Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan jeg få lov å spør hvor gammel du er ?

Ser bra ut den.

 

Nei vettu hva!!!!!! Kan vel ikke få lov til det!!??!! :p

 

Okei da, siden jeg er i så godt humør idag! Jeg er vel sånn sirkus rundt de tyvetre, tror jeg. Iallefall sist jeg sjekket! :lol:

 

Takker igjen for gode tilbakemeldinger! Den responsen man får her på forumet er en stor hjelp til å komme seg videre!

 

Keep On Modding!

 

mvh

 

Audun

 

God Helg!

 

ps: Sjekk gjerne ut sia mi, www.mymods.net . Prøver å oppdatere den også innimellom da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
et lite spørsmål.

hvorfor valgte du akkurat den strømforssyningen der?

jeg mener, den er jo relativt stor, og det fins jo mindre. (f.ex denne

man har riktignok mindre å gå på, men VIA Epia kortene er jo lagd for å bruke veldig lite strøm.

 

Joda jeg har stiftet bekjentskap med den lille "rakkeren" før i mitt "RadioSphere" prosjekt. Problemet med den er at den er på meget beskjedne 50 W, noe som ville holdt til å drive HK og "laptop" HD, CDROM. Men Når jeg så putter inn et TV-kort i tillegg kneler PSUet. Dessuten er/var planen å utstyre maskina med en "normal" slot-in DVDROM, noe som ville kreve enda mer effekt. Men plassen tatt i betraktning ser det ut som om jeg må gå for en "slimline" Tray-in DVD istedet.

 

mvh

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Satan, mann! Mange gode løsninger her, og knallbra utføring! Dette stiller (dessverre?) mitt nært forestående DV-656A prosjekt langt inn i skyggen. Vi har i alle fall et felles problem - plassen. Jeg ble også nødt til å kvitte meg med DVD-ROMen, og TV-kortet måtte vike for å få plass til to harddisker på foreløpig 420GB (har bare 410x235x55mm å leke på).

 

Du har en del annet kvalitetsarbeid bak deg også, så jeg gleder meg virkelig til å se dette, og flere, prosjekter ferdig!

Lenke til kommentar
....Jeg ble også nødt til å kvitte meg med DVD-ROMen, og TV-kortet måtte vike for å få plass til to harddisker på foreløpig 420GB....

 

Men hvorfor ikke benytte seg av en ekstern filserver da, Hadde ikke det vært en løsning? Så kunne du iallefall kvitte deg med èn disk.

 

Hva slags type maskin skal du bygge egentlig, MultiMedia maskin? Gleder meg uansett til å se den!

 

Keep Up The Good Work Folks! :)

 

 

ps: Fikk akurat beskjed om at kjøleelementene var ankommet fra Tyskland og ligger nu å venter på meg oppe på Ziehl-EBM på Holmlia! Mmmmm....! :smile:

Lenke til kommentar

DrSpawn:

Denne maskina skal også fungere som filserver, og vil være tilgjengelig for alle her hjemme. Liker det bedre enn å lage nok en maskin til filserver - det jeg har igjen av lite hardware skal inn i en multimediamaskin nede med tid og stunder.

 

Ja, i tillegg til å være filserver vil denne maskina først og fremst være multimediamaskin. DVD-spilleren min (Pioneer DV-757Ai) spiser det aller meste av plater, derfor er det ikke DVD-spiller noe stort savn på denne maskina.

 

Lykke til med maskina, DrSpawn - med ventar i spaning!

Lenke til kommentar

Stilig prosjekt. her var det mye å bli inspirert av. Men jeg har en liten kommentar. Jeg ser du er veldig "flink" til å legge papir under kretsene når du har plukket dem fra hverandre. Så sant du ikke har funnet noe nytt fantastisk antistatisk papir anbefaler jeg absolutt ikke å gjøre. Papir er blandt dine værste fiender når det gjeler ESD-sikring. Det er mye bedre å legge kretsen rett på treplata (pulten). Aller best ville selvsagt å hatt en ESD-matte under.

Lenke til kommentar

>>Xell:

 

Takk for tipset! Har blitt veldig løssluppen med ESD sikkring ettervert, siden jeg aldri har opplevd at noe har tatt kvelden på den måten. Men faren er jo der absolutt! Skal skjerpe meg! :smile:

 

Liten oppdatering:

 

Kjølerene har ankommet!

 

mini-oppsettkjoler.jpg

 

Skal prøve å få festet transistorene i kveld slik at jeg kan ta PSUet ut på en "jomfrutur"! :)

Ellers er det endel fresing som må gjøres på kjølerene før jeg kan få festet de til kassa.

-Prøver å komme med en liten, mer detaljert, update senere!

 

mvh

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
sinsyk mod! men du skal ikke ha noen åpninger? blir det ikke litt varmt inni der?

 

Derfor han har de to svære kjøleribbene..

tja.. de kjøler jo liksom ikke noe særlig av lufta der inne da... trenger kontakt..

 

Åpninger kommer, både i tak og gulv! Planen er å gjøre endel tverrgående kutt i topp og bunnplate, må prøve meg litt frem underveis i forhold til hvor mange og hvor de skal plasseres. Jeg har i tillegg til de to svære kjøleribbene endel små som skal plasseres rundt på strategiske steder, bla på noen resistorer.

 

Audun

Lenke til kommentar

Ett skritt frem og to tilbake! :-?

 

Jeg klarte liksågodt å brekke gjengeverktøyet hele to ganger i den ene kjøleren mens jeg skulle gjenge festene til transistorene! :( Sinnsykt hard aluminium det der altså!

 

Litt kjedelig, måtte la prosjektet ligge litt. Men igår satte jeg meg ned igjen og jobbet et par timer. Gjenget ferdig festete og skrudd fast transistorene. Har nå prøvekjørt PSUet og det fungerer som en drøm! -Flaks! :)

 

Bilde:

 

mini-transistorer.jpg

 

Bilde av transistorene på plass på sine faste plasser på kjøleren!

 

ps: Helg = Modding :)

 

mvh

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...