Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

det var ikke flere poster nå :scared:

hadde håpet på at hele greia skulle være færdig slik at jeg

skulle slippe å måtte komme tilbake igjen og igjen og IGJEN

for å få med meg hva som skjer med beQuiet, for å leve

uten kjennskap til denns videre utvikling NÅ er uunværelig :love:

 

Jeg finner rett å slett ikke ord for det hele, har lest gjennom alle 34 (!!!)

sidene nå, og har blitt mer og mer imponert over det ene etter det andre!

jeg gidder rett å slett ikke å gå inn på hva som imponerte meg mer

og mindre osv, kan fort bli 34 sider til i denne tråden da :D

 

EN liten tanke som slo meg, du lekte med tanken om å prøve å lage en

custom vannkjøling når beQuiet en gang ble "færdig" ("færdig" da en mod

ALDRI blir 100% færdig :cool: forbedringer er det alltid rom for, selv om

jeg har vanskelig for å se det i beQuiet sitt tilfelle)... Er det mulig at du

hiver deg i gang med ett vannkjølings system etter beQuiet en gang?

 

hvertfall... dette er noe av det beste lesestoffet jeg har vært bortig på

LANG tid! gleder meg som en sulten labrador til å se logoen færdigmontert på beQuiet!

 

Takk... nattesøvnen gikk i dass, men det var værdt det ;)

Lenke til kommentar

Først av alt: Takker igjen for alle de positive tilbakemeldingene og den stadig tilbakevendende interessen for prosjektet. Jeg føler meg beæret! :blush:

 

Dere inspirerer meg til å fortsette!

 

 

Og det har jeg gjort, bare følg med..... ;)

 

 

Noen svar:

 

Er det mulig at du

hiver deg i gang med ett vannkjølings system etter beQuiet en gang?

 

-Det er meget mulig, jeg liker tanken på å kombinere flere teknikker inn i et system, litt rørleggerarbeid kombinert med endel elektronikk og blikkenslagerarbeid frister!

Dessuten er STØY min bitreste fiende!

Men må da selvfølgelig bli noe helt unikt, så dette prosjektet er fortsatt på skisseblokken!

 

 

LANG tid! gleder meg som en sulten labrador til å se logoen færdigmontert på beQuiet!

 

Nå var du heldig, jeg skal gi deg en LITEN sniktitt!

mini-cut.jpg

 

 

 

Takk... nattesøvnen gikk i dass, men det var værdt det  ;)

 

Ingenting er som å finne en god forumtråd klokken 00:30, fortape seg helt i den å oppdage at klokken "plutselig" er blitt 03:00! -Deilig! :p

 

 

Mulig at oppdateringen kommer i løpet av natten!

 

:D

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Da er vi kommet til det jeg vil velge å kalle "Den Siste Hardwareupdate Post"! (Selvom jeg sikkert vil gjøre noen forandringer og forbedringer ettervert)

 

 

Maskinen er altså ferdig sammensatt og finpusset, sett fra et hardware synspunkt. Jeg har valgt, foreløpig å vente med TVkortet, da jeg må vente til jeg skaffer meg et nytt i hovedmaskina mi. Softwaremessig er også det meste på plass, men ikke helt finpusset og perfeksjonert enda, så her kommer det noen oppdateringer ettervert!

 

 

Oppdatering:

 

 

mini-DSCN4147.JPG

Det nye N./S.bridge kjølesystemet. Består av en 3mm kobberskinne, bøyd i vinkel og skrudd fast i CPUblokka.

 

 

mini-DSCN4145.JPG

Skinnen er dessuten planslipt og utstyrt med rikelige mengder kjølepasta for å skape skikkelige forhold for varmeoverføringen. Denne løsningen gir overraskende gode resultater.

 

 

mini-DSCN4132.JPG

Her er temperaturen avlest både rett over northbridge og rett over CPU i tillegg på selve CPU via programvare. Avlesningene har jeg gjort mens maskinen spilte av en høykvalitets DivX film. Som man ser ligger temperaturen på northbridge på rundt 41C mens den ved CPUblokka har sunket til 37C, dette viser hvor effektiv denne kjøleløsningen fugerer. Hvor effektivt det store kjøleelementet trekker varme ut fra blokka. Temparaturen på selve CPU ligger hele tiden rundt 45-50C, slettes ikke dårlige tall!

Skal prøve å få kjørt en generell ytelsestest på den ettervert.

 

 

 

mini-DSCN4400.JPG

Logoen er gravert inn i plexien med en kjegleformet graveringsspiss til dremelen. Jeg printet ut Inzomnias logo på et ekstra tykt papir, deretter skar jeg forsiktig ut alle bokstavene slik at jeg fikk en sjablong. Denne limte jeg på pleksiglasset og sprayet det hele med sort spraymaling. Resultatet ble en sortmalt utgave av logoen. Denne kunne jeg så benytte meg av for å gravere ut den nøyaktige logoen.

 

 

 

mini-DSCN4418.JPG

Resultatet ble tålelig bra om jeg får lov å si det selv! :p

Jeg hadde jo egentlig ønsket meg et mer naturlig, villt motiv, men det fungerte jo også å gjøre et slikt teknisk/statisk motiv!

 

 

Jeg vil ikke kommentere de neste bildene siden de taler for seg selv. Dette er de "ofisielle", ferdigbildene av beQuiet, nyt dem! ;)

 

 

 

mini-DSCN4420.JPG

 

 

 

 

mini-DSCN4436.JPG

 

 

 

 

mini-DSCN4437.JPG

 

 

 

 

mini-DSCN4452.JPG

 

 

 

 

mini-DSCN4462.JPG

 

 

Det var det for denne gang, da er det bare å finpusse softwaren igjen. Blir litt trist å være ferdig også på en måte!

Hmmm.....!

Men da er det bare å starte på neste prosjekt! ;)

 

 

MVH

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

NICE!!! Det er ikke bare du som blir trist nå som den er ferdig... Regner med jeg snakker for alle når dette er en trist tid for oss alle... :cry:

Samtidig som det selvfølgelig er utrolig arti med en oppdatering til. Dermed sitter vi igjen med delte følelser. Gleder meg til ditt neste projekt...:D Blir det halvparten så bra som dette, kommer det til å overgå det meste jeg har lest på OK.no(no offense til dere andre...:p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...