Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg ta kontakt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å overbevise deg selv om at hun allerede vil ha deg, at hun virkelig ønsker å bli bedre kjent med deg, og gå videre derifra. Prat med henne som du ville pratet til en god venn, og som om dere allerede har kjent hverandre lenge. Det vil utstråle selvsikkerhet, selv om du kanskje ikke er så selvsikker.

 

Og denne overanalyseringen må du gi deg med. Jeg var selv skyldig på det punktet, men har vokst det fra meg til en viss grad. Ingenting godt kommer ut av det. Folk er forskjellige, og man kan ikke analysere seg frem til hvordan enhver person vil reagere. Til en viss, ganske generisk og unyttig grad, såklart, men det kommer du ingen vei med.

 

Ta sjansen nå som du kan og prat med henne. Kanskje går det vel så bra, kanskje går det galt. Du vil angre langt mer på noe du ikke turde gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Prøv å overbevise deg selv om at hun allerede vil ha deg, at hun virkelig ønsker å bli bedre kjent med deg, og gå videre derifra. Prat med henne som du ville pratet til en god venn, og som om dere allerede har kjent hverandre lenge. Det vil utstråle selvsikkerhet, selv om du kanskje ikke er så selvsikker.

 

Og denne overanalyseringen må du gi deg med. Jeg var selv skyldig på det punktet, men har vokst det fra meg til en viss grad. Ingenting godt kommer ut av det. Folk er forskjellige, og man kan ikke analysere seg frem til hvordan enhver person vil reagere. Til en viss, ganske generisk og unyttig grad, såklart, men det kommer du ingen vei med.

 

Ta sjansen nå som du kan og prat med henne. Kanskje går det vel så bra, kanskje går det galt. Du vil angre langt mer på noe du ikke turde gjøre i det hele tatt.

 

Det er ikke nødvendigvis snakke om å"ha noen".

Hun la jo som sagt merke til at jeg hadde Iron Maiden genser og hun sa at jeg skilte meg ut(gjør veld et med dongerivest med bandmerker og når du er av gutta som har langt hår.

Jeg svarte at jeg satte min ære i å skille meg litt ut.

Jeg vet ikke om det regnes som selvsikkerhet men jeg kler meg som jeg vil enten folk liker det eller ikke.

 

Prøv å overbevise deg selv om at hun allerede vil ha deg, at hun virkelig ønsker å bli bedre kjent med deg, og gå videre derifra. Prat med henne som du ville pratet til en god venn, og som om dere allerede har kjent hverandre lenge. Det vil utstråle selvsikkerhet, selv om du kanskje ikke er så selvsikker.

 

Og denne overanalyseringen må du gi deg med. Jeg var selv skyldig på det punktet, men har vokst det fra meg til en viss grad. Ingenting godt kommer ut av det. Folk er forskjellige, og man kan ikke analysere seg frem til hvordan enhver person vil reagere. Til en viss, ganske generisk og unyttig grad, såklart, men det kommer du ingen vei med.

 

Ta sjansen nå som du kan og prat med henne. Kanskje går det vel så bra, kanskje går det galt. Du vil angre langt mer på noe du ikke turde gjøre i det hele tatt.

 

Ja,jeg tror jeg skal gjøre det faktisk.

 

Det er bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe en ikke har gjort.

Lenke til kommentar

Hold det enkelt.

"Hei. Hvordan går det?"

Etter det kan dere sikkert sende noen meldinger frem og tilbake, men ikke for mange. Kanskje 2-3 hvis det er SMS. Poenget er å invitere henne hjem til deg o.l. og eskalere, ikke drepe spenningen ved å chatte flere uker i strekk.

 

Du kan f.eks. si "Har du hørt dette albumet før? Kom til meg på fredag så kan vi høre litt på det og ta en øl" etc.

 

Kino kan fungere, men det kan bli litt "stivt" og dateaktig. En kopp kaffe i parken eller lage litt mat hos deg er mer casual og senker hennes terskel for å finne på noe med deg

 

Ja,jeg skal ta motet til meg og sende melding.Men jeg synes det blir litt tidlig å be noen hjem til seg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde/har skrevet noe sånn som:

 

Hei! Hvordan går det? Det var hyggelig å treffe/prate med deg :)

 

Og så bare sett hvordan det gikk. Legg vekk stress, press, tanker, planer og bare start en casual samtale..

 

Hvis dere så finner tonen og hun virker mottakelig, så kan du spør om hun vil finne på noe med deg. F.eks en øl/kaffe/lunch/middag/konsert :)

Endret av sungun
Lenke til kommentar

Jeg hadde/har skrevet noe sånn som:

 

Hei! Hvordan går det? Det var hyggelig å treffe/prate med deg :)

 

Og så bare sett hvordan det gikk. Legg vekk stress, press, tanker, planer og bare start en casual samtale..

 

Hvis dere så finner tonen og hun virker mottakelig, så kan du spør om hun vil finne på noe med deg. F.eks en øl/kaffe/lunch/middag/konsert :)

Det er bare det at jeg må manne meg litt opp for å ta kontakt med andre enten det er jenter eller gutter.

Jeg skal gjøre det i dag.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det samme gjelder deg, men mye av grunnen til at jeg var (og til dels fremdeles er) litt sjenert og tilbakeholden, er fordi jeg ville være på godfot med absolutt alle, og ikke si noe som helst feil. Være venner med alle, rett og slett. Jeg tålte ikke tanken på at noen ikke likte meg, og derfor slet jeg med å ta kontakt også, for det er vanskelig å skulle tilfredsstille alle.

 

Umulig faktisk, og når jeg omsider innså det beveget jeg meg gradvis over til å bare hilse på og prate løst med folk for å se hvor det gikk. Utgangspunktet mitt er ikke lenger å bygge vennskap, men å trene opp sosiale antenner, og langs veien skaper jeg også vennskap.

 

Jeg vet ikke om det er helt det du vil høre, men jeg håper det hjelper i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det samme gjelder deg, men mye av grunnen til at jeg var (og til dels fremdeles er) litt sjenert og tilbakeholden, er fordi jeg ville være på godfot med absolutt alle, og ikke si noe som helst feil. Være venner med alle, rett og slett. Jeg tålte ikke tanken på at noen ikke likte meg, og derfor slet jeg med å ta kontakt også, for det er vanskelig å skulle tilfredsstille alle.

 

Umulig faktisk, og når jeg omsider innså det beveget jeg meg gradvis over til å bare hilse på og prate løst med folk for å se hvor det gikk. Utgangspunktet mitt er ikke lenger å bygge vennskap, men å trene opp sosiale antenner, og langs veien skaper jeg også vennskap.

 

Jeg vet ikke om det er helt det du vil høre, men jeg håper det hjelper i hvert fall.

 

Det er absolutt ikke grunnen til at jeg er veldig sjenert.Det har røtter i andre ting.

Men jeg møtte på henne på byen i stad og hun sa hei til meg.

Er det et tegn på at hun kan være interresert i å bli bedre kjent med meg,eller bare av høflighet?

Lenke til kommentar

Har ikke egentlig vunnet noe heller.

 

Har du vel?

Du har etablert en kontakt m ei du liker, og det er da en fin begynnelse:)

Fortsett m å skrive, fortell litt småting om hva du har gjort, og spør hun om det samme..

 

Men, kjipt at dama bor så langt vekk.

 

Uansett har du kommet deg opp i salen, tatt et steg videre fra din sjenerte holdning og væremåte, og det er sånt man vinner på i lengden..

 

:)

Lenke til kommentar

Har du vel?

Du har etablert en kontakt m ei du liker, og det er da en fin begynnelse:)

Fortsett m å skrive, fortell litt småting om hva du har gjort, og spør hun om det samme..

 

Men, kjipt at dama bor så langt vekk.

 

Uansett har du kommet deg opp i salen, tatt et steg videre fra din sjenerte holdning og væremåte, og det er sånt man vinner på i lengden..

 

:)

Jeg har egentlig ikke etablert kontakt.

Jeg vet ikke om hu bor langt unna men fikk inntrykk av det av facebook profilen hennes.

Hvordan kan man bli venner med noen som bor langt unna og som kanskje nesten aldri er hjemme?

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke etablert kontakt.

Jeg vet ikke om hu bor langt unna men fikk inntrykk av det av facebook profilen hennes.

Hvordan kan man bli venner med noen som bor langt unna og som kanskje nesten aldri er hjemme?

 

Vel, du har da skrevet til henne, har du ikke:)

 

Venner med ei som bor langt unna,,jo,,man skriver til hverandre, forsiktig og hyggelig og så ser man an ettervert om det utvikler seg til mere,,og da kan man jo møtes:)

 

Skjønner du liker denne jenta, og da er det bare å skrive i vei, vise litt nyskjerrighet og vise interesse. Venner har du alle muligheter til å skaffe deg andre steder, så ikke dum deg ut ved å bare være venn, men en venn også,,,skjønner;)

 

Ikke vær redd for å skrive litt "eplekjekt", for om du skriver ordentlig ellers, vil det virke flørtende og humoristisk på en snedig måte..

Lenke til kommentar

Har ikke egentlig vunnet noe heller.

 

Det har du. Du gjorde noe du synes var vanskelig. Du er en erfaring rikere :)

 

Dessuten kan man fint være venner over distanse. Verden er ikke så stor som den en gang var og det kan være veldig ok å ha venner i andre deler av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...