Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stå på å stem da folkens! :D

 

Stenger muligheten natt til mandag! Hehe! ;)

 

 

 

 

En slags liten oppdatering:

 

 

Jeg har gått til anskaffelse av en ny fjernkontroll til bruk med beQuiet, men som også erstatter det jeg har av fjernkontroller ellers. det dreier seg om en SRC-9310 fra SunWave. Det er en fjernkontroll med trykkfølsom skjerm og mulighet til å lære seg et utall IR-koder fra andre fjernkontroller. Ved å kobble den til PCen kan den konfigureres/formes helt etter dine behov og ønsker. Det finnes endel andre unike funksjoner bla. en makrofunkson hvor man kan sette opp en serie kommandoer som kan kjøres med ett enkelt tastetrykk. Den innebygde timerfunksjonen er også meget interessant, sett opp fjernkontrollen til å sende forhåndsprogramerte IR-Kommandoer til et bestemt tidspunkt!

 

 

 

Jeg har skrevet en utførlig beskrivelse og en liten guide i en artikkel på www.myMods.net. Direkte link til artikkelen HER.

 

 

 

Et par bilder for å pirre deres nysgjerrighet! :p

 

 

 

Slik ser den ut, min nyeste ervervelse!

src9310.jpg

 

 

 

Innholdet i pakken:

 

-1stk. Fjernkontroll (!)

-1stk. USB converter

-1stk. Overføringskabel

-1stk. Brukermanual

-1stk. Kodeliste (over forprogramerte apparater)

 

mini-bilde014.jpg

 

 

 

 

 

Den er temmelig stor og dermed litt vanskelig å betjene med en hånd. Men denne fjernkontrollen er beregnet på å betjenes mens den ligger på et bord el.lign.

mini-bilde029.jpg

 

 

 

 

 

Her er et lite screenshot fra programvaren for å lage egne layouter til fjernkontrollen. Man setter opp ønskelig knappeoppsett og funksjonalitet enkelt på PCen og overfører oppsettet så til kontrollen.

mini-Remote09.jpg

 

 

 

 

 

Her er samme oppsettet overført til, og vist på, fjernkontrollen.

mini-bilde032.jpg

 

 

 

 

Ta en titt på artikkelen for mer utfyllende forklaringer og beskrivelse.

 

 

 

 

Husk å stemme da folkens! :D

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
>the coolkid Sikker på et det ikke bare gjelder første bilde (som ikke er mitt, men fra produsentens hjemmesider)?

vel, jeg prøvde ganske mange bilder på artikkelen din..

den på www.mymods.net..

prøv selv.. hvis det går hos deg, så er det sikkert enda engang branmur problemene mine som er ute, men jeg tror ikke det..

Lenke til kommentar
vel, jeg prøvde ganske mange bilder på artikkelen din..

den på www.mymods.net..

prøv selv.. hvis det går hos deg, så er det sikkert enda engang branmur problemene mine som er ute, men jeg tror ikke det..

 

Åh! Eh! :blush: Jeg skjønte ikke at du mente på mymods! Men hadde du giddi å prøve en gang til nå? -Så hadde du vært en knupp! :p

 

 

 

 

Har en lignende selv... pappa hev bruksanvisningen med en gang, så ingen vet hvordan den fungerer, så den ligger bare å støver ned

Uff da! Hva er typebetegnelsen/navnet på den da, hvilken produsent er den fra? Sikkert mulig å spore opp en manual til den da!

 

 

 

 

Får du den til å virke da? Virker IR-mottakeren i maskina slik som du ønsker?

Den virker som en klokke! IR-mottakeren til både vanlig fjernkontroll og til tastaturet fungerer perfekt. Jeg kan stå opptil 10m unna uten noen form for forstyrresler i signalet. Dessuten er vinkelen på hvor den klarer å ta inn signalet blitt drastisk større i og med at IR-strålene brytes i plexiklossen og sendes inn til selve mottakeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...