This application is Wi-Fi remote control for Samsung Smart TV. If both your tablet PC and TV are connected to the same wireless Router, your tablet PC will link to the TV automatically where you can use your tablet PC like a remote control. The TV can also transfer live feeds to your tablet PC. Hey, jepp , er den smart view tab som er installert og som jeg kjørte når jeg fikk den feilmeldinga. Skjønner bare ikke hvilken "setup" det er den refererer til..
Syar-2003 Skrevet 8. april 2013 Skrevet 8. april 2013 (endret) Pkt 1) [How to set up] 1.Check if Wireless Remote Control or Network Remote Control is enabled in your TV’s System or Setup menu. If you don’t see either of them in the menu, Samsung Smart View App can’t be used in your mobile Device. 2.Connect wireless/wired router to TV LAN port, or connect Samsung Wireless LAN adapter to TV USB port. 3.Connect your tablet PC to wireless/wired router. Endret 8. april 2013 av syar2003
samco Skrevet 8. april 2013 Skrevet 8. april 2013 Lasta bare ned samsung remote appen og det funka uten noe tull.
Borger___ Skrevet 8. april 2013 Forfatter Skrevet 8. april 2013 Hvilken TV modell nummer har du da ? http://www.samsung.com/no/support/model/UE55ES6805UXXE-downloads Har testet en annen remote app, og den fungerte, men det er kun remote. Det jeg er på jakt etter er å kunne bruke tastaturet på tabletn i smart tv sammenheng (feks. styre spotify, url adresser etc.)
Dragavon Skrevet 8. april 2013 Skrevet 8. april 2013 Det jeg er på jakt etter er å kunne bruke tastaturet på tabletn i smart tv sammenheng (feks. styre spotify, url adresser etc.) Er du sikker på at det er mulig?
Borger___ Skrevet 8. april 2013 Forfatter Skrevet 8. april 2013 Er du sikker på at det er mulig? Ja seff, det går ann. Gjorde det på Elkjøp. Får vel ta å ringe Elkjøp i morgen å høre hva de sier der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå